Linkerhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koekjeerbij5

Linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 10:28

Ik heb héél erg moeite met buigen, naar binnen laten kijken op de linkerhand.
Heeft iemand misschien tips?

ClaudiaMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:51

waarschijnlijk heb jij er niet alleen moeite mee maar vooral je paard :+
begin op zijn makkelijke kant maak hem los en ga soms eens een slangevolte rijden en buig de andere kant ook een beetje in.

ga vooral niet alleen aan je binnen teugel zitten maar neem hem ook mee met je buitenteugel veel mensen vergeten deze. ;)
niet alleen maar op zijn goede kant en niet alleen maar op zijn slechte kant, je moet dit goed gaan opbouwen zodat hij soepel word .

( misschien wat meer info, maar op één paard ? wat doe jij ? enz. )

en de beste tip, een instructeur kan veel vertellen en ziet meestal ook wat er mis gaat ;) :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:58

Rechtrichten.
Dmv. contrastelling, eerst op de goede hand, dan op de andere hand. (Víerkante) volte's rijden, daarbij zorgen dat het paard niet naar binnen of buiten valt, gebeurd dit wel dan corrigeren. Dat trouwens allemaal op de binnenhoefslag.

Heb je les? Dan zou het rechtrichten toch namelijk behandeld moeten worden, zo niet, dan zou ik andere instructie zoeken die het WEL behandeld :)
Kijk anders ook eens op http://www.paardenrecht.org.
Laatst bijgewerkt door Air op 04-10-09 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Linz_X

Re: Linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:01

veel voltentjes op bijde handen. als het paard ook bij de voltens geen binnenstelling wil geven ligt het waarschijnlijk aan je binnenbeen!
rechtrichten, ietsjes stelling naar binnenvragen met extra druk met de binnenbeen, rechtrichten, contra/buitenstelling vragen met iets meer buitenbeendruk, voltens openen en sluiten..

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:21

Ik heb bij een pony die ik 2 jaar geleden reed ook veel moeite gehad met inbuigen maar dan op de rechterhand. Op een gegeven moment als ze links losgewerkt was ben ik op de rechterhand gaan rijden en gewoon ontspannen blijven rijden en heel veel op de rechterhand gaan doen. veel voltes enzo en na een paar weken zag je bijna geen verschil meer tussen links en rechts. maar pas wel op dat je niet alleen maar rechts(in jou geval dus links) gaat oefenen.

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:27

goed met je binnenbeen tegen je buitenteugel aan rijden, veel achtjes rijden, dus linksom stellen en rechtsomstellen en proberen ze eerst groot te rijden en steeds wat kleiner.
heeft mij goed geholpen!

Succes +:)+