Ons paard van 5 jaar oud schud veel met zijn hoofd tijdens het rijden, zowel ohz als voor de wagen. Hij doet het alleen in stap, zodra je in draf gaat is het over. als je een tijdje hebt gereden en je gaat weer stappen, doet ie het niet meer. Hij heeft het ook met stilstaan. Er staat absoluut gewen spanning op de teugels, maar hij blijft schudden. Aan het hoofdstel en bit kan het niet liggen, daar is de zadelmaker voor geweest. Tuig en zadel zijn ook passend. Ik heb even aan headshaking gedacht, maar ik denk niet dat het dat is. Volgends internet heeft het paard dan ook wijd opengesperde neusgaten en opgezwollen ogen en jeuk, maar dat is hier niet het geval. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Groetjes hafjelinger
malih
Geplaatst: 03-10-09 21:44
tanden al na laten kijken?
hafjelinger
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 21:48
Zorro is nu ongeveer 2 maanden bij ons, en bij de klinische keuring is ook in zijn kond geken, die was goed. Dus ik ga ervan uit dat dat goed is. Ik kan wel melden dat hij zijn wolfskiesjes nog heeft.
hoofdschudden heeft vele redenen, het kan spierpijn zijn, maar ook spanning, last van vliegen, last van de mond (wat me niet logisch lijkt in jou geval omdat hij bij het draven het niet meer doet)
ik denk dat het in jou geval meer spanning is.. het beesjhe wil lopen, werken, zijn frisheid eraf lopen. als hij dan lekker kan draven en ontspannen is het over zeg je. Ik zou me er iig niet te veel zorgen over maken!