Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:De ander doet het omdat hij niet aan het werk wil en weet dat hij me heeft als hij over de schouder wegcrosst en ons met zijn tweeen tegen de muur plet want ik vind het nog steeds behoorlijk eng om in volle galop recht op de muur af te gaan. Daarbij moet ik zelf ontspannen en zelfverzekerd blijven zitten en op het moment dat ik voel dat hij niet meer aan de buitenteugel is een oplawaai geven met mijn zweep op de buitenschouder. Doe ik dat, dan is hij de rest van het uur braaf en kan ik gewoon rechtsom. Helaas word ik zelf gespannen, ga voorover zitten, knijpen met mijn benen en dan kan ik dus niet rechtsom rijden zonder elke pakweg vijf seconden met paard en al in volle vaart op de muur te botsen tot ik zo kwaad ben dat ik denk "de dood of de gladiolen maar nu ga je gewoon de bocht om", want dan zit ik zelfverzekerd, pak hem aan en is er niks aan de hand. Daar is het dus niet zo zeer rijtechnisch als wel leren me niet af te laten bluffen en werken aan mijn mentaliteit.