18 okt. heb ik mijn onderlinge L1 wedstrijd, en daar zitten overgangen in. Alleen, de een zegt dat ik pats boem van draf nar stap moet(bij wijze van), en de ander zegt weer eerst langzamer in tempo, en dan rustig terug.
Zorg dat je je paard voorberijd en dat de juri dit kan zien. Zodat je het dier in ieder geval niet overvalt. Ik geloof dat ze het liefst een rustige overgang zien i.p.v pats boem, terug in stap
pats-boem kreeg ik iig commentaar op, het moet vloeiend gaan maar het paard moet natuurlijk wel blijven door lopen. Dus niet gaan verzamelen of verkorten oid, gewoon zorgen dat de overgang vloeiend gaat.
CM_
Geplaatst: 01-10-09 19:13
Het is een onderlinge wedstrijd, dus zullen ze niet kijken hoe goed de verzameling en de aanleuning is.
Laat gewoon zien dat je op tijd gaat doorzitten, en op je zit te overgang terug maakt. Houd je been er wat bij, zodat de overgang niet te abrupt word.
En upperlady, je onderschrift is fout gespeld (shered moet shared zijn)
Niet langzamer, maar de draf een beetje sluiten, verkleinen en dan de overgang maken, zodat het paard de achterhand eronder kan houden in de overgang en niet uit elkaar en op de voorhand valt.