Zumara (Flemmingh) @ work (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Zumara (Flemmingh) @ work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:36

Hoi,

Sinds een weekje heb ik een nieuw paard te rijden. Een 5 jarige merrie van Flemmingh. Vanaf dat ze onder het zadel is, is het eigenlijk niet zo lekker gegaan. In totaal ben ik nu de 9e die haar gaat rijden. De anderen haakten af óf omdat ze bang waren, óf omdat ze geen zin meer hadden, óf omdat het heel slecht ging. Eigenlijk heeft dit paardje dus geen goede start gehad. In elk geval ben ik helemaal blij dat ik weer een leuk paardje te rijden heb, nadat m'n vorige is verkocht en de andere HKO heeft :(.

Dit was de 7e keer dat ik erop zat en ze heeft nog een veulen bij zich lopen.. Haar buikje moet er dus nog afgetraind worden. Ook heeft ze een beetje de neiging om op de voorhand te vallen, dus dat is iets waar we aan moeten werken. Voor de rest mag ze iets hogerin, maar ik ben al blij dat ze het zo braaf oppakt. Over 2 week hebben we ons eerste ondering wedstrijdje en is de bedoeling haar vanaf januari officieel te starten.

Verbeterpunten van mijn kant:
- Beugels langer, want lijk zo wel een springruiter.
- Meer op de achterhand.
- Hogerin stellen.
- Mijn eigen dikke billen eraf trainen, want ik schrok van hoe groot mijn achterste is.. :o .

Rijtechnisch commentaar is van harte welkom. Hou er wel rekening mee dat ik haar nog maar zeer kort rij..

Afbeelding
Meet Zumara

Afbeelding
Losstappen

Afbeelding
Drafje, lekker lang

Afbeelding
Iets oppakken

Afbeelding
Ietsje erbij

Afbeelding
Dikbil!

Afbeelding
Fijn beeld

Afbeelding
Galopje links

Afbeelding
Galopje rechts, beetje turbo

Afbeelding
Weer iets langer laten worden..

Een reactie zal leuk zijn :D

leeneliefje

Re: Zumara (Flemmingh) @ work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:38

ten eerste vind ik het een leuke combinatie!
Ten tweede denk ik niet zozeer dat jou beugels te kort zijn maar dat jij je hakken gewoon meer moet uitdrukken, als je ze langer zou doen kan jij je hakken al helemaal niet uitdrukken ;)
Verder ziet het er lekker ontspannen uit! :)

groetjes

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:40

hey!

Leuk beestje, ziet er al weer heel goed uit terwijl je haar nog maar zo kort rijdt! EUhhh jah rijtechnisch.. mms, nou misschien hier en daar proberen rechtop te blijven zitten :).
Zie je in januari wel weer ik heb ook een nieuwe ;)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:30

Leuk paardje en ik denk dat jullie best een leuke combi kunnen gaan vormen, want het lijkt nu al helemaal niet slecht.
Je beugels een gaatje langer lijkt mij een goed idee, denk dat dit je houding ten goede zal komen.
Ik doe zelf vaak eerst een gaatje er tussen, want een heel gaatje geeft vaak het gevoel van een halve meter langer.

Heel veel succes, maar nogmaals ik denk dat het wel wat kan worden met jullie twee. :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 19:37

Dank jullie voor jullie leuke reacties.. Is idd een goede tip om eerst een half gaatje te doen i.p.v. een heel gaatje.. Zal hard gaan werken aan m'n houding..

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:08

Heey!
Wat een superleuk paardje!
Ziet er goed uit! Wat mij alleen wel opvalt is dat je soms best naar voren zit.
Groetjes en succes :D

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:15

Leuk paardje, er zit zeker meer in want ze heeft een actieve achterhand vind ik. Inderdaad, ik zou je aanraden je beugels wat langer te maken. Recht voor je kijken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:40

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:10

Er straalt heel veel kracht van dit paard af! Ik denk dat het nog heel wat kan worden met jullie!!!
Probeer soms net iets meer mee te geven met je handen, en die zit komt later wel prima in orde!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:22

Mooi paard! Heel toevallig, ik heb een tijdje Umara gereden, ook van Flemmingh. Wie is de moeder van Zumara? Hoe groot is ze?

Ziet er goed uit voor de korte tijd dat julle samen rijden, probeer wel je onderbeen iets naar voren te leggen en zoals al genoemd is je hakken uit drukken, dan zal het er al stukken beter uit zien. Verder heb je haar lekker aan het lopen!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:24

Ligt dat zadel wel goed, ik heb er niet zo veel verstand van, maar het lijkt een dressuurzadel, maar de bladen liggen echt schuin naar voren lijkt het wel :)

Wat een super stoer bewegend paard zeg :)

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:36

He Danielle!

Leuk paardje heb je! Ook 1 van Martinus, of deze niet?
Ik zou toch ook idd even naar t zadel kijken, ligt misschien iets te ver achterover.. misschien even een bontje eronder en dan liggen je benen ook alweer heel anders ;)

Succes met je nieuwe topper! Gaat vast helemaal goed komen ;)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:37

Ziet er goed uit, mooie paardje heb je. +:)+
Ik heb zelf ook een Flemmingh waar ik in het begin ietwat moeite mee heb gehad.
Hij is nu 4 en het gaat lekker, maar ik moet wel erg consequent zijn.
Ik heb niet zoveel opmerkingen, maar ik heb het idee dat de bak waarin je rijdt erg zwaar is. Of lijkt dat maar zo?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 13:40

Dank jullie voor de leuke reacties.
Ik zal idd even naar het zadel kijken, probleem is dat die ook op mijn eiegn paardje moet, en die heeft een veel hogere schoft. Ik zal eens ene bontje proberen.

@ Geeske: Nee, deze is niet van Martinus. Gelukkig niet, want dan zou ze vast weer snel verkocht worden. Offtopic: Rij je nog steeds bij Arjen?
@Ollie23: Ja, klopt de bak is idd zwaar. Komt ook omdat het nu lang niet geregend had, dus is op dit moment al wat beter.. Maar ideaal is het zeker niet.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:41

Ja dat is ook zo... Nou gelukkig maar dat deze dan wel blijft! Mooi project :D

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:28

Wat een leuk paardje zeg!
Je mag trots zijn dat je haar rijd.
Probeer soms niet te ver naar voren te zitten.

veel plezier nog samen

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:08

Hele mooie leuke combi, Ziet er fijn uit om naar te kijken
Probeer niet zo naar voor te duiken (doe ik zelf ook hoor ;)hihihi)
Heel veel plezier samen !

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:17

Dank jullie wel.. Ben ook echt blij dat ik haar kan rijden.. Echt een werkwillig diertje. Heb gisteren wat meer aan m'n eigen houding gewerkt en kwam er inderdaad achter dat ik m'n hakken niet uitdruk. Voelde het nu in m'n kuiten. Echt van die foutje die er zo makkelijk insluipen..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:23

Ik vind dat jij onwijs lekker vriendelijk bezig bent! Echt petje af daarvoor.. Mooi lang en laag rijden inderdaad en zo nu en dan ff lekker op gaan pakken heel goed!Je houding daar moet nog wel iets aan gewerkt worden maar dat weet je zelf ook wel! :D

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:53

Leuk paard, ziet er vriendelijk uit!
alleen bij foto 6 zit je een beetje raar? :P

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:49

Kijk DIT noem ik rijden, jij hebt je paard zeer goed aan het lopen dame. Op sommige foto's ben ik een beetje verbaasd over je houding, waar nog aan te werken valt. Je hebt desondanks dit paard heel goed aan het lopen

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:51

Wauw, wat een mooi paard!
Ziet er goed uit hoor!

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! :j

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:06

Knor schreef:
Kijk DIT noem ik rijden, jij hebt je paard zeer goed aan het lopen dame. Op sommige foto's ben ik een beetje verbaasd over je houding, waar nog aan te werken valt. Je hebt desondanks dit paard heel goed aan het lopen

Wow wat een lief compliment.. :D.. En idd, aan mn houding ga ik hard werken.. Over een maandje nieuw topic en hoop dat er dan vooruitgang te zien is.. Veulen is er vanadaag bij weg gehaald.. Op dierendag, arme ziel.. }:0