Sinds een weekje heb ik een nieuw paard te rijden. Een 5 jarige merrie van Flemmingh. Vanaf dat ze onder het zadel is, is het eigenlijk niet zo lekker gegaan. In totaal ben ik nu de 9e die haar gaat rijden. De anderen haakten af óf omdat ze bang waren, óf omdat ze geen zin meer hadden, óf omdat het heel slecht ging. Eigenlijk heeft dit paardje dus geen goede start gehad. In elk geval ben ik helemaal blij dat ik weer een leuk paardje te rijden heb, nadat m'n vorige is verkocht en de andere HKO heeft
.Dit was de 7e keer dat ik erop zat en ze heeft nog een veulen bij zich lopen.. Haar buikje moet er dus nog afgetraind worden. Ook heeft ze een beetje de neiging om op de voorhand te vallen, dus dat is iets waar we aan moeten werken. Voor de rest mag ze iets hogerin, maar ik ben al blij dat ze het zo braaf oppakt. Over 2 week hebben we ons eerste ondering wedstrijdje en is de bedoeling haar vanaf januari officieel te starten.
Verbeterpunten van mijn kant:
- Beugels langer, want lijk zo wel een springruiter.
- Meer op de achterhand.
- Hogerin stellen.
- Mijn eigen dikke billen eraf trainen, want ik schrok van hoe groot mijn achterste is..
.Rijtechnisch commentaar is van harte welkom. Hou er wel rekening mee dat ik haar nog maar zeer kort rij..

Meet Zumara

Losstappen

Drafje, lekker lang

Iets oppakken

Ietsje erbij

Dikbil!

Fijn beeld

Galopje links

Galopje rechts, beetje turbo

Weer iets langer laten worden..
Een reactie zal leuk zijn