ik heb hier een topic, wat beetje over mijn eigen paard gaat, ik heb een zeer druk en heftig paard, wat graag wil lopen! nu is het zo dat ze de stap heel moeilijk vind, en hierdoor rechtsvoor een kortere pas maakt als linksvoor. Maar de draf en galop zijn beide uitstekend!...(ook middendraf en middengalop)..
en nu ben ik dus in de stap er heel erg mee bezig!probeer zo weinig mogelijk druk op de rechter teugel te zetten, en wat meer door links doorwerken!...want op de linkerhand valt t minder op als op de rechterhand!...ze is voor de rest ook heel soepel en goed buigzaam. en alle oefeneningen in draf en galop doet ze prima! ik wordt alleen heel erg afgestraft op de stap.
nu is mijn vraag of hier mensen zijn die hier ook wel last van hebben, of het eerder mee hebben gemaakt, en wat ze er toen aan gedaan hebben.
ontspan zelf ga lang en diep zitten maak je zwaar en ontspan zelf ook wel je been eraan houden waar ze in het begin denkelijk wel voor zal weglopen ik heb het probleem ook gehad die van mij doet het ook als die nerveus is.
hoe lang stap je dan eigenlijk als je gaat rijden ? stap is de belangrijkste gang van alle.