KWPN-merrie Parel @ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

KWPN-merrie Parel @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 09:13

:wave:

Het is al een tijdje geleden dat ik een topic heb gehad in HAW..
Ik rijd sinds kort naast mijn eigen pony Manuel een KWPN-merrie.
Zij is van van de mensen van ik mijn pony sinds kort gestald heb..

Meer info over haar.
* Parel
* Donnderhall x (weetikniet)
* KWPN- merrie
* 11 jaar
* Voorheen Z gelopen maar dat is al een paar jaar terug

Parel is een hele gevoelige merrie... als je haar iets te veel been geeft of je hand teveel sluit stopt ze er gelijk mee...
Het is wel een super lieve merrie en ze wilt graag voor je werken maar ze doet het echt niet uit zich zelf..

** Ik rijd haar nog maar 6 weken.. we moeten dus nog meer wennen aan elkaar! **

Afbeelding
Losrijden
Afbeelding
Losrijden
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
Drafje..

Dit was het.!
Zelf vind ik dat ik meer achterover moet zitten.. maar dat is iets waar ik bij elk paard last van heb...

Tips en opbouwende kritiek is welkom.!

upendo

Re: KWPN-merrie Parel @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:14

Ik vind het er al heel netjes uitzien als je haar nog maar zo'n korte tijd rijdt!

Let wel op dat ze soms wat meer lengte in haar hals houdt en let op je handhouding! :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:17

hoi ,je hebt een leuk paard om te rijden !
probeer niet steeds binnendoor te kijken naar de hoofdhouding van je paard je zit hierdoor scheef op je paard!,ook valt het me op dat het paard hoger in het kruis blijft,geef meer lengte in de hals en probeer door te schakelen in tempo-kalm aan rustig kleine stukjes- op je lichaam de achterhand meer onder te laten komen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:18

Ziet er netjes uit! Let op dat je niet te veel naar beneden kijjkt dan zit automatisch ook rechter op je paard.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:21

Leuke merrie hoor! Je geeft zelf aan dat als je je handen teveel sluit, ze ermee stopt. Zou er toch wel aan gaan werken. Ik denk dat je handen iets meer naar voren mogen, wat hoger en je armen meer naast je lichaam. En vergeet niet zelf voorwaarts te rijden (voor je kijken en recht op zitten). Niet alleen maar kijken hoe mooi ze is ;). Mischien een idee om haar wat meer voorwaarts te rijden en vanuit daar aan de gaan teugel rijden? Maar voor zes weken ziet het er al netjes uit!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:27

Wat een leuke combinatie zijn jullie!

Ik weet niet of je voor een bepaald niveau aan het trainen bent? en in welk stadium je van de training zit ten tijde van de foto's?

Je paard loopt al erg opgericht en plaatst de hals mooi. Ik denk dat als je de puntjes op de i wilt zetten, dat je die neus nog iets naar voren probeert de rijden.

Het voorbeengebruik vind het op de foto's erg mooi! Maar let op dat jij je hoofd recht houdt en meer voor je uitkijkt, dat zou het plaatje helemaal afmaken!:D

Ga zo door!

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:56

leuke combieee!! :D je moet indd echt achterover gaan zitten :p maar dat komt vanzelf !! :d

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:02

JosineS schreef:
Leuke merrie hoor! Je geeft zelf aan dat als je je handen teveel sluit, ze ermee stopt. Zou er toch wel aan gaan werken. Ik denk dat je handen iets meer naar voren mogen, wat hoger en je armen meer naast je lichaam. En vergeet niet zelf voorwaarts te rijden (voor je kijken en recht op zitten). Niet alleen maar kijken hoe mooi ze is ;). Mischien een idee om haar wat meer voorwaarts te rijden en vanuit daar aan de gaan teugel rijden? Maar voor zes weken ziet het er al netjes uit!

Hier sluit ik me eigen volledig bij aan. Maar ga vooral zo door!!! ziet er echt netjes uit na zon korte tijd

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:09

Mooi paard hoor! ziet er al netjes uit na een paar weken. Probeer je handen iets verder naar voren te zetten je houdt ze nu te dicht bij je lichaam (doe ik zelf ook :+ ). Dus teugels korter en handen naar voren.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 10:54

Heel erg bedankt iedereen!
Ik ga er zeker wat mee doen!!

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:41

Leuke combi hoor, okal vind ik je natuurlijk leuker op Maantje ;) :*
Let er wel op dat je meer achterover gaat zitten en je handen meer gaat dragen en op zn plek houd, vind ze soms wat te wijd. :)

Leuk hoor Bel! :+:

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:45

Staat best goed Isabel, jij op Parel!
Je mag wel iets troster gaan zitten, lekker achterover zitten en hakken uitdrukken.
Parel loopt al lekker opgericht, zorg wel dat je haar niet te kort gaat pakken, lekker beetje lengte er in houden, beenwerk is al netjes!
Soms lijk het alsof je heup beetje mee knikt, probeer helemaal recht te blijven.
Is hard werken, maar vind dat je al een behoorlijk eind opweg bent met dr! Lekker doorblijven gaan. :D
xliefs :*

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:27

leuk paard hoor!

vind alleen wel dat je hem wat kort hebt.. hij loopt ook niet echt ontspannen lijkt het..
ook met losrijden ben je heel kort..
geef hem wat meer lengte, en laat hem met inrijden lekker voorwaarts neerwaarst lopen.
succes!