Syl 2e x S&T by Kyliegrafie.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Syl 2e x S&T by Kyliegrafie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 07:31

Het is een tijdje minder goed gegaan met mijn paardje ivm artrose aan zijn voorbeen. Hij heeft daarvoor 2 weken in de kliniek gestaan en is behandeld voor zijn artrose.
Momenteel is hij na zijn opbouwperiode weer helemaal terug op niveau en ga ik as zondag weer starten in het M.

In maart dit jaar had ik een fotoshoot besproken bij Kyliegrafie (hier van bokt),maar moest door omstandigheden steeds worden uitgesteld.
Nu eindelijk is de fotoshoot gemaakt en ben er bijzonder blij mee !!
Graag wilde ik met S&T op de foto, gewoon omdat ik dat mooi vind en ik niet zeker ben of mijn paard het Z haalt met zijn aandoening. De week voor de shoot in mijn les dus voor het eerst met S&T gereden.

De rijfoto's ben ik wat minder blij mee, want mijn houding is vanwege een zware en wat ongelijke bodem + een achteroverliggend zadel echt bagger. Ook zit mijn kinkettig niet goed vast waardoor de Stang te ver draait. Het rij gedeelte wil ik dan nog graag een keer overdoen.

Zie hier mijn knappe kerel !!
Afbeelding

Mooie knotten !!
Afbeelding

Knap koppie !!
Afbeelding

Afbeelding

Dan nu de rijfoto's:

Deze gaat nog :P
Afbeelding

Deze is al minder ;(
Afbeelding

En dan deze nog...
Afbeelding

De rest van de foto's komen later nog, ik zal dan de mooies nog even plaatsen.

Ben druk bezig met mijn houding en heb effe tijdelijk een bontje onder mijn zadel, zodat hij weer recht ligt in afwachting van de zadelmaker of eingelijk van een nieuw zadel.
Ik hoef eingelijk geen kritiek op mijn rijden, ik weet zelf wat er aan mankeerd , ik plaats deze foto's alleen omdat ik zo trots ben op mijn heerlijke paardje.
Maar tips zijn altijd welkom +:)+
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 30-09-09 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:51

Mooi paardje en ook hele mooie foto's!!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:57

vooral de standfoto's vind ik onwijs mooi!
wat mij persoonlijk stoort aan de rijfoto's is dat het paard niet in het midden van de foto is, maar elke keer een beetje aan de zijkant. maargoed dat heeft niks met het rijden te maken ;)
overigens vind ik je nog aardig netjes zitten hoor. hier en daar wat schoonheidsfoutjes (stukje voor/achterover, benen opzij). maar acht dat kan de beste overkomen.. vind het er heel netjes uitzien ;)

tip: :)* als je geen rijtechnisch commentaar wilt, kun je beter je foto's bij ITP plaatsen ipv bij HAW ;)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:05

duChambre schreef:
wat mij persoonlijk stoort aan de rijfoto's is dat het paard niet in het midden van de foto is, maar elke keer een beetje aan de zijkant. maargoed dat heeft niks met het rijden te maken ;)
overigens vind ik je nog aardig netjes zitten hoor. hier en daar wat schoonheidsfoutjes (stukje voor/achterover, benen opzij). maar acht dat kan de beste overkomen.. vind het er heel netjes uitzien ;)

tip: :)* als je geen rijtechnisch commentaar wilt, kun je beter je foto's bij ITP plaatsen ipv bij HAW ;)

Dank je..
Oooh dat was mij nou weer niet opgevallen dat ze iets uit het midden zijn :o , ik heb me zo zitten storen aan mijn houding en vooral die stang, dat me dat niet opgevallen is hihih

ITP... aha dat wist ik niet...
Commentaar mag wel hoor, maar ik weet het allemaal al wat er mis is :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:06

Idd erg mooie standfoto's, het bestellen waard! Wat DuChambre al zei viel mij ook op. Persoonlijk vind ik het ook mooier als het paard gewoon op het midden van de foto staat. Maar aangezien je toch nog nieuwe rijfoto's wilt, is dat iets voor de volgende keer.

Persoonlijk vind ik het plaatje niet fijn. Je zei al dat de kinketting niet goed zat, dat is duidelijk te zien aangezien de stang ver doorslaat. Daarnaast lijkt/kijkt je paard vreselijk zuur, voor het plaatje zeker niet mooi. Heeft hij toch neit erg last van zijn artrose toevallig? Vind het niet bepaald een plaatje van een happy paard.

En voor de echt mooie rijfoto: benen lang, tieten vooruit, op je kont zitten en vooruit kijken :D

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:18

Zuur ?? Wat vind je zuur aan mijn paard dan ?? Ik heb de foto's nog is bekeken op groot formaat, maar begrijp niet echt waar je dat zure uit opmaakt. Dat hij zijn oren naar achteren draagt ??

Dat is bij hem oplettendheid, maar verder zie ik niks anders dan anders...

Overigens vind ik het knap dat hij zich netjes gedraagd, want die stang zit hem echt niet lekker zo...

En die houding.... ja..pfff... daar ben ik weer even op aan het hameren...

rowo

Re: Syl 2e x S&T by Kyliegrafie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:23

Niet alleen aan zijn oren, ook aan de manier van dragen van zijn staart. Maar goed, je hebt je foto's bij HAW geplaatst en dan kun je 'commentaar' en tips verwachten. En dat is iets wat mij opvalt.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:29

rowo schreef:
Niet alleen aan zijn oren, ook aan de manier van dragen van zijn staart. Maar goed, je hebt je foto's bij HAW geplaatst en dan kun je 'commentaar' en tips verwachten. En dat is iets wat mij opvalt.

Ja dat geeft ook niet, weer eens een andere visie.
Maar hij draagt zijn staart , dat doet hij eingelijk altijd, daar is toch niets mis mee ??

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:31

Ik vind het erg mooie foto's, zowel de stand- als de rijfoto's. Ik stoor me niet dat het beeld wat uit het midden is. Nu lijkt het net alsof je de foto inrijdt. Over smaak valt te twisten...

De derde foto vind ik echt heel chique!!!

Succes zondag

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 08:47

oneiros schreef:
Ik vind het erg mooie foto's, zowel de stand- als de rijfoto's. Ik stoor me niet dat het beeld wat uit het midden is. Nu lijkt het net alsof je de foto inrijdt. Over smaak valt te twisten...

De derde foto vind ik echt heel chique!!!

Succes zondag

Dank je !!

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:34

Wat ik me wel afvraag: waarom ga je wel rijden met een achteroverliggend zadel en een kinketting die niet goed zit? Stel je het belang van het paard dan wel voorop? Ik krijg het idee dat dat helemaal niet zoveel uitmaakt, zolang jij maar foto's met stang hebt, maar dat zal ik wel verkeerd zien.

Verder een erg mooi paard en geweldige standfoto's!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 10:59

xMK schreef:
Wat ik me wel afvraag: waarom ga je wel rijden met een achteroverliggend zadel en een kinketting die niet goed zit? Stel je het belang van het paard dan wel voorop? Ik krijg het idee dat dat helemaal niet zoveel uitmaakt, zolang jij maar foto's met stang hebt, maar dat zal ik wel verkeerd zien.

Verder een erg mooi paard en geweldige standfoto's!

Als ik dat van tevoren wist, dan had ik dat wel anders gedaan denk je niet ??

Naar aanleiding van de foto's kwam ik daar dus achter !!

Ik stel het belang van mijn paard zeker voorop, in alle opzichten...
Lees het topic even door, daar heb ik ook de nodige info over mijn zadel en kinketting en gebruik stang beschreven...

Dussss... effe beter lezen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:58

Zuur? Helemaal niet hoor! Ik vind m eerder geconcentreerd kijken! Verder leuke plaatjes :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:24

Ik heb me toch een potje bar-slechte houding verwacht.
Maar ik zie er niets verkeerds aan hoor!! En foto's zijn nu eenmaal momentopnames.

Ik zie ook geen zuur paard, ik zie een prachtig paard dat erg gelukkig in zijn werk is. Zadel valt me ook niets negatiefs aan op, maar na laten kijken is natuurlijk nooit verkeerd. :)

Rij zelf ook een artrose-paard, hoewel het niet is geconstateerd door een DA is het wel vrij zeker. Deze is puur recreatief, en ik hou 'm een beetje op z'n oude niveau, hij heeft Z2 gelopen. De ene dag kan hij meer dan de andere. Maar sinds hij voor op ijzers staat is hij erg veranderd! En positief, nooit meer onregelmatig of stijf. Nu komt de winter er wel weer aan en we zullen zien hoe het dan gaat.
Het zijn soms van die kleine dingen, gewoon lekker doorrijden en kijken wat je paard aan kan. Ik ben van mening dat je nog een aardig stuk richting de Z kunt komen. Paard geeft wel aan wanneer het niet meer gaat en zo te zien heeft hij er niet veel last van. :)
Heel veel plezier met dit paard en ik hoop snel weer foto's te zien!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:42

Janine1990 schreef:
Ik heb me toch een potje bar-slechte houding verwacht.
Maar ik zie er niets verkeerds aan hoor!! En foto's zijn nu eenmaal momentopnames.

Ik zie ook geen zuur paard, ik zie een prachtig paard dat erg gelukkig in zijn werk is. Zadel valt me ook niets negatiefs aan op, maar na laten kijken is natuurlijk nooit verkeerd. :)

Rij zelf ook een artrose-paard, hoewel het niet is geconstateerd door een DA is het wel vrij zeker. Deze is puur recreatief, en ik hou 'm een beetje op z'n oude niveau, hij heeft Z2 gelopen. De ene dag kan hij meer dan de andere. Maar sinds hij voor op ijzers staat is hij erg veranderd! En positief, nooit meer onregelmatig of stijf. Nu komt de winter er wel weer aan en we zullen zien hoe het dan gaat.
Het zijn soms van die kleine dingen, gewoon lekker doorrijden en kijken wat je paard aan kan. Ik ben van mening dat je nog een aardig stuk richting de Z kunt komen. Paard geeft wel aan wanneer het niet meer gaat en zo te zien heeft hij er niet veel last van. :)
Heel veel plezier met dit paard en ik hoop snel weer foto's te zien!

Haha, nou ik irriteer me rot aan mijn houding en is momenteel ook weer mijn aandachtspunt. Van mezelf heb ik een bolle rug en is het dus al vrij lastig om mijn kontje naar achter en tieten naar voren te doen.
Mijn zadel ligt voor het oog nog niet zo achterover, maar als mijn zadel maar een haartje achterover gaat, ga ik gelijk al met een bol ruggetje zitten en zit ik in de lepel. Heb nu mijn bontje eronder en zit gelijk weer rechter.
Speciaal beslag ligt bij die van mij ook onder zijn voeten en met equipack erin en dat gaat super.
Hij heeft ook zeker plezier in zijn werk, maar ik houd wel rekening met bepaalde oefeningen, dat ik die erg beperk en ik wil een goede bodem onder zijn voeten.
Voor de rest rijd ik gewoon als vanouds, gaat gewoon op het land en dat gaat helemaal goed.

Maar bedankt voor je opfleurende berichtje.. *D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:11

Wat een super mooi beestje!!! Hopelijk kun je er nog lang van genieten!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 13:17

amies100 schreef:
Wat een super mooi beestje!!! Hopelijk kun je er nog lang van genieten!

Dank je...
Ben er ook helemaal trots op !!
Ik hoop ook zeker dat ik de afgelopen 7 jaar met hem nog kan verdubbelen, maar dat betwijfel ik |( .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:19

Geen dank ;)

Zolang je maar niet met een holle rug rijdt, dat vind ik afschuwelijk om te zijn en ik krijg zelf al pijn in m'n rug als ik er naar kijk! Ik vind het er echt keurig uit zien, alleen een wat opgetrokken hak. Lekker ontspannen, ik vind het belangrijk dat je dat kunt zien.

Hoe loopt hij zonder beslag?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 13:26

Janine1990 schreef:
Geen dank ;)

Zolang je maar niet met een holle rug rijdt, dat vind ik afschuwelijk om te zijn en ik krijg zelf al pijn in m'n rug als ik er naar kijk! Ik vind het er echt keurig uit zien, alleen een wat opgetrokken hak. Lekker ontspannen, ik vind het belangrijk dat je dat kunt zien.

Hoe loopt hij zonder beslag?

Hij heeft eingelijk al jaren beslag en sinds een jaar of 4-5 speciaal break-over beslag, dus ik heb geen idee hoe hij zonder loopt.

Een holle rug zou je bij mij niet te zien krijgen, dan breekt hij af denk ik :P
En die hakken, ja... das ook wat.
Met zo'n shoot ga ik een beetje geforceerd rijden, ik neem niet rustig de tijd om hem op mijn gemak los te rijden en vooral aan mijn been te zetten :o
Had ik het maar gewoon wel gedaan, had een veel mooier plaatje gegeven.
De ontspanning is mijn grootste prioriteit !! Ik ben blij dat jij het er vanaf kan zien, want in de oprichting vind ik dat wel erg moeilijk.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:30

duChambre schreef:
wat mij persoonlijk stoort aan de rijfoto's is dat het paard niet in het midden van de foto is,

Foto tecnisch is dat doodzonde nummer 1. Het object hoort absoluut niet in het midden van de foto thuis. Deze zijn keurig gecropt met extra ruimte in de richting waar het paard heen gaat.

Rijtechnisch: mooie bergopwaartse galop :) (wordt versterkt doordat de horizon scheef is)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:39

flugeltje schreef:
Hij heeft eingelijk al jaren beslag en sinds een jaar of 4-5 speciaal break-over beslag, dus ik heb geen idee hoe hij zonder loopt.

Met zo'n shoot ga ik een beetje geforceerd rijden, ik neem niet rustig de tijd om hem op mijn gemak los te rijden en vooral aan mijn been te zetten :o
De ontspanning is mijn grootste prioriteit !! Ik ben blij dat jij het er vanaf kan zien, want in de oprichting vind ik dat wel erg moeilijk.

Aanspannen in de ontspanning :P

En ja, ik vind het ook moeilijk om goed los te rijden voor ik op foto kom. Als ruiter word je dan wat hectisch, en dat is jammer.
Maar dan weet je dat voor een volgende keer ;)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 13:48

Janine1990 schreef:
flugeltje schreef:

Aanspannen in de ontspanning :P

En ja, ik vind het ook moeilijk om goed los te rijden voor ik op foto kom. Als ruiter word je dan wat hectisch, en dat is jammer.
Maar dan weet je dat voor een volgende keer ;)

Precies... ik zeg altijd van ontspanning naar inspanning, maar het verschil tussen inspanning en spanning in die bovenlijn is soms zo klein, moeilijk hoor.
Maar ik ga nu weer even lessen, kan ik weer even oefenen :P

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:59

Foto;s in stand erg mooi. Rijden minder. Niet zozeer door het rijden ik vind het jammer dat niet echt op het paard+ruiter wordt gefocust maar op de hele plaat. Kan het zelf niet hoor dus beste stuurlui staan aan wal ;)

Mooi paard overigens. Voor het rijden meer ontspanning in het hele lijf ontwikkelen bij jezelf! Vooral in je benen: losss laten. Niet je best doen om je hakken uit te drukken, of tenen naar binnen en al dat gedoe meer, gewoon ontspanning in boven en onderbeen en de rest komt vanzelf.

Nb: zo op de foto lijkt het zadel horizontaal te liggen, en zit jij achterin het zadel doordat je je benen niet lang hebt. MAar kan gezichtsbedrog zijn ????

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:01

Symphonic schreef:
duChambre schreef:
wat mij persoonlijk stoort aan de rijfoto's is dat het paard niet in het midden van de foto is,

(wordt versterkt doordat de horizon scheef is)

Maar volgens mij mag dat technisch ook niet ;)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 16:58

Bolzak23 schreef:
Foto;s in stand erg mooi. Rijden minder. Niet zozeer door het rijden ik vind het jammer dat niet echt op het paard+ruiter wordt gefocust maar op de hele plaat. Kan het zelf niet hoor dus beste stuurlui staan aan wal ;)

Mooi paard overigens. Voor het rijden meer ontspanning in het hele lijf ontwikkelen bij jezelf! Vooral in je benen: losss laten. Niet je best doen om je hakken uit te drukken, of tenen naar binnen en al dat gedoe meer, gewoon ontspanning in boven en onderbeen en de rest komt vanzelf.

Nb: zo op de foto lijkt het zadel horizontaal te liggen, en zit jij achterin het zadel doordat je je benen niet lang hebt. MAar kan gezichtsbedrog zijn ????

Zoals ik net al schreef, ga ik een beetje geforceerd rijden met zo'n fotoshoot, voorheen op wedstrijd ook, maar dat is er gelukkig af.
Vaak is het dan zo dat je beroerd gaat zitten omdat het allemaal TE mooi moet, terwijl mijn paardje eingelijk altijd wel loopt :o

Op wedstrijden heb ik voornamelijk 7ens en 8en voor mijn houding, dus dat zou wel goed zijn,maar toch schenk ik hier weer even veel aandacht aan.