Weglopen tijdens buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanaaa

Weglopen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 17:38

Hoi,
Ik heb een eigen pony van 11 jaar, en op mijn manege gaan we veel op buitenwandeling,
ik doe dit heel graag, maar mijn pony doet dit een beetje té graag!
In het begin is ze heel rustig, tijdens draf ook nog, maar eens ze gegaloppeert heeft, is ze daarna niet meer te houden,
ze gaat dan heel de tijd gaan hangen en trekken..
ik laat er nu iemand anders met meer ervaring met op wandeling gaan, omdat ik nog te weinig ervaring heb,
maar bij haar doet ze het ook..
ze heeft voorgesteld een martingaal en sperriem te kopen, dit zou kunnen helpen.
heeft er iemand nog een idee? ander bit?
groetjes!

midgie

Re: Weglopen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:04

Een martingaal heef geen zin en een sperriem ook niet , het enigste is dat je in de bak gaat trainen en de pony in de bak goed kan rijden zonder druk en op je zit.
Vaak worden ze buiten wat heter, omdat of de ruiter te veel aan de teugel zit te trekken dus in de mond wat een pijnprikkel geeft en dat ze daar voor op de loop gaan, of dat de zit van de ruiter gespannen is en te knijpend , zoek in elk geval de oorzaak bij de ruiter en ga het niet op lossen met hulpdingen en andere bitjes,
Kan ook dat het zadel niet fijn ligt na een galopje en te veel drukt, kan zoveel zijn.