Nance @ Eerste keer op wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Nance @ Eerste keer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:48

Afgelopen zaterdag, 26 september, was het zover. Voor de eerste keer ging ik met Nance meedoen aan een wedstrijd. Het was extra spannend, want ze had nog nooit een wedstrijd gelopen, en ze was nog nooit echt op vreemd terrein geweest. Gelukkig was het ondeling, dan konden we eerst een keertje oefenen.

We deden mee aan de B dressuur en aan het 60cm springen. De dressuur ging heel goed! We hadden 176 punten :D , wat ik voor de eerste keer een super mooie score vind, omdat Nance nogal snel zenuwachtig is en daardoor heel snel en sterk wordt. Het springen ging helaas was minder goed. Bij de dubbelsprong weigerde ze drie keer bij de tweede sprong en toen moesten we helaas de ring verlaten. ;(

Hier een aantal foto's:

Als eerste een foto om te laten zien hoe ze liep toen ik een van de eerste keren reed. Ik vind het er eerlijk gezegd niet uit zien. :o
Afbeelding

Halve grote volte.
Afbeelding

Ik zit hier een beetje teveel naar voren en ik moet mijn handen rechtop houden.
Afbeelding

Afbeelding

Galop op de volte:
Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Eigen commentaar&commentaar van de jury:
-Mijn tenen steken soms wat naar buiten, vooral tijdens de galop.
-Nance mag af en toe iets meer buiging in de hals hebben (het is op de foto's niet zo heel duidelijk te zien)
-Zwabberende voorbenen van Nance (hoe kan ik dit oplossen)
-Ik moet soms mijn schouders meer uitdrukken naar achteren.

Wees een beetje lief, het was de eerste wedstrijd. :o Opbouwende kritiek is goed, maar alleen als ik er wat aan heb.:)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:44

Sara!
Ik ben zó trots op jullie! :) Maar, nu even tips..
- Probeer echt op je handen te letten! Die moeten RECHTOP!
- Ook op je voeten letten, houdt ze recht en naar voren (Heb ik ook wel eens last van hoor!).
- En die zwabberen van Nance, wat bedoeld de jury daarmee? Dat ze haar benen wat meer moet gebruiken zegmaar? Nou, dit is denk ik alleen op te lossen door haar sterker te maken. Overgangen binnen een gang, overgangen tussen gangen en verschillende figuren.
- Nance neusje mag er ook wel wat meer uit gereden worden!

Volgende wedstrijd wil ik mee hoor! :)

x

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 19:48

Ambrasoft schreef:
Sara!
Ik ben zó trots op jullie! :) Maar, nu even tips..
- Probeer echt op je handen te letten! Die moeten RECHTOP!
- Ook op je voeten letten, houdt ze recht en naar voren (Heb ik ook wel eens last van hoor!).
- En die zwabberen van Nance, wat bedoeld de jury daarmee? Dat ze haar benen wat meer moet gebruiken zegmaar? Nou, dit is denk ik alleen op te lossen door haar sterker te maken. Overgangen binnen een gang, overgangen tussen gangen en verschillende figuren.
- Nance neusje mag er ook wel wat meer uit gereden worden!

Volgende wedstrijd wil ik mee hoor! :)

x

Ehmmm.. ja van dat zwabberen zal ik anders even een foto zetten, want dat is een beetje lastig uit te leggen, het komt onder andere omdat ze een nogal brede borst heeft en ahar voorbenen best een eindje uit elkaar staan.

Afbeelding

Dit bedoelden ze :) Je ziet het nog steeds niet zo heel goed, maar ik heb een filmpje en daar zie je het beter, alleen dat is veel te groot om erop te zetten.:)

AmberHeijman

Re: Nance @ Eerste keer op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:25

Hmmm, dan weet ik niet hoe je het op moet lossen. Ik denk dat je moet gaan oefenen met stelling enzo.

x

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:35

Ziet er echt al veel beter uit hoor! Let wel op je pianohandjes. :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:53

Je punten heb je inderdaad zelf al gezegd,
maar het lijkt op de 2e foto of je je handen een beetje krampachtig heb. Probeer vooral die ontspannen te houden. Dat rijdt voor je paard ook een stuk fijner. (Het kan ook aan mij liggen, of dat de foto iets vertekend)
Maar voor een eerste wedstrijd ziet het er echt al netjes uit :D

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:12

Je kan in de galop nog wel wat naar achteren gaan zitten. Maar wat fijn dat de wedstrijd aardig ging!!Zeker de dressuur! Netjes voor je eerste wedstrijd! Springen was misschien ook wat veel voor de eerste wedstrijdje. Misschien is 1 proef per dag de eerste 2/3 keer even genoeg voor haar?

Veel succes met trainen!
(heb zelf trouwens geen tips voor de voorbenen

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 14:37

Britt20099 schreef:
Je kan in de galop nog wel wat naar achteren gaan zitten. Maar wat fijn dat de wedstrijd aardig ging!!Zeker de dressuur! Netjes voor je eerste wedstrijd! Springen was misschien ook wat veel voor de eerste wedstrijdje. Misschien is 1 proef per dag de eerste 2/3 keer even genoeg voor haar?

Veel succes met trainen!
(heb zelf trouwens geen tips voor de voorbenen

Bedankt, en ik ga idd de volgende keer gewoon alleen dressuur doen, niet dressur en springen.:)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:04

Ziet er leuk uit..! :)

Probeer wel op je kontje te blijven zitten:P hiermee voel je ook meer wat je paard doet en kan je ook meer met je zit rijden.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:47

Wat ben jij vooruit gegaan zeg! Super hoor!
Je vorige topic is hier niks bij..

Zo zie je maar, alles komt goed!
Veel succes nog saampies

Edit : probeer rechtop te zitten en je handen inderdaad rechtop te houden..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:30

Je mag in de galop best een beetje naar voren zitten hoor, dan geef je je paard de ruimte, zeker nog in de lagere klasses.
Bedoel je met zwabberende benen dat ze een beetje 'maait' (zoals dat zo grappig heet)? Kan met haar beenstand te maken hebben. Maar ik raad je aan om je paard met een lange teugel te laten stappen, draven en galopperen, dan moet ze het zelf doen, het kan namelijk zo zijn dat ze teveel afhankelijk is van je handen. Daarom is het van belang dat je je handen rechtop houdt. Dan heeft ze meer ruimte. Als je je handen in de piano stand houdt, ga je je handen automatisch aanspannen.

Noot voor de mensen die reageren: Leg uit waarom de handen rechtop moeten, waarom de tenen naar binnen moeten etc. Laat zien dat je het begrijpt, anders ben je maar een beetje aan 't papegaaien.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 07:32

phormicola schreef:
Je mag in de galop best een beetje naar voren zitten hoor, dan geef je je paard de ruimte, zeker nog in de lagere klasses.
Bedoel je met zwabberende benen dat ze een beetje 'maait' (zoals dat zo grappig heet)? Kan met haar beenstand te maken hebben. Maar ik raad je aan om je paard met een lange teugel te laten stappen, draven en galopperen, dan moet ze het zelf doen, het kan namelijk zo zijn dat ze teveel afhankelijk is van je handen. Daarom is het van belang dat je je handen rechtop houdt. Dan heeft ze meer ruimte. Als je je handen in de piano stand houdt, ga je je handen automatisch aanspannen.

Noot voor de mensen die reageren: Leg uit waarom de handen rechtop moeten, waarom de tenen naar binnen moeten etc. Laat zien dat je het begrijpt, anders ben je maar een beetje aan 't papegaaien.

Ja dat bedoel ik inderdaad, het komt ook onder andere door haar beenstand, ze staan vrij ver uit elkaar, maar ik kan haar niet de vrije teugel geven want dan gaat ze ervandoor. ;) Dat had ik ook bij de tweede volte in galop, toen liet ik haar iets meer los en toen ging ze meteen in rengalop :+

Maar bedankt voor de tips van het "maaien" ik ga het zo proberen.:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Piwie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:03

Zorg dat je rechtop blijft zitten, zet desnoods je handen iets verder uit elkaar en iets lager, en let er op dat je teugels niet te lang zijn.

BodyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:29

Blijf recht op zitten , Zorg dat je meer ontspannen rijdt. :)

Inderdaad wat je zelf ook al aan geeft bij de foto,s Handen recht op houden

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:19

Ziet er wel leuk uit hoor! probeer hem alleen bij je te houden, hij loopt erg onder je weg.