Leorah schreef:Ik zou het paard naar een rustige handgalop zetten, dan een volte nemen en die gaan sluiten, waarbij je in dezelfde ontspannen aanleuning blijft aan de voorkant, maar hem met je zit en je been meer terugrijdt (zetten) en de volte verder doorsluiten tot je merkt dat hij er moeite mee krijgt om het vol te houden, dan je overgang rijden naar de draf, de volte in een rustige draf nog een keer rond rijden, dan er recht uitrijden en tempowisselen naar middendraf.
In galop kan ik de volte heel klein draaien, als ik m maar voldoende begeleid met mn binnenbeen en buitenhand kan ik doorsluiten tot een meter of 3/4 zonder verlies van ritme of sprong... Snap wel wat je bedoelt, maar om het hem in galop moeilijk te maken is nogal een uitdaging... Tempowisselingen na de overgang is wel een goede om weer meer te doen, meestal rij ik vooral de overgang vaker achter mekaar, maar dat is wel iets om eens uit te proberen...
@sandravdl, de galop is goed, kan ik fijn in schakelen, sb in rijden etc, dat is het probleem niet, puur het moment van terug naar de draf, hij draaft dan voor zijn doen gewoon netjes, maar in de overgang lijkt het alsof hij eruit valt omdat hij in galop zn achterhand er veel verder onder kan zetten dan in draf. Ben bang dat als ik mn teveel focus op de galop verbeteren het verschil tussen draf en galop groter ipv kleiner wordt (en tuurlijk hoe sterker de achterhand hoe beter de draf, draf is ook al enorm verbeterd, maar merk gewoon dat deze overgang erg lastig is om echt goed te rijden bij hem_