Ik had wat vraagjes... en misschien dat jullie mij kunnen helpen...
Het zit zo: Die kleine pony van mij heeft een soort afwijking in haar hoofd
ze kan echt absoluut geen normale gangen. dus normaal stappen, (gaat in het begin wel goed, daarna word het dribbelen) draven gaat ook niet normaal, (dan denkt ze: RENNEN! ) en galoperen is helemáál niks, dan is het gewoon racen. zonder dat je erom vraagt. en inhouden heeft dan ook niet veel nut, want ze negeert je, of ze trekt terug...
en daardoor heb ik nu dus al een paar keer m'n handen open getrokken, van het té goed vasthouden van de teugels.. áls ze dan 'gaat' ga ik meteen terug zitten, maar ze reageert daar dan ook niet op, dus dan móét je wel terug trekken, eerst zacht, dan harder, en uiteindelijk moet ik haar 180 graden omdraaien, ik krijg haar dan écht écht écht niet meer terug!!
Les nemen op de manege ga ik wel doen, als dat nog gaat lukken, dan zou ik wel eerst een half uur over de weg moeten, dan een uur les, en dan weer een half uur terug.. dan ben ik als ik er ben al moe (weet ik, mijn conditie is slecht
) Maar dat is ook omdat die kleine pony van mij dan óók dat in haar hoofd heeft.. RENNEEEN!maar ik hoop dat jullie misschien tips hebben?
en dat rennen is juist wat ze wilt! niet dat dat een probleem is..