Ik vind dat je haar netjes rijdt hoor 
Ze mag inderdaad wat actiever maar zodra ze wat meer aan het werk gezet wordt dan wordt ze dat vanzelf.
Dan ga je nog weleens wensen dat ze maar weer wat rustiger zou worden 
Ben wel blij dat ze weer zicht krijgt met haar linkeroog.
Voor een paard wat net flink aan de chemoinjecties heeft gezeten ziet ze er puik uit!
SusanH schreef:Ook mij viel op dat ze veel actiever gemaakt mag worden. Ik zou juist geen korte stukjes galop doen zoals kelum voorstelt, maar juist in de galop stukjes middengalop meepakken om haar actiever te maken en meer sprong te krijgen, en als je merkt dat ze de neiging heeft om terug te vallen zou ik haar juist nog een keer laten verruimen en dan terug nemen naar draf. In draf kun je varieren door haar terug te nemen naar stap en gelijk weer weg te draven, stukjes middendraf meepakken, of vanuit halthouden aan te draven. Belangrijkste is dat je meteen reactie krijgt, zo niet gelijk terugnemen en opnieuw doen en wat scherpere hulpen geven door een (goede) tik bij te geven. Als je dit consequent doet zul je zien dat haar basistempo hoger wordt en ze beter reageert op je hulpen. Het maakt daarbij trouwens nog niet uit of ze netjes op de hoefslag loopt of nageeflijk is, dat je pony voorwaarts is en goed aan je been is, is het allerbelangrijkste, van daaruit kun je aan de rest gaan werken. Rijdt trouwens ook de overgangen terug actief, als je haar terugneemt naar stap zorgen dat ze meteen ook hier actief in blijft en goed doorstapt. Doet ze dat niet, weer aandraven en de overgang opnieuw rijden totdat het een nette overgang is.
Dat is bij Vera niet zo'n heel goed idee hoor.
Veel overgangen rijden wordt ze idd wel beter van 
HorseChica schreef:ze moet véel en véel actiever in de draf hoor
( als je hiervoor nog super tips moet hebben pb maar

mijn fries was ook zo sloom & dood op 't been als wat

) ....en kan zijn dat ik 't verkeerd zag maar volgens mij zat je in het 2e filmpje op het verkeerde been licht te rijden

Vera is niet sloom en dood op het been.
Ik denk eerder dat ze zich wat aanpast naar de ruiter die op haar rug zit.
Bedoel ik niet ten nadele van TS maar zodra Vera echt aan het werk gaat is ze een hete donder.