Vera en ik weer eens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Vera en ik weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 19:45

Jah hier ben ik weer eens.
ben keihard bezig met privéles.
gaat erg goed. merk alleen nu dat ik het filmpje zie dat vera elke keer haar neus wegdrukt.
ben bezig met kortere teugels te rijden. en had voor mijn gevoel al hele korte teugels.
maar het filmpje geeft iets anders weer merkte ik.
zelf ben ik niet echt te vrede. het kan beter. al reed ze super fijn.
ze gaat bij mijn sinds kort eindelijk in galop na 1keer vragen. dus daar ben ik te vrede over.
ik kijk steeds minder naar de grond zag ik. maar mijn voetjes blijven kapstokjes en het wil maar niet veranderen. :(
nou hier genoeg gezeurd het filmpje dan maar

Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Re: Vera en ik weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:52

je rijd fijn ik vind alleen dat je der iets actiever mag rijden. Ze loopt af en toe een beetje te sloffen ik denk ook dat ze meer gaat nageven als je der actiever rijd. Maar eerlijk is eerlijk je rijd haar wel heerlijk ontspannen.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:08

Inderdaad ze is erg sloom, vooral met draven. Daar moet je echt aan werken voordat je verder kan.
Let er ook op dat je voeten niet te ver in de beugels gaan? zoals in het galopfilmpje.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 16:40

jah dat voelde ik ook in galop. dat ik af en toe door scheuf. heb vandaag les en ik heb de neiging om mijn knieen op te trekken dus denk dat ik mijn beugels 2 gaatjes langer doe dan moet ik meer op mijn houding rijden. jah dat doorrijden merkte ik ook.

dancie bedankt :) werd ook wel eens tijd na 3 maanden dat dat mijn ging lukken. en het rijd ook wel stukken beter. helemaal als je het in het begin zat. maar jammer genoeg is ze niet altijd ontspannen heel vaak niet. maar ze hebben mijn verteld hoe ik dat het beste kon doen met vera. en dat help heel goed

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:10

Wat een knappe fjord!
Ze valt alleen bijna om zo langzaam :P Veel overgangen rijden, daar wordt ze actiever van en gaat ze minder sloffen (spreek uit ervaring! ;)) En in de galop misschien kortere stukjes doen, dat je korte maar wel actieve stukjes doet met meer sprong :)
Verder ziet het er leuk uit, leuk stel samen! Veel succes! :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 17:51

Dankje. jah het zijn ook 2 mutsen samen in de bak.
merk dat ik zelf nog veel moet leren. helemaal dat ik nog beenspieren mis om haar op de hoefslag te houde :P haha
tis een sport voor der om er naast te lopen. maar hou het in mijn achter hoofd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:09

Ook mij viel op dat ze veel actiever gemaakt mag worden. Ik zou juist geen korte stukjes galop doen zoals kelum voorstelt, maar juist in de galop stukjes middengalop meepakken om haar actiever te maken en meer sprong te krijgen, en als je merkt dat ze de neiging heeft om terug te vallen zou ik haar juist nog een keer laten verruimen en dan terug nemen naar draf. In draf kun je varieren door haar terug te nemen naar stap en gelijk weer weg te draven, stukjes middendraf meepakken, of vanuit halthouden aan te draven. Belangrijkste is dat je meteen reactie krijgt, zo niet gelijk terugnemen en opnieuw doen en wat scherpere hulpen geven door een (goede) tik bij te geven. Als je dit consequent doet zul je zien dat haar basistempo hoger wordt en ze beter reageert op je hulpen. Het maakt daarbij trouwens nog niet uit of ze netjes op de hoefslag loopt of nageeflijk is, dat je pony voorwaarts is en goed aan je been is, is het allerbelangrijkste, van daaruit kun je aan de rest gaan werken. Rijdt trouwens ook de overgangen terug actief, als je haar terugneemt naar stap zorgen dat ze meteen ook hier actief in blijft en goed doorstapt. Doet ze dat niet, weer aandraven en de overgang opnieuw rijden totdat het een nette overgang is.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:20

In de galop zitten je voeten wel ver in de beugels.
Verder lekker door laten lopen hoor, mag een stuk actiever.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 14:06

zeker tis een super mooie fjord. alleen ze doet haar ras eer aan kwa karakter :P haha

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:29

Leuk paardje!
Ik zou idd wat actiever rijden, dan tilt ze haar benen wat meer op;) Veel overgangen dus, zoals al eerder gezegd. het helpt echt;)

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:25

Jullie zijn echt een leuke combi! :D
Het is al gezegt, maar probeer haar in de draf wat meer voorwaarts te rijden. ;)

succes!

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:42

Ik vind dat je meer stelling moet vragen in de hoeken. Zo loopt nu een beetje 'recht' door de hoek. Ze heeft bijna buiten stelling..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:00

jah ik weet het alleen ik heb mijn binnenbeen er wel aan maar dan wil ik stelling vragen en dan gaat ze toch steeds van de hoefslag af.

dus ben er wel mee bezig is alleen nog niet zo makkelijk.
ook voor mijn zelf niet.

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:13

pinkie87 schreef:
jah ik weet het alleen ik heb mijn binnenbeen er wel aan maar dan wil ik stelling vragen en dan gaat ze toch steeds van de hoefslag af.

dus ben er wel mee bezig is alleen nog niet zo makkelijk.
ook voor mijn zelf niet.

Het is in iederval goed dat je er mee bezig bent! ;) Het komt vast wel goed.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:18

ze moet véel en véel actiever in de draf hoor
( als je hiervoor nog super tips moet hebben pb maar ;) mijn fries was ook zo sloom & dood op 't been als wat :P ) ....en kan zijn dat ik 't verkeerd zag maar volgens mij zat je in het 2e filmpje op het verkeerde been licht te rijden ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:19

Ik vind dat je haar netjes rijdt hoor :j
Ze mag inderdaad wat actiever maar zodra ze wat meer aan het werk gezet wordt dan wordt ze dat vanzelf.
Dan ga je nog weleens wensen dat ze maar weer wat rustiger zou worden ;)

Ben wel blij dat ze weer zicht krijgt met haar linkeroog.

Voor een paard wat net flink aan de chemoinjecties heeft gezeten ziet ze er puik uit!

SusanH schreef:
Ook mij viel op dat ze veel actiever gemaakt mag worden. Ik zou juist geen korte stukjes galop doen zoals kelum voorstelt, maar juist in de galop stukjes middengalop meepakken om haar actiever te maken en meer sprong te krijgen, en als je merkt dat ze de neiging heeft om terug te vallen zou ik haar juist nog een keer laten verruimen en dan terug nemen naar draf. In draf kun je varieren door haar terug te nemen naar stap en gelijk weer weg te draven, stukjes middendraf meepakken, of vanuit halthouden aan te draven. Belangrijkste is dat je meteen reactie krijgt, zo niet gelijk terugnemen en opnieuw doen en wat scherpere hulpen geven door een (goede) tik bij te geven. Als je dit consequent doet zul je zien dat haar basistempo hoger wordt en ze beter reageert op je hulpen. Het maakt daarbij trouwens nog niet uit of ze netjes op de hoefslag loopt of nageeflijk is, dat je pony voorwaarts is en goed aan je been is, is het allerbelangrijkste, van daaruit kun je aan de rest gaan werken. Rijdt trouwens ook de overgangen terug actief, als je haar terugneemt naar stap zorgen dat ze meteen ook hier actief in blijft en goed doorstapt. Doet ze dat niet, weer aandraven en de overgang opnieuw rijden totdat het een nette overgang is.

Dat is bij Vera niet zo'n heel goed idee hoor.
Veel overgangen rijden wordt ze idd wel beter van :j

HorseChica schreef:
ze moet véel en véel actiever in de draf hoor
( als je hiervoor nog super tips moet hebben pb maar ;) mijn fries was ook zo sloom & dood op 't been als wat :P ) ....en kan zijn dat ik 't verkeerd zag maar volgens mij zat je in het 2e filmpje op het verkeerde been licht te rijden ;)

Vera is niet sloom en dood op het been.
Ik denk eerder dat ze zich wat aanpast naar de ruiter die op haar rug zit.
Bedoel ik niet ten nadele van TS maar zodra Vera echt aan het werk gaat is ze een hete donder.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 16:40

jah kelly inderdaad.
de ene keer draft ze veel meer door.
en die galop krijg ik er nog niet sneller.
ik vergeet alleen in het begin als ik opstap eerst het tempo te bepalen. en dat vergeet ik ook regelmatig in draf :P en dan is ze moeilijk voor uit te krijgen de 2de keer. of zo voel ik dat.
ow en ze past zich niet helemaal aan hoor. want als ze geen zin heeft gaat ze keihard in galop :P
heb ik al paar keer gemerkt hihi ow jah en dan zet ze de noodstop in bij het hek aan de andere kant.
alleen de laatste keer merkte ze dat het niets uitmaakte :P

maar inderdaad moet meer dingen met er doen. heb alleen het gevoel dat ik soms niet weet wat :P maar jah daar voor ben ik nu vol op met annamarie bezig.
zit nu alleen op muis :P