Myla @ work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sassiewassie

Myla @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 18:25

Hey hey.
Sinds een paar weken verzorg ik Myla. Het gaat steeds beter.
Een niveau hebben we nog niet echt aangezien dit de 6e keer was.
Ik we zijn erg bezig met elkaar te leren kennen.

Punten waar ik op moet letten zijn;
*Niet omlaag kijken
*Handen meer dragen
*Niet naar voren vallen
*..?

1. instappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
http://i36.tinypic.com/289xufs.png

6. Galopje
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Commentaar mag maar houd het wel netjes. :]

Silence

Re: Myla @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:29

Ziet er netjes uit. Probeer alleen niet je onderarmen te laten rusten op je bovenbenen, maar ze netjes te dragen.
En voor het mooie zouden je beugels wat langer mogen, vind dat je er kort zit voor een dressuurzadel.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:33

Myla kantelt precies een beetje in haar hoofd (of is het een momentopname). In ieder geval, eigenlijk mag dit niet.
Probeer het op te lossen door even een paar korte ophouding te maken met 2 handen afwisselend. Kort links-recht-links-rechts wil soms wel eens helpen (bij mijn paard toch)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:34

Raad je hier nu aan om te zagen??? :?

bjorn_borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:36

Ziet er netjes uit, maar waarom rij je met sporen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:37

kantelen van het hoofd wil neestal zeggen dat je een teugel te vast hebt, en dat leer je niet af met zagen _-:(
je moet je handen ook meer dragen en doe de spoortjes maar af, heb je denk ik nog niet nodig :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:38

silence: korte ophoudingen zijn heel iets anders dan zagen. De ophoudingen die ik bedoel worden gemaakt vanuit te vingers en zagen gebeurd vanuit de ellebogen en zelfs de schouders.
Ophoudingen willen al eens helpen om het paard van het bit te laten blijven.
Dus nee ik wil de ruiter niet aanzetten tot zagen :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:49

Kantelen, wat het paard idd doet, komt omdat ie scheef is, kan van nature zijn, maar kan ook vanuit de ruiter komen, door meer druk op de ene dan op de andere teugel met als gevolg dat het paard scheef wordt. Dit los je dus niet op middels ophoudingen, maar door het paard recht te richten en druk op beide teugels te nemen, daarvoor heb je gewoon een goed lesgeefmens nodig. Beugels kunnen idd ook wat korter, maar tis ook net of dat je soms scheef zit cq je éne been optrekt.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:54

niet om aan te vallen, maar ik krijg les van een goed lesgeefmens en op aanraden van hem geef ik deze hulpen bij mijn paard en bij mijn paard werkt het zo wel.
Mijn paard kantelt omdat hij de linkerstelling moeilijk vind en door te kantelen probeert hij ervan tussen te muizen.
Ik geef dit ook alleen maar als tip zodat TS dit eens kan uitproberen. Ik probeer ook wat anders te zeggen als standaard: je tenen naar binnen, pianohandjes.

sassiewassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 19:21

Spoortjes heb ik om omdat ze dan net iets makkelijker te rijden is. Ik probeer zo veel mogelijk met me kuit de hulpen te geven. Maar soms reageert ze hier niet op.
Het kantelen van haar hoofd kan komen omdat ik soms mijn teugels iets ongelijk heb.

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:24

Ik denk dat ze vooral op haar binnenhand moet letten, dat ze die even hoog houdt als haar andere hand.
Dat ze die dus niet vast moet zetten door hem naar beneden te duwen, ik denk dat dat het probleem is :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:54

x_Quinta_x schreef:
Mijn paard kantelt omdat hij de linkerstelling moeilijk vind en door te kantelen probeert hij ervan tussen te muizen.

En waarom vind je paard de linkerstelling zo moeilijk? ;)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:15

Omdat hij natuurlijk scheef is naar rechts. Wat een vraag.....

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:16

In elk geval let op je binnenhand, die druk je inderdaad vaak naar beneden zoals al gezegd werd. Het lijkt wel of je probeert je paard naar buiten te drukken met je hand. Dat hoor je uiteraard met je been te doen en niet met je hand. Als je paard door je binnenbeen heel loopt, geef hem dan een keer een por met je spoortje, of pak er even een zweepje bij.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:03

Leuk paardje, je beugels mogen inderdaad wel 1 of zelfs 2 gaatjes langer (het is even wennen, maar het staat veel mooier/ chic-er). Probeer je binnen hand wat minder streng te gebruiken, het lijkt of je hem aan de binnenkant veel strakker heb dan buiten. Misschien gaat hij daarom kantelen

sassiewassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:11

ch_ntii123 schreef:
Leuk paardje, je beugels mogen inderdaad wel 1 of zelfs 2 gaatjes langer (het is even wennen, maar het staat veel mooier/ chic-er). Probeer je binnen hand wat minder streng te gebruiken, het lijkt of je hem aan de binnenkant veel strakker heb dan buiten. Misschien gaat hij daarom kantelen

Ik heb mijn handen en teugels ongelijk. Hier moet ik op letten dat weet ik. Ook moet ik me handen wat meer dragen. Doordat ik me handen niet even hoog zet ik meer druk om de binnen teugel.
Ik zal vanavond proberen met me beugels 1 gaatje langer.

sassiewassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 17:46

More?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:07

Ziet er leuk uit! Zeker voor een 6e keer, erg netjes.
En wat je zelf al zegt, het kantelen komt door ongelijke teugels, LET DAAR OP joh! :Y), je rijd best netjes, dus zulke "schoonheids foutjes" om t zo maar even te noemen, mogen echt niet gebeuren. En je moet je handen véél meer dragen. Pak je teugels korter zodat je ze makkelijker voor je uit kan zetten. Nu werk je soms terug en heb je je handen bijna in je zakken. :))

Tiloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:53

Ziet er leuk uit hoor! Probeer niet te veel met je bovenlijf (schouders) te draaien. Je moet natuurlijk wel meegaan in de wendingen, maar blijf er wel recht bovenop zitten. Verder heb je best een nette houding. Misschien moet je je beugels een gaatje laten zakken, dan kun je je onderbenen ook iets meer naar achter leggen zodat je een rechte lijn vormt van je hak naar je heup en schouders.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:29

Sporen zou ik niet gebruiken. Heb je niet nodig volgens mij, en uiteindelijk reageert ze er minder op omdat je ze nu gebruikt terwijl je ze nog niet echt nodig hebt.

Verder mogen je teugels korter, en boven de schoft ipv
boven je knieën.

Ook mag je in de bochten recht blijven zitten en niet met de schouders meedraaien.

Leuk paardje :)

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:56

ik vind het er netjes uitzien alleen je moet echt een gaatje langer gaan zitten dat is het helemaal top!

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:34

Je mag je teugels iets korter pakken en je handen meer dragen. Ook mag ze wel wat actiever van achteren, niet harder, maar een beetje meer achterbeen gebruik. Dus veel overgangen rijden, voorwaarst & terug, schijnovergangen. Zo wordt hij actiever en blijft ie scherp.

veel succes.