Demy @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjar

Demy @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 10:32

Demy heb ik sinds een jaartje en dat jaar is niet soepeltjes verlopen. Het is een merrie van 6 jaar die nooit goed is doorgereden dus daar zijn we nu vooral mee bezig. Ik rijd vooral recreatief met haar en een sprongetje op zijn tijd vinden we ook alle twee wel leuk, twee keer in de week hebben we les. We rijden op een B niveau en ik ben van plan wel een enkel wedstrijdje met haar te gaan rijden.

Waar we nu aan werken zijn de galop, mee kijken en wat ronder, de galop heeft ze nooit makkelijk gevonden zodra ik mijn been aanleg is het bokken en steigeren, het mee kijken gaat al wat makkelijker alleen op de rechter hand wat minder en het ronder lopen gaat wel aardig.

De problemen waar we verder tegen aan lopen is eigenlijk het voorwaartser rijden in de bak, buiten de bak is ze zeer actief, mijn teugels moet ik niet zo laten wapperen maar dat is omdat we nu bezig zijn met het wat ronder lopen.

Mijn eigen commentaar is de teugels niet zo laten wapperen, mijn handen recht op en mijn hakken naar beneden, ook meer achterhand.

Instappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we gaan in draf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een lief hoofdje

Afbeelding

Het eindresultaat

Afbeelding

KiimSharon

Re: Demy @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:35

leuk paardje en leuke combi :D. Eigen commentaar geef je zelf al en soms moet je wel meer vooruit kijken. Ziet er ontspannen uit.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:36

Ziet er goed uit! Vind alleen je handen erg streng. Probeer ze te dragen, in plaats van ze vast te zetten!

Knap paard heb je onder je kont :D

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 10:37

Dankjewel voor het commentaar, zal proberen mijn handen wat losser te maken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:57

Wat een leuke pony!
Op de eerste foto's heb je je handen beter bij elkaar, zodra je aan de draf begint, zet je je handen vast, je drukt met je polsen naar beneden en dat ziet er wat dwingend uit om het paard aan de teugel te laten gaan. Probeer ontspanning te vinden en laat de voorkant voorlopig voor wat het is en ga denken aan de achterhand, schakel veel en rij veel voltes. Als de achterkant actief is, gaat het paard vanzelf je hand opzoeken, dus rijd gewoon met alleen aanleuning, verder niks.
Succes met je mooie pony! :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:12

zo te zien heb jij als motto: ik kan rijden als myn pony aan de teugel loopt.

is niet zo.

je werkt als je het goed doet van het been naar de hand,dat zie ik hier niet,probeer hem een stuk actiever te krijgen zodat - wat al gezegt is- je pony beter de had gaat volgen.

maar ik weet zeker dat jullie het wel kunnen! :d vind je houdign wel netjes,alleen beetje op je handjes letten :) ( en af entoe je hakken uitdrukken,maar ik weet zeker dat dat maar momentopnames zijn aangezien ik sdat maar 2 keer zie ofzo! )

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:13

Ik ga met het commentaar van de rest mee. Lekker actief vanuit de achterhand gaan rijden zodat ze jou vanzelf gaat opzoeken. En probeer je ellebogen wat meer te buigen. ;)
succes verder!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 16:17

@ Vilouma: dat is ten eerste totaal niet mijn motto. Jullie tips volg ik op en ik zal dus wat meer vanuit de achterhand gaan rijden.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:50

Volgensmij ben jij veels te veel met je handen bezig. Laat die teugels eens met rust! Neem ze op maat en houdt contact. Rijdt af en toe wat stelling, maar rijdt verder vanuit achteren! Dit kan door overgangen (Dus verruimen, en verzamelen, stap/galop, etc.) en figuren te rijden. Maak haar lekker los! Dan gaat ze vanzelf je hand volgen, en zoekt ze ook wat meer je hand op. Maar, houdt contact he!

Mellaniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:33

ziet er wel leuk uit :)
probeer je handen op de zelfde plek te houden. het lijkt net of je hem een beetje naar beneden trekt. en als ze daar dan is laat je de teugels zowat los. probeer wel contact te houden zoals ambrasoft zegt.
verder mag je bovenlichaam wel wat naar achteren.
Jullie komen er wel :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:27

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

swat6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:17

Ik vind je een beetje streng.
Je bent teveel bezig met de voorkant, probeer wat meer van achter naar voren te rijden.

Dat eindresultaat vind ik ook helemaal niet goed, je paard loopt achter de teugel, je teugels hangen in een boogje, je paard hoort je hand te volgen en niet in een houding te blijven staan. :)

Verder wel een leuk paard.
Hoop dat je wat aan mijn tips hebt. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:26

Probeer om je handen niet vast te zetten en let ook op je armen. Zodra je vast zet, strek je je armen.
Houd dus die knik in je ellebogen.
Actief van achteren is al genoemd.
Probeer je hakken uit te drukken.
Succes! :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:44

Jouw eindresultaat is dus juist precies het tegenover gestelde van wat het eindresultaat moet zijn.
Demy loopt in een valse knik en jij bent alle contact met haar mond verloren.
Probeer hier goed aan te werken, want dit is echt een stukje basis wat hier nu mist.
En dat komt inderdaad zoals gezegd is doordat je teveel met de voorkant bezig bent.
Lekker actief maken van achter en zorgen dat je goed contact hebt zodat je het kunt opvangen van voren.
En dan komt Demy vanzelf in een nette houding te lopen.

Als je dat voor elkaar krijgt, dan denk ik dat het helemaal niet zo verkeerd zal gaan op concours.
Jullie zijn een leuke combinatie namelijk ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:22

Super mooie Haflinger!
En met veel geduld en misschien een paar keer les kom je al een heel eind!
Ik vin haar nu een beetje tè op de voorhand lopen, en daarnaast niet echt soepel rond, maar meer rond gesjort (niet echt getrokkken hoor). Volgens mij kan je beter dat hele verhaal van aan de teugel rijden vergeten, en je lekker gaan concentreren op veel overgangen rijden, ook binnen de gangen, en vooral veel naar voren rijden. Als je daarnaast je handen mooi gaat dragen en de teugels op een constante houding hebt, komt dat rond lopen vanzelf wel!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:27

Moderatoropmerking:
En opnieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW