Even voorstellen Demy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjar

Even voorstellen Demy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 12:53

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats bij RT-HAW.
Dacht het is misschien weleens leuk om wat (positief) commentaar te krijgen.
Ik zal jullie eerst even wat vertellen over Demy, het is een lieverd maar met een enorme gebruiksaanwijzing. Ik heb haar nu een jaar en er is eindelijk vooruitgang te zien, het was in het begin wat lastig omdat ze nooit goed doorgereden is.

Hier zien jullie ons aan het werk in de les, we zijn voornamelijk bezig om haar mooi rond te laten lopen.

Even rustig instappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in draf..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een lief hoofdje!

Afbeelding

En het eindresultaat, een zeer nette foto vind ik zelf.

Afbeelding

Kom maar op met het commentaar, reacties!

chivaldi

Re: Even voorstellen Demy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:58

vind het er opzich wel redelijk uitzien.
probeer ook op de laatste foto nog contact met de mond te houden. let op je tenen,pianohandjes en dat ze niet op de voorhand valt. heeft ze exceem? zou de manen is een keer mooi gelijk maken dan groeit het ook weer met een beetje geluk mooi aan

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:59

Zo te zien hebben jij en je pony het naar jullie zin samen!
Je houding ziet er netjes uit. Probeer je hakken iets meer omlaag te doen, dat draagt uiteindelijk bij aan een fijne stabiele zit. :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:00

Zorg voor meer activiteit. Alleen bezig zijn met haar mooi rond te laten lopen is niet de juiste manier. Eerst meer naar vóren toe en niet rijden met de rem erop zeg maar. (Niet dat je trekt ofzo hoor, de teugels hangen eerder te los). Maar van achter naar voren werken en niet andersom. Succes ermee. Leuke pony hoor.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:02

Ziet er netjes uit, meeste commentaar is al gegeven, je laatste foto is inderdaad netjes, maar ik vind dat hij zijn rug meer mag gebruiken op die foto en dat hij teveel naar je hand toe kruipt/zijn hals opkropt.

De rest is mooi!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:04

Dankjewel, in de bak rijden vind ze nooit zo fantastische leuk ik rijd dan meestal ook buiten. Heb toch twee keer in de week les dus ze zal eraan moeten geloven! We zijn ook bezig om haar wat voorwaartser te laten lopen en meer achterhand. Ze is nog jong en het gaat tegenwoordig al super!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:08

Zo ken ik er ook 1 :+ Na 3x in de bak en niet buiten te zijn geweest denkt 'ie volgens mij "doe 't lekker zelf" :P

Zolang jij en je paardje plezier hebben is het goed.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 13:11

Ik zei in het begin al het is een haflinger met een grote gebruiksaanwijzing! Ik heb haar een jaar geleden gekocht toen ze alleen nog maar ingereden was, ze kon stap en draf en meer niet.. ja bokken en steigeren. Tegenwoordig valt het allemaal reuze mee ik kan lekker met haar naar buiten, springen doet ze super alleen ja die bak die is en blijft een opstakel voor haar.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:35

Leuke haf heb je . Probeer inderdaad wat van achter naar voren te rijden.Veel schakelen, stap draf, draf stap.Probeer ook contact te houden met de mond van je paard.Je teugels zijn nu waslijntjes.Wanneer de pony actief van achterkomt zal dat ook minder worden.Lekker gaan lessen en het op je gemakje doen, dan komt alles van zelf op het plekje.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan, wat wil je bereiken aan het eind van de les etc. etc.