van buitenbipsknobbel naar binnenbipsknobbel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

van buitenbipsknobbel naar binnenbipsknobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 19:18

Vanmiddag les gehad van nieuwe instructrice!! Ontzettend hard gewerkt , ben super tevreden..Alleen nu moet ik iets af gaan leren wat ik mijn hele paardecarriere gedaan heb omdat ik het eigenlijk logisch vond (na instructrices uitleg niet meer haha) maar ik heb jullie hulp nodig...
Ik rijd op de volte in Galop op mijn buitenbipsknobbel.. omdat ik denk, zo dan kunnen we iig niet naar binnen omvallen want ik geef iets tegendruk :D !!!
Nu moet ik dus op mijn binnenbipsknobbel gaan zitten.... Dus knop omgaan schakelen...
Help!!!!!!!! Alle tips zijn welkom!!!

Monster_tos

Re: van buitenbipsknobbel naar binnenbipsknobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:00

haha nou gewoon doen lijkt mij :P In je hoofd de knop omschakelen. Eerst op de rechte stukken beetje oefenen en dan toch de bocht om, en geloof me, je paard valt niet om!
Succes

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:04

Waarom moet je dat doen dan? Je moet de binnenschouder toch juist ontlasten?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:12

Als je op de buitenkant gaat zitten gaat je paard daar onder lopen, paard gaat namelijk onder de druk lopen.

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:56

Ik weet niet op wat voor niveau je rijdt en of jij scheef bent of je paard dus, kan ik niet echt duidelijk antwoord geven maar ik heb natuurlijk wel een algemene mening :D

Ik ben van mening dat je juist wel goed bezig was. Een galopsprong begint bij het binnen achterbeen. Om het binnen achterbeen zo veel mogelijk onder de massa te krijgen, kun je beter op je buitenzitbeenknobbel zitten. Als je op je binnenzitbeenknobbel gaat zitten "hinder" je je paard.

En om een paard in zijn lichaam te laten buigen moet je ook op je buitenbipsknobbel gaan zitten.

Ik ben erg benieuwd naar de redenering van je instructriese.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 11:34

Mijn instructrice is gediplomeerd,rijd zelf ZZ licht en is KNHS jurylid , haar redenering was als ik op de buitenkant blijf zitten tijdens de volte kan mijn paard nooit goed buigen om mijn binnen been omdat de druk dan op de buitenkant ligt ..zoals monster _tos al zegt...en als je daar dan zo over nadenkt klopt dat ook wel....maar ja, dan die knop ff omzetten... denk dat ik maar begin met dat oefenen in stap.. haha, en ik denk idd niet dat we zo omvallen, maar gaat om het idee...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:40

hmm ja ik moet ook altijd op m'n binnenzitbeenknobbel gaan zitten en m'n binnenbeen lang maken zodat hij om mijn binnenbeen heen draait.
is het niet zo dat als je op je binnenzitbeenknobbel gaat zitten je automatisch je binnenbeen langer maakt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:49

Toline, wat zegt ze over het vrijmaken van het gewicht op de binnenschouder dan? Het klinkt heel aannemelijk wat ze zegt, ik vraag me alleen af waarom er dan zo vaak op gehamerd wordt dat je de binnenschouder moet ontlasten :)

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:57

Ja, maar de binnenschouder is wat anders. Hand losjes eraan houden en niet naar binnen hangen. Mijn mening is dat je recht op je paard moet zitten, je verwacht immers ook dat je paard recht loopt. Toch? Dus niet op binnen- of buitenknobbel, maar op BEIDE!

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:58

Annabella schreef:
Ik Een galopsprong begint bij het binnen achterbeen

Volgens mij is het het buitenachterbeen dat begint als eerste afzet in de galop. ;)

Om je binnenzitbeenknobbel goed te belasten zou je net kunnen doen of je je binnenbeen (voet) "op de grond" wil zetten. Hierdoor maak je je binnenbeen gelijk ook lang.

Misschien heb je hier iets aan?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:52

Citaat:
Om je binnenzitbeenknobbel goed te belasten zou je net kunnen doen of je je binnenbeen (voet) "op de grond" wil zetten. Hierdoor maak je je binnenbeen gelijk ook lang.

Dat word ook altijd tegen mij gezegd :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:00

jullie zeggen het allemaal goed hoor alleen annabela draait de boel om!je paard buigt om je binnenbeen,binnenzitbeenknobbel heeft meeste druk. buitenachterbeen van paard heeft meeste werk vang je paard op aan buitenteugel\begrenzen buitenschouder- tempo-uitzwaaien. je nieuwe juf snapt t!

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:03

even een hele domme vraagmaar ik hoor zovaak over zitknobbels heb geen idee waar ze zitten!!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:04

SonjaG: die harde botten in je billen :)

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:06

Puchje schreef:
SonjaG: die harde botten in je billen :)

maar die voel je toch niet als je rijd. Of ben ik de enige met stevige billen?!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:19

hou je handen maar s onder je billen en ga erop zitten; wedden dat je ze voelt? en als je eenmaal iets weet te vinden...

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:22

Als het goed moet je ze wel voelen, misschien nog nooit op gelet. Het is niet dat ze door je huid heen prikken, maar je kan wel voelen dat er wat zit, en je kan ook je gewicht verplaatsen over je zitbeen knobbels. Ga maar eens een rijden en voelen, dan kom je ze wel tegen :)

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:23

even uitgeprobeert :+ .... en als ik mijn bekken kantel dan voel ik ze idd!! god weet wat ik nog meer allemaal heb zonder dat ik het weet...!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:24

spannend he ;) haha

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:25

haha neem je anatomie boek er maar niet bij,als je niet weet wat er zit kan het ook niet in de weg zitten,toch? :+

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:29

idd. En wat ik niet weet wat er is kan ik er ook geen pijn aan hebben. Want wedden dat ik nou de eerst volgende keer dat ik rijd spierpijn krijg aan mijn zitknobbel!!!

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:30

ps. nou snap ik deze topic ook beter. Ben hem even na gaan lezen.