van buitenbipsknobbel naar binnenbipsknobbel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

van buitenbipsknobbel naar binnenbipsknobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 19:17

Vanmiddag les gehad van nieuwe instructrice!! Ontzettend hard gewerkt , ben super tevreden..Alleen nu moet ik iets af gaan leren wat ik mijn hele paardecarriere gedaan heb omdat ik het eigenlijk logisch vond (na instructrices uitleg niet meer haha) maar ik heb jullie hulp nodig...
Ik rijd op de volte in Galop op mijn buitenbipsknobbel.. omdat ik denk, zo dan kunnen we iig niet naar binnen omvallen want ik geef iets tegendruk :D !!!
Nu moet ik dus op mijn binnenbipsknobbel gaan zitten.... Dus knop omgaan schakelen...
Help!!!!!!!! Alle tips zijn welkom!!!

midgie

Re: van buitenbipsknobbel naar binnenbipsknobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:39

Idd meer op je binnen zitknobbel zitten , anders kan je paard ook niet ontspannen buigen .
Veel oefenen en je steeds maar bewust van je eigen zit maken, dus niet te veel met het paard bezig zijn, maar heel erg met je eigen zit.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:41

oh ik herken dat zo!! ik moet het nu ook doen van mn instructrice, ik vind het zo moeilijk, mijn lichaam heeft gewoon moeite om zich in die houding in balans te houden. ik hou het dan ook maar een paar minuten vol. maar ik merk wel dat het wonderen doet voor de galop en de houding van mn paardje in de galop.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:47

Wat je ook kan doen is bij elke galop sprong wat naar binnen te gaan zitten dat moest ik doen van mijn juf, omdat ik ook geneigd was bij elke sprong op de buiten beugel te steunen,
Ga ook eens oefenen in het doorzitten, laat je heupen los en rij eens et je ogen dicht, dan voel je echt wat er gebeurd heupen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:25

Dubbelpost en bij deze een slotje.