previr schreef:pfff hier boven zeg je in een dezelfde tekst je bent geen beginner en dat je ook wel wat weer enzo
en daaronder vraag je wat recht richten in houdt????
zit toch ergens een misverstand dacht ik
Nee mevrouw anky van grunsven de tweede heeft dan wel vast een tip???? Want ik vind dit een vrij nutteloze reactie. Zeg dan hoe ze het moet doen???
Wat ik dus denk is dat dit stijvigheid is.
Jolliej is me zusje, en heeft me dus iets meer info gegeven die ze er mischien bij had moeten zetten.
Dit paard heeft een half jaar stil gestaan, toen door dat andere meisje in een keer in de laaste week volop in training gezet. Omdat ze perse mee wou doen in wedstrijd. Meisje reed haar paard teveel op sporen en was meer bezig paard in de krul te trekken dan echt nageefelijk en door het lichaam te rijden.
Ik denk dat dit paard gewoon in het lichaam aardig vast gereden is en gewoon weer los gemaakt moet worden.
Door middel veel te longeren, doe dat eerst gewoon als hoofddoel en later het rijden weer erbij te pakken.
Grondwerk is ook een hele goede tip. Ik had al van je gehoord dat je weer les wou nemen, kan je ook altijd doen is niet verkeerd. Verder niet willen dwingen, veel benen erbij vanuit achteren naar voren willen rijden. En vragen met zachte hulpen en hele dosis geduld. Geen een paard doet dit in een keer, kost wel ff tijd.