Ook onderbeen strekken in middendraf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Ook onderbeen strekken in middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:08

Hallo bokkers,

Ik heb een vraagje. Mijn merrie heeft in haar beweging aardig wat knie. De middendraf begint nu best goed te worden, ze vertrekt echt van achter uit, verruimt in haar frame en schouder. Alleen het onderbeen van haar voorbenen strekt niet, zeg maar wordt niet naar voren 'uitgeslagen'. De middendraf wordt wel met een 7 of 8 beloont in de proef (L2) dus ik ben nu heel tevreden, maar ik denk dat ik 'problemen' ga krijgen in het M als er ook uitgestrekte draf wordt gevraagd. Mijn merrie is half tuiger, maar het enige wat ze heeft meegekregen van de tuigkant is de extra knie in de beweging. Dit zal denk ik ook het probleem zijn met het uitstrekken.
Is het op een of andere manier te trainen dat ook het onderbeen wordt uitgestrekt? Of gaat ze dit vanzelf doen als ze nog sterker wordt (ze is nu 6 jaar)?

Ik hoop op reacties.

Groetjes,
Saskia

Amadeo

Re: Ook onderbeen strekken in middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:13

Dit klinkt alsof je paard een stijle schouder heeft en dus niet verder naar voren kan met haar onderbeen. Had ik namelijk ook met mijnpony, dat was ook een halve tuiger. Kon prima verruimen, had veel ruimte (en knie actie), maar door zijn stijle schouder leek het altijd net niet zo mooi als bij andere pony's en paarden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:02

Heb je een mogelijkheid om een filmpje te plaatsen? Kunnen we even meekijken.
Zoals ik het nu lees wil je iets wat lichamelijk voor het paard wel eens niet haalbaar zou kunnen zijn.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:07

Ik sluit me bij Sonja aan. De natuurlijke beweging en het bewegingsmechanisme van een paard kan je niet veranderen.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 22:31

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties (ben een paar dagen weggeweest :-). Het kan natuurlijk heel goed dat het lichamelijk niet mogelijk is voor haar om haar hele been te strekken (wat idd wel vaker voorkomt bij tuigers). Ik zal snel eens een filmpje maken om te laten zien hoe ze op dit moment haar middendraf loopt. Wanneer ik een middendraf rijd, voelt het alsof ze echt verruimt in haar gang, ze zweeft voor mijn gevoel, maar als ik in de spiegel kijk verruimt ze idd alleen in haar lijf en schouder. Het onderbeen doet niet mee.

sandravdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:49

als ze beter op het achterbeen komt en meer ruimte krijgt komt dat vanzelf een stuk beter, trainen in verzameling en tempowisselingen.