welke afstand tussen twee drafbalkjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoolHorse

welke afstand tussen twee drafbalkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 20:24

heej bokkers :D

soms ga ik wel eens naar een pony, rosa. dat is de verzorgpony van iemand die bij mij in het groepje van paardrijles zit.
wat we ook met haar doen is: we leggen twee of meer balkjes achter elkaar op de grond en laten roosje er dan overheen draven.
maar mijn vraag is dus: welke afstand moet je tussen de twee balkjes laten? of maakt dat niet uit? (ze stoot bijv. met haar hoef tegen zo'n balkje, of ze zet haar hoef erop).
duss... weet iemand dat misschien?

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:25

Ik leg ze zelf altijd een stuk van elkaar af waarvan ik denk dat het goed zal zijn. Dan laat ik mijn paard er aan de hand of als ik erop zit overheen lopen en dan zie je vanzelf of ze ver genoeg uit elkaar liggen :P

xShanty

Re: welke afstand tussen twee drafbalkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:27

Dat is per paard verschillend, dus wanneer je dit neit goed kunt inschatten (zoals je aangeeft aangezien ze er zelfs op staat..) zou ik er niet aan beginnen, vraag eens aan een kundige instructeur wat de beste afstand is voor deze pony.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:10

Helemaal afhankelijk van ras en stokmaat van de pony, en dan nog is het per pony nog afhankelijk; uiteraard leg je de balken voor een kwpn'er anders dan voor een shet of welsh.

Wat ook nog wel eens wil helpen; maak een schatting van de passen van je pony nadat je daar naar hebt gekeken, leg de balken op die manier neer en huppel er zelf overheen :+

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:13

Ik leg ze voor een paard altijd op 1 grote stap, en dan nog 1 voet. Zo is het mij altijd gezegd tenminste. Hoe dit voor de pony's zit weet ik niet.

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 08:14

het ras van de pony is een shetlander:D

in ieder geval bedankt voor de tips allemaal!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:42

PP > RT P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:26

Ik heb ook shetten, het is even wat uitproberen want ook tussen shetten zit veel verschil. Zo heeft mijn merrie van 1.03. een héle grote stap voor een shet, bij haar gaat er 1 grote mensenstap tussen, zeg maar iets kleiner dan 1 meter. Mijn shetruintje van ong. 90 cm. dribbelt echt met korte pasjes, daarvoor leg ik ze iets dichter bij elkaar.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:32

Per paard verschillend. Voor mijn merrie van 1.64 houd ik 5 voeten aan (dus je hiel tegen je tenen aan)

nancytw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:47

zou het ook neit helemaal weten, maar als je eens met z'n tweeén het gaat proberen. dan kan die gene die op de grond staat vast wel zien of ze te kort komt of juist niet..

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 16:56

jah oke, bedankt voor de tips!
we hebben pas in de les ook drafbalkjes gedaan. voelde geloof ik net of floris sprongetjes nam!