janderegelaa schreef:Eigenlijk vind ik dat hij gewoon niet kan springen. Wellicht kun je het hem een beetje bijbrengen maar aanleg is er, of niet.
Hij heeft niet alleen een hangend voorbeen maar basculeert ook amper. Daarbij springt hij ook naar voren ipv omhoog. Ik kan het mis hebben maar zo ziet het er op de foto uit.
Het moment van springen mag ook eerder, op de eerste foto zit hij eigenlijk nog in zijn afzet. het is misschien beter om er een balk voor te leggen op de grond zodat hij eerder springt.
Ik vind het waanzinnig dat jij aan de hand van 2 foto's kunt zien dat een paard 'niet kan springen'. misschien bedoel je het anders, maar dit is erg bot.
Hij lijkt inderdaad weinig 'aanleg' te hebben, maar dat betekend niet dat je niet lekker met hem kan springen. Hij is pas 7, moet nog veel leren. Ik zou vooral gaan oefenen op het sluiten en verruimen van je paard. Dus feitelijk: controle. Kun je hem voor de sprong eerst laten verruimen en daarna vlak voor de sprong meer op het achterbeen terug zetten dan bundel je die kracht en is de afzet beter. ook de plaatsing van de afzet vergt nog wat oefening zo te zien. heb je springles? zo nee? Doen! Zelf wachten tot de hoofd\hals 'naar je toe beweegt' bij de afzet en dan met die hoofd\hals meegaan naar voor, niet te vroeg meegaan (dan hinder je z'n afzet en kan hij niet fijn 'omhoog' springen)
Boegspieren van je paardtrainen door heuvels op en af te stappen en OP te galoperen (niet af) let wel: geen zwaar zand (=vragen om peesblessures) dat kan helpen het voorbeen te laten heffen.
Mijn vorige paard moest 1 keer voelen dat de hindernis niet meegaf (vast hek) en heeft zich toen flink geschaafd. Sindsdien was ze een stuk voorzichtiger.... Maar om je dat nou aan te raden... overleg met een instructeur. jammer dat ik niet in je buurt woon, had je best willen helpen.