beetje kromme titel, komt niet goed overeen met mijn verhaal maar wist geen ander
ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij. in de vakantie ben ik vaak wezen rijden. lekker vaak het bos in met mijn paardje en met een vriendin en haar verzorgpony. soms waren we zelfs 2 uur weg als het niet te warm was. lekker lang teugeltje. beetje crossen. heerlijk wat dat betreft. ik reed eigenlijk iedere dag bijna wel. niet altijd 2 uur, soms gewoon half uurtje. Nu heb ik na de vakantie mijn paardje 3 daagjes rust gegeven (hij was ontzettend hyper en dol in zn kop na die daagjes rust). dus geen goed plan dacht ik zo..
ik rijd nu ong. 6 keer in de week. maandag standaard rust, dinsdag maar half uurtje ofzo. woensdag dressuurles 3 kwartier. donderdag springles ong halfuur. en vrijdag uur privedressuur. zaterdag rustig aan doen soms rust. en zondag spring ik zelf. Nou heeft mijn vader zoiets van 'kan best' maar ik heb het gevoel dat het wat veel is. ik wil hem absoluut niet belasten, maar een oplossing ervoor weet ik niet. want na 1 dagje rust is tie al helemaal dol in zn koppie.. wat vinden jullie ervan.
trouwens we rijden gewoon B en mijn pony is 10 jaartjes.
wil alleen ook aan me paardje denken
Gewoon lekker rijden, als je paardje het ook leuk vindt en jij zelf ook. wat wil je nog meer?
. Verder ben ik persoonlijk geen voorstander van een dag compleet rust, bij mijn pony werkt dat in ieder geval niet, want die moet ook even d'r ei kwijt. Gezien haar leeftijd (4) hoeft ze maar een paar daagjes in de week echt aan de slag, de overige dagen mag ze een paar minuutjes even aan de longe/los in de bak rennen. Dan zijn ze lekker hun ei even kwijt, zonder dat ze aan het werk moeten
daar kan het ook aan liggen idd. maar als ik het wel aanpas merk ik geen verschil.