paardje raakt verward.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

paardje raakt verward.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:39

Ik ben voor een tijd geleden wat meer bezig gegaan met het oefenen van sb en een beetje wijken. We hadden dit voorheen wel eens geoefent alleen om het een beetje te proberen zonder enige verwachting. ze reageerde wel wat maar was toen nog niet echt wat het moest zijn. maar dat was toen dus geen probleem omdat ik er toen nog geen verwachting bij had, ik was blij dat ik wel reacte kreeg.
Maar nu zijn we dus bezig om dit wat meer te vervijnen. en moet zeggen dat ze het vrij snel oppakte. Ze mist nog wel een beetje aanleuning naar je merkt dat ze door heeft wat ze met haar lichaam moet doen. en dat ze echt mee begint te weken.
Het probleem is nu alleen dat ze hier in dr koppie best veel mee bezig is waardoor ze soms bij het minste of geringste al zijwaarts gaat terwijl dit dan ff niet de bedoeling is. nog een voorbeelt dat ze bij het inzetten van een volte vanaf de hoefslag door zet tot sb.. ik ben nu de afgelopen dagen totaal wat anders ff gaan doen. Heb haar los laten springen en ben zelf met haar ook nog een sprongetje gaan maken, en zo'n held ben ik niet eens maar ff haar hoofd op wat anders zetten. Daarna ben ik gewoon weer figuren gaan rijden en even geen extra oefeningen. maar toch is ze er nog erg alert op.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het ook wel aan mij, misschien dat ik iets in me onbewustzijn verkeerd doe. Heeft iemand tips waar ik misschien op kan letten om haar een duidelijk verschil duidelijk te maken??

Alvast bedankt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:34

Heel herkenbaar probleem, ik heb precies hetzelfde gehad, ik kon niet eens meer een normale volte rijden, en mijn paard ging als een banaantje de volte rond. Kreeg hem echt niet meer recht. Ik kon ook niet meer recht over de AClijn rijden, meneer slingerde alle kanten op.
Mijn intructrice heeft me toen ook een tijdje weer alleen maar basis laten rijden zodat mijn paard alles kon verwerken in zijn koppie, het dier was toch ook nog erg jong, 4 jaar, maar pakte alles zo vreselijk snel op.
Ga een tijdje andere dingen doen, zols je nu ook doet en besteed veel tijd aan het rechtrichten. Maak je niet al te veel zorgen, het komt vanzelf wel weer goed als je basis sterk is.

x_Ladylover

Re: paardje raakt verward.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:12

Zorg inderdaad voor een goede basis.
&blijf lessen nemen, want een instructrice kan je beter helpen dan ons :D