Onze eerste wedstrijd samen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Onze eerste wedstrijd samen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:06

Ok, na grote discussie op mijn vorig topic zadel te klein en dergelijke, je mag je pony dit niet aandoen enz heb ik op aanvraag van de vorige eigenaar toch gekozen om de foto's aan jullie te laten zien!
Goed Pepper is dus 12jaar en wij oefenen op B niveau. Vandaag reden we een gewone E proef als enige pony tussen de paardjes.We hebben nog verschillende werkpunten zoals hakken laag en vooruit kijken, ze niet te opgekropt laten lopen maar meer rond en voorwaarts.Na een nette en rustige proef bleek mijn uitslag dus beter als verwacht en werd ik 1ste met 63,3 procent.Super leuke commentaren en mooie combi... Echtgenoot enkele fototjes gemaakt dus deze laat ik je even zien.Het was ook de grootste wedstrijd van het seizoen, de beker dat is voor dat er kur wordt gereden dus had geluk en won buiten en beker en erelint ook nog een waardebon van 45 euro van paardenshop en prijzengeld :) Goed over het zadel is in het vorige al genoeg geleuterd en heb het netjes naar achter gelegd waardoor ik al veel mooier in het zadel kwam dus!Ik heb er gewoon van genoten en ben blij dat ik toch heb mee gedaan!

Afbeelding
stap

Afbeelding
uit circkel van hand veranderen en mega kapstokjes :o

Afbeelding
vind ik een leuk beeld

Afbeelding
mooie achterhand eronder maar iets te streng met mijn hand

Afbeelding
weer mega kapstokken maar wel ontspannen in de mond

Afbeelding
dochter supertrots mee prijsje in ontvangst gaan nemen

Bedankt voor het kijken en ohja Pepper werd mega veel gefotografeerd door haar kapsel (matje) iedereen vond het haar prachtig staan :D

Groetjes Pepper en ik

Destino

Re: Onze eerste wedstrijd samen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:30

Wat een leuk paardje.
Het ziet er al goed uit. Let op je benen, niet afsteken en tenen naar binnen.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:36

Tenen zijn idd vreselijk zeker zo op foto!!

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:12

leuk paardje :D
ik heb nog wel 2 jassen voor je :P ;) (maar dat wist je zelf al wel)
en helaas twijfel ik soms of je nu aan het rijden bent of piano spelen (oftewel denk aan je handen rechtop houden)
en op de 3e foto kijk je stiekem naar beneden :P
probeer ook in een wending vooruit te kijken waar je heen rijdt :D

toppie dat je eerste bent geworden, succes in de toekomst *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:24

Welke stal is dit? (en waar?)
Rijd jij bij de VLP?

Paard ziet er fijn ontspannen uit voor de eerste wedstrijd. Dat jij niet goed zit ligt helaas toch echt aan het zadel dus daar aan werken gaat moeilijk worden vrees ik. :)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:41

Ooh ik vind dit echt een hele leuke pony zeg: word staks nog verliefd :o Alleen je moet echt op je hakken letten idd, je steekt ze ook helemaal naar buiten en verder lijkt het net of ze een beetje op de teugels hangt: klopt dat of niet?

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:21

@pharagirlke hoe bedoel je juist als jij niet goed zit ligt het an je zadel? Had een 7 voor houding dus vond dat op zich wel goed.Zadel is te klein voor mijn bips maar anders is al een lange tijd besteld (zie vorig topic) het is op manege de hoefslag in lier en het is idd vlp trens antwerpen :) @nynke 1995 dank je voor compliment het is echt een super pony! en idd mijn tenen en hakken zijn verschrikkelijk is na deze fotos wel mega duidelijk! Nee ze hangt niet constant misschien lijkt het idd maar zo want is eigenlijk vrij los/soepel! :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:09

Jammer dat dit topic verpest moet worden door mensen die elkaar zo af moeten zeiken.

Gefeliciteerd met je 1e plaats. Ik vind dat je de pony erg netjes rijdt, zeker omdat je haar nog maar zo kort hebt. Op een aantal foto's mogen je handen iets hoger en iets meer naar voren. Waarschijnlijk komt dat ook doordat ze soms wat te kort in haar hals wordt. Probeer haar dan goed naar voren te drijven zodat ze jouw hand mooi volgt.
Ontzettend knap dat je je beugels niet kwijt was, vooral op foto 2 heb je echt ontzettende kapstokken. Probeer als je drijft heel bewust je hakken uit te drukken en je been een klein beetje achteruit te doen zodat je met je kuit op het dikke deel van de buik terecht komt. Nu drijf je vaak echt met je hak/spoor en dan steken je benen heel erg naar buiten.

Je binnenhand is inderdaad op sommige foto's wat streng.
In wendingen zou je kunnen proberen om minder op je binnenteugel te rijden. Als je een wending wil gaan maken mag je je binnenteugel van de hals af doen, dus je hand naar binnen brengen, maar niet naar je toe. Er mag niet meer druk op de binnenteugel komen. Met je buitenteugel duw je je paard als het ware naar binnen de wending in en met je binnenbeen druk je je paard tegen je buitenteugel zodat hij buigt. Ik kan het niet zo heel goed uitleggen, maar ik hoop dat je het snapt zo.

Succes met je wedstrijden verder :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:32

Als ik naar de foto's kijk zie ik een leuk en attent paardje, ik zie nergens een zwiepende staart of oren naar achteren, m.a.w. paard loopt lekker en ontspannen. Idd soms jammer van jouw tenen, maar je bent niet voor niks 1e geworden. Gefeliciteerd hiermee.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:23

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW waaronder enkele persoonlijke aanvallen. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren en respectvol met elkaar om te gaan?

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:10

Je eigen houding kan nog wat aandacht krijgen (rechtop, benen en tenen) Wat een leuke pony! Gefeliciteerd met jullie resultaat!

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:05

Wat een geweldige mooie pony.
Ziet er netjes uit voor je eerste wedstrijd samen.
En idd zoals al aantal keer gezegd is, je kapstokjes :D
Verder heel veel succes nog samen. Jullie zijn een leuke combi!

Megan_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:02

leuke Pony !
maar je drukt je benen echt te ver uit en je tenen staan helemaal naar buiten ! probeer daar aan te werken :')