palomino jemila weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

palomino jemila weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 13:11

Ik vond het weer tijd worden voor nieuwe foto's.
Ik pobeer aan al jullie commentaar en tips te blijven denken van de voorgaande topics.
De voorgaande topics: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1160894 en
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1163236
Ik merk alleen dat ik het heel lastig vind om voor me uit te kijken. Daar moet ik eht heel erg opletten.

We zijn er nog lang niet. Wel heb ik het idee dat ze steeds fijner begint te lopen. Ik hoop dat we vooruit blijven gaan en we volgend jaar in de B kunnen gaan starten.

Ik stap altijd lang los met een lang teugeltje. En pak dan de teugels op om overgangen en voltes te gaan rijden. Na 20 min is ze fijn ontspannen en los en begint ze op het bitje te kauwen en begint ze een beetje mijn hand op te zoeken. Dat is voor mij het teken dat ik iets kan vragen of ze nageeflijk wil komen.
Als ik bijna klaar ben met rijden laat ik in draf der hals strekken om dan een overang terug naar de stap te maken. En dan stap ik der uit. Maar dan valt ze wel weer veel op de voorhand. Hebben jullie daar nog tips voor?

Zo genoeg gepraat hier de foto's. Ik hoop dat jullie ook al een kleine vooruitgang zien.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:38

zit er wel beter uit als je vorige topic.
maar je valt best naar voren, en je kan wat meer je hakken uit drukken,
voor der rest ziet het er lekker ontspannen uit.

felicity

Re: palomino jemila weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 13:44

Als ik zelf naar de foto's kijk. Heb ik het idee dat als ik naar beneden kijk dus naar voren val. Ik moet er dan ook heel goed opletten dat ik voor me uit bljf kijken dan hoop ik dat ik ook beter rechtop blijf zitten.

Ik ben trouwens heel blij met al het commentaar en tips. Ik wil namelijk graag leren.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:59

Probeer zeker goed op je houding te letten. Ook je handen niet laag en breed houden. Dan zet je ze als het waren vast.
Proberen boven de schoft te houden ;) Verder lekker aktief en veel overgangen/schijnovergangen maken en lekker figuurtjes.
Verder een heel mooi paardje

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:57

Je zit zeker al vooruitgang, dus je bent op de goede weg..
Zou proberen haar nog wat ronder in te stellen zodat haar hals wat minder uitgerekt lijkt,zoals op foto 12..
Ook zou ik je onderste neusriem erop doen,ze heeft af en toe haar mond wat open..En vind het persoonlijk net wat netter staan..

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:59

Leuke pony :) :D

Ziet er wel ontspannen uit, maar ik vind het wel wat sloom ogen, en de achterhand mag er wat meer bij, maar het kan ook zijn dat de foto's niet op het goede moment genomen zijn.

Succes verder :D

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:04

wat een leukerd zeg :)
Probeer iets rechter op te gaan zitten , schouders naar achter en naar voren kijken , wées trots op je pony ;)

En als je je hakken meer uitdrukt val je misschien ook wat minder snel voorover , want dan zit je gelijk een stuk steviger in het zadel :)
Verder ziet het er lekker ontspannen uit :) probeer wel om 'm iets actiever te rijden

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 17:19

Ik moet inderdaad heel goed op me eigen houding gaan letten. Dat na beneden kijken en voorover kukkelen moet er echt uit.

Ze mag inderdaad actiever. Ze is liever lui als moe. En ik rijdt ook veel overgangen om haar actiever te maken. Ze reageert heel goed op je been. Maar zakt eigenlijk meteen weer in. Zijn we ook hard mee bezig.

ik ben al heel blij dat jullie vooruitgang zien. Is toch weer een goede motivatie.
Ook bedankt voor de leuke reacties en tips.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:39

Hee felic :)

ziet er al een stuk beter uit dan je vorige topics hoor :)

zou wel wat meer vanuit het achterbeen werken,dat mag een heel stuk actiever,als je dat van vorne opvangt valt ze iets minder uit elkaar nog :)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:41

Feli *\o/*

wat ziet milaatje er goed uit :oo
en ze begint inderdaad al fijn te lopen (foto 12), ze kukelt overigens wel wat op de voorhand maar daar weet jij wel raad mee! :j

heb je trouwens een ander zadel? hij ziet er zo sjiek gepoetst uit :oo ? (zo nee, dan mag je mij zadelcollectie ook wel komen poetsen hoor ;) )

super, ga zo door! :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:30

het ziet er zeker al een heel stuk beter uit
op het moment dat ze inzakt naar een overgang toch weer verlangen dat ze een hoger tempo gaat lopen (ze zit nu ver onder een actieve arbeidsdraf) en zo zul je ook merken dat ze al erg sneller zal zakken als ze ook actiever gereden word

dus jij moet echt eens je schouders eronder zetten een Tshirt aandoen en jij ook eens flink gaan zweten
maak haar gek waar jij ook zelf bijna gek van word

komt wel helemaal goed hoor

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 03:50

Ik heb voor het weekend weer een les gepland *\o/*
Ik heb er weer heel veel zin in.

Ik probeer der altijd wel actiever te rijden. Maar dan word ze heet en gaat ze dribbelen. Dat wil ik ook niet. Weet nog niet zo goed hoe ik dat moet oplossen. Maar hoop dat dat met lessen helemaal goed gaat komen ;)

Monica14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:45

probeer de teugels ietsjes strakker te pakken, want je trekt je handen als het ware naar de schouders van je paard toe. Misschien wordt het dan ook makkelijker om je paard wat meer bij elkaar te rijden. Ook val je wat naar voren, maar verder vind ik het er netjes uitzien. Mooi paard heb je! Jullie zijn een leuk stel samen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:07

Allereerst een verschrikkelijk mooi paardje.

Maar rijtechnisch kom je echt te kort. Dat lang maken bij dit paard ontaard in uiteenvallen en onder het werk uitkomen. Met als gevolg dat je een slecht werkende achterhand krijgt, een weggedrukte rug en een een dier dat volledig op de voorhand loopt.
Ik zou al beginnen met actiever te maken, actie is reactie. teugels een pak korter nemen en alzo het afleren van op de manier de ontspanning op te zoeken. Dat voorwaarts neerwaartse moet komen vanuit de achterhand en door de rug, niet doordat hij gewoon heel dat front laat vallen, met een blok voor je kan je niets.

Dus ff wat hulp en begeleiding zoeken, want een leuk dier heb je en een nette combinatie zijn jullie zeker

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 09:32

Lessen doen we ook weer. Staat hier boven ook.

We zijn nu ook druk bezig met actief rijden. Dan vinden we allebei nog erg moeilijk omdat dan haar onderhals komt kijken. En ze zich erg sterk maakt. Waardoor ik toch steeds stiekem mijn teugels door mijn handen laat trekken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:38

Ik denk als jij gewoon voor je uit gaat kijken, je houding al een heel stuk verbeterd :), probeer net iets meer ontspanning te zoeken, en dat kom het heeeelemaal goed met jullie :D

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:46

Ik zou de teugels een beetje korter nemen en je handen meer voor je zadel plaatsen en iets hoger. Dan zet je je handen minder makkelijk vast.
Probeer nog even niet te veel aan de teugel te vragen, maar je heel hard concentreren op jouw houding. Doordat je zo voorover zit gaat je paard ook weer meer op de voorhand lopen, dus dat moet er eerst uit.

Hoe probeer je haar precies actiever te maken? Je zegt dat ze druk wordt, maar wat gebeurt er dan precies? Je zegt dat ze goed aan je been is, dan zou ik een tempo in gedacht nemen niet te hard, maar wel harder dan haar normale sjok tempo. Dat ga je rijden, je draaft aan in het tempo dat jij wil en vervolgens hou je je benen langs je paard, dus niet afsteken, maar ook niet drijven. Bekijk hoe lang je paard dat tempo uit zichzelf blijft lopen. Als ze terugvalt geef je been en eventueel corrigeer je haar ook met je stem zodat duidelijk is dat dat niet is wat je van haar wil.
Probeer in het begin om korte stukjes zo te werken en het steeds uit te breiden. Neem haar zelf terug voordat ze terugvalt in tempo, of als ze toch terugvalt drijf dan bij, laat haar een stukje goed lopen en neem dan pas terug.
Pas als dat goed gaat kun je verder met nageeflijk rijden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 22:34

We rijden veel tempowisselingen en overgangen. Eerst werd ze daar dribbelig van. Maar de laatste week heeft ze dat niet meer. Maar is ze liever lui als moe. De overgangen doet ze netjes. Alleen bij de tempowisselingen is ze gewoon te traag.

Ik vraag verder niks ook niet nageeflijk probeer der eerst weer actief voor het been te maken. Nu ze atiever begint te lopen is mijn houding ook veel beter. Zodra ik merk dat ze weer gaat lopen sjokken ga ik ook weer voor over zitten. Hou ik der actief zit ik wel netjes rechtop. En ik moet niet naar beneden kijken want dan kruip ik ook weer naar voren.
Zaterdag ga ik weer lessen. Heb ik ook heel veel zin in. En er worden dan vast wel weer nieuwe foto's gemaakt.

Dankejwel voor de tips. Kunnen we weer wat mee.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:23

Ligt het nou aan mij? Maar ik vind dat je neusriem wat hoog zit, ik zou hem toch zeker 1 of 2 gaatjes langer maken.

Verder lijkt het alsof je steeds bezig bent met hem alleen maar omlaag te rijden? Als je je paard lekker actief voorwaarts en aan de hulpen hebt dan komt dan omlaag rijden ook :)
En zoals al meerdere zeggen, probeer je handen niet zo laag vast te zetten, maar zelf te dragen.
En probeer iets meer achterover te zitten, en daarbij je schouders wat meer naar achter te houden, is heel erg moeilijk, heb dat zelf ook, moet me om de vijf minuten corrigeren dat ik recht moet gaan zitten :D

Vind jullie een leuke combinatie, en je hebt een erg mooi paardje!

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:50

Mooi recht en fier zitten op je beestje (leuk beestje trouwens)! Denken dat je de koning van de wereld bent, en borstkas vooruit :D :D
Nog veel succes samen :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:23

Afgelopen zaterdag weer les gehad.
Weet nu weer heel goed waar ik aan moet werken en wat ik steeds fout doe.
Ze is goed aan het been maar ik moet der veel actiever gaan rijden. Dan blijf ik ook veel beter rechtop zitten. Veel (schijn) overgangen en tempowisselingen rijden we nu. En niet te veel over de hoefslag. Dus veel voltes, gebroken lijnen enz.
Ik heb inmiddels mijn neusriem een gaatje lager gedaan en een sperriempje eromheen (nog wel heel losjes).

Woensdag krijgen we een lesje longeren. En zaterdag krijgen we weer les tijdens het rijden.
We zijn er ook heel druk mee bezig om mijn houding te veranderen en haar fijn aan het lopen te krijgen.

Edit: Dankjewel voor de leuke complimentjes dat het zo'n leuk paard is.
Ik ben ook heel blij met der. Heb der 2 jaar geleden gekocht. Ze is nu 5 en ongeveer 1.60 a 1.62
Laatst bijgewerkt door felicity op 04-10-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:27

Helaas geen foto's van gisteren.
Hoop volgende week weer nieuwe foto's te hebben.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:28

Misschien even de tip geven die mijn lesgeefster mij gaf: "Je hebt een mooi paard, maar daar kijk je na de les maar naar." :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 18:02

Hahahahaha hij is inderdaad heel erg leuk.
Ik probeer goed recht op te gaan zitten. En ik merk dat als je dan netjes voor je uitkijkt het veel makkelijker is.
Ik moet er wel heel erg aandenken. En instructrice hamert ook op rechtop zitten handen rechtop en voor me uit kijken. En natuurlijk paad atief houden.
Is wel lastig in het begin om overal aan te denken.

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:00

Je zou er eens op moeten letten dat je je handen rechtop houdt, en je schouders achteruit.