Super Arlon en ik @ eerste concours Varsseveld !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Super Arlon en ik @ eerste concours Varsseveld !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 12:55

Nja, eerste concours, mijn eerste officiële :P
Heb al een aantal onderlinge en oefenwedstrijden gereden , en een paar weken geleden mijn startkaart gekregen.
En gisteren mijn debuut in de B , in Varsseveld :)

Ben super trots op mijn ventje !! :D

Waar we vooral mee bezig zijn is dat Arlon respect voor mij houd, hij wil vaak onder het werk uit en dat toont zich dan in mij uit het zadel trekken en gaan racen.
Het gaat allemaal heel goed , ondanks zijn streken af en toe, en daarbij werken we ook nog aan de galop waar hij de laatste 2 weken een beetje een potje van maakte waardoor het in de 1ste proef ook niet bepaald geweldig ging :o .
Tijdens het losrijden merkte ik dat hij er erg veel zin in had, hij maakte vaak van die maffe bewegingen, waarbij hij zijn hoofd kantelt en dan zijn voorbenen alle kanten op gaan , en een keer ging die met 4 benen in de lucht :P

Nog even ter info:
Arlon is 14 jaar en heb hem nu anderhalf jaar , heb geen idee wat hij ooit heeft gelopen , zeg steeds dat ik de fokker zou bellen maar het schiet er elke keer bij in :P
Arlon is tevens ook erg sterk en heeft aardig zwakke benen waardoor alles net even wat moeilijker is :)

Mijn commentaar :
* handen hoger dragen , gaat tijdens losrijden wel goed, en in de proef vergeet ik het weer :P
* onthouden dat ik van been moet wisselen in de proef , ze hebben het dit keer niet echt gemerkt maar moet er toch wel wat meer op gaan letten , best wel erg als je al 11 jaar rijdt :o
* mijn binnenhand gebruik lijkt soms wat streng , dit is niet zo Arlon is erg moeilijk door een ring met bordjes te sturen hij ziet die bordjes gewoon niet en als ik hem vaak niet genoeg bij stuur dan loopt hij gewoon er over heen en de ring uit ... Deze keer kwam het ook mede door dat ik een met een ander bit reed, normaal reed ik met een D-trens met rollertje en aangezien je daar niet mee mag starten , rij ik sinds anderhalve week met een dubbelgebroken trensje, een hele verandering maar hij gedraagt zich er super op :)
* voor de rest laat ik het aan jullie over :)

Eerste proef ging wel lekker helaas in sprong hij verkeerd aan , paar keer geprobeerd hem weer terug te krijgen maar hielp niet , proef werd rommelig en ben toen maar door gereden in verkeerde galop :o weet dat het niet mag heel stout , had daardoor ook een 4 en 2 3en als het in de goede galop was goed was gegaan dan had ik een winstpunt gehad ... ik had 173 punten.

Afbeelding

Afbeelding

volgens mij middendraf alleen beetje een verkeerd moment , hij kan veel meer.
Afbeelding

Afbeelding

http://i217.photobucket.com/albums/cc15 ... G_2604.jpg

Afbeelding

Tja geen commetaar ....

Afbeelding

Middenstap , hij komt telkens tegen de hand waardoor ik hem bij drijf waardoor hij weer omlaag komt maar netzo goed weer omhoog gaat..

Afbeelding

Afbeelding
http://i217.photobucket.com/albums/cc15 ... G_2609.jpg

Vaderlief had even een artistieke ingeving:
http://i217.photobucket.com/albums/cc15 ... G_2610.jpg

Afbeelding

2 de proef , waar hij weer super lekker liep , en dit keer was de galop ook veel rustiger en in de goede galop :P ik had 176 punten , maar in deze proef kwam hij wel vaker tegen mijn hand in .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een geslaagde dag :)

Nou brand maar los :)

_ViolaineHW_

Re: Super Arlon en ik @ eerste concours Varsseveld !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:49

opzich vind ik dat er nog wel wat teveel spanning in zit. en zoals je zelf al noemt komt je paard vaak tegen de hand. dat geeft een rommelig beeld en een jury zal dan minder gul zijn met de punten.. maar zo slecht zijn de punten voor een eerste officiele. je zal zelf ook nog wel wat spanning hebben dat zal je paard vast voelen. jullie komen er wel dus iets meer ontspannen

LoVeHoRsEs8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:52

handen inderdaad hoger dragen en probeer voor je te kijken

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:16

Ik vind het toch best netjes voor een eerste wedstrijd! Volgens mij komen jullie wel snel door de B heen, alleen galop nog oefenen dan komt het goed!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 17:25

Bedankt voor de reacties :) en inderdaad hij heeft heel veel spanning in zich , terwijl dat bij mij wel aardig meevalt. Hij vind het allemaal heel erg geweldig en wil dan ook maar al te graag showen en stoer doen, waardoor hij dus erg gespannen wordt.

En ben opzich wel blij met mun punten hoor :P vind het alleen jammer :P
weet inieder geval wel waar ik aan moet werken en dan komt denk ik wel helemaal goed, de 10de in Zevenaar :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:36

ziet er wel goed uit voor de eerste x ,
leuk beestje ook !

je moet er wel op letten dat je paard niet te diep loopt,
daar letten de jurys erg veel op ,
verder je tenen niet uitsteken naar voren, maar op de singel
leggen en hakken lekker uitdrukken.
Schouders wat meer naar achteren en lekker voorwaarts houden,
dan komt het zeker goed en rijd je vanzelf een winstpunt!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:41

vind dat er meer ontspannign ni de hals mag,hij spant zyn hals/kaak erg aan,kan natuurlijk ( denk ik ) door de wedstrijd zenuwen komen! logisch!

vind versoonlijk,dat je erg mooie laarzen en een erg mooie cap hebt,maar het lichtbruin emt donkerbruin bij het zwart vind ik geen mooie combinatie..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:54

Ik vind het een leuk paardje!
Probeer je tenen goed naar binnen te houden en laat je paardje iets meer op eigen benen rijden. Ik krijg het idee dat hij erg op jou hand steunt.
Veel succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:36

_Bitje_ schreef:
leuk beestje ook !

Het is de B.. Dan hoeft een paard echt nog niet perfect met z'n neus op de loodlijn hoor ;)
TS, ik zou lekker rond blijven rijden, alleen proberen echt ontspanning te houden. Probeer zelf ook niet strak te worden,
want op die manier word de spanning erger. Maar ach, met een eerste concours mag je niet ontevreden zijn vind ik :j
Heel veel succes verder, ik ben benieuwd hoe hij over een half jaartje loopt. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:08

wake_up schreef:
_Bitje_ schreef:
leuk beestje ook !

Het is de B.. Dan hoeft een paard echt nog niet perfect met z'n neus op de loodlijn hoor ;)
TS, ik zou lekker rond blijven rijden, alleen proberen echt ontspanning te houden. Probeer zelf ook niet strak te worden,
want op die manier word de spanning erger. Maar ach, met een eerste concours mag je niet ontevreden zijn vind ik :j
Heel veel succes verder, ik ben benieuwd hoe hij over een half jaartje loopt. :)

dat weet ik, ik heb eerst ook B gereden ;) , maar kan de TS heus wel even een paar tips geven,
in friesland letten de jurys hier in elk geval veel op ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:19

Okee :) bij de wedstrijden waar ik tot nu toe heb gereden is dat juist helemaal neit zo, daar hebben de jury's liever een paard wat te diep loopt, maar waar het paard wel z'n rugspieren g oed gebruikt, dan een paard met veel spanning op de loodlijn, terwijl hij z'n rugspieren wegdrukt. En dan kan je beter eerst te diep rijden en de spieren trainen, en vanuit daar naar een correcte oprichting gaan. :) Vandaar dat ik het even zei. ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:26

het hoeft zeker niet gespannen, mijn paard liep eerst ook een beetje achter de loodlijn, nou de jury had me aardig wat 4en gegeven en als enige comentaar,
loopt een tiekie achter de loodlijn. Nou was de ene jury de andere niet maar je zag duidelijk verschillen tussen de hoge
punten en de lage. Ik ben wel eens thuisgekomen met 174 pten en 201 ...nou heel verwarrend :j
ik heb wel iets gevonden voor het te diep lopen, heel snel namelijk.
DUS TS EVEN OPLETTEN :+

breng je handen wat hoger, teugels wat langer en voorwaarts rijden, veel overgangen rijden met deze
handhoogte, zodat hij niet meer op je handen kan leunen.
Pas als ie voor of op de loodlijn loopt, teugels weer op normale lengte nemen, handen nogsteeds wat hoger.
(dat is ook goed, want dat zijn meestal de kleine foutjes die je kan maken in een proef, in de Z rijd
je ook met je handen hoger )
begint hij dan met kortere teugels weer achter de loodlijn te lopen kun je weer overnieuw en overnieuw,
halstrekken tussen door is ook niet verkeerd ;)

veel succes met deze oefening

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:36

Oeps. als het inderdaad zo is dat je met een rolletjesbit niet mag starten, heb ik mazzel gehad, ik startte met mijn vorige paard met zo'n bit...

Maar goed, over de foto's: ziet er niet verkeerd uit, maar inderdaad, meer van je af rijden, de hals uit laten schuiven naar voren zodat hij op lengte komt! En wellicht ook je beugels een gaatje korter, als je bij het lichtrijden staat, is je knie nagenoeg geheel gestrekt, en dan kun ej de schokken niet goed opvangen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:08

Heel erg bedankt voor alle reacties ! Heb er weer heel veel aan , denk dat ik wat vaker naar ander terrein ga om toch zijn spanning te kunnen verminderen tijdens concours. Vandaag weer super les gehad en ga nu ook erg bezig met het rechtrichten op de voltes zodat hij niet meer zo uit zwaait in de bochten :) en even over het te diep lopen , ik heb hem liever nu wat te diep lopen , hij loopt zo ontzettend lekker en het meer opgerichte kont later wel ,concentreren ons eerst even op alle andere dingen :) mijn beugels zitten eigenlijk al op het kortste dat ze al kunnen zonder dat ik met mijn knieën boven het zadel uitkom. Ik denk dat het beeld erg vertekend op een of andere manier , want ik heb totaal geen moeite met te weinig steun me dergelijke . Heb ze verleden keer ook al korter gedaan , en ze zitten nu echt lekker :p! Probeer hem nu ook wat meer naar voren te rijden zonder dat hij onder mij uit loopt . Niemand nog meer naar te zeggen ?? :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:59

Je geeft aan dat je paardje moeilijk door de ring te sturen is omdat ie de bordjes niet ziet. Probeer goed je benen dr aan te houden, en begrens m aan de buiten teugel als ie over de schouder weg loopt.

Ik vind het een erg leuk paardje :j Lijkt erg veel op een paardje dat ik een tijdje verzorgt heb.

Succes met je verdere wedstrijden!

Monica14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:42

oei, ik zie een te strenge binnenhand. Probeer je handen bij elkaar te houden, dat moet alles goed komen!