KWPN-merrie Diva @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

KWPN-merrie Diva @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 18:02

Hallo bokkers :)

Diva is een 13-jarige KWPN-merrie die ik nu ongeveer een maandje mijn eigen paard mag noemen.
In de 3 weken dat we nu lekker aan het trainen zijn, zijn we naar mijn gevoel al een stukje vooruit gegaan. Ze kan heerlijk draven, en de stap gaat ook lekker. Galopperen is echter iets waar ze nog veel balans in moet vinden, ze duikt dan echt op de voorhand en trekt mij een beetje uit het zadel. Als ze nog wat rechter wordt en de galop verbeterd is, zou ik ons wel B-klaar durven noemen :j

Waar we nu vooral aan werken:

* Laag en rond rijden, zelf wil ze graag lekker bovenin lopen en er net niet helemaal doorheen. Ik probeer haar wat lager te rijden en met haar neus er wat meer uit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog erg moeilijk vind.
* Mijn benen aangesloten houden en contact met haar mond houden. Ze kan zich ontzettend heet maken, en dan heb ik de neiging om mijn benen af te steken en naar voren te steken.
* Rechtop blijven zitten!
* Veel sluit-oefeningen. Doordat ze graag over haar tempo loopt, sluipen er tactfouten in.

1] Afbeelding
Neusje mag er hier meer uit.

2] Afbeelding
Te weinig contact en mijn benen...

3] Afbeelding
Idem, ik vind haar er hier wel fijn aan staan :) (wel jammer dat het achterbeen wat achter blijft).

4] Afbeelding

5] Afbeelding
Hier ben ik best een beetje trots op :) .

6] Afbeelding
Een fijn drafje.

Verder is ze gewoon een enorm ijverig en werkwillend paard.
Om te vergelijken, zo zag het er 3 weken geleden uit:

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn van harte welkom! :)

Ulfeino

Re: KWPN-merrie Diva @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:09

Je bent in 3 weken flink vooruit gegaan, maar zo te zien is het wel een paard waar je je handen vol aan hebt.
Het commentaar wat je zelf al geeft ben ik het mee eens wat me opvalt is dat je je handen op veel foto's wat ver uit elkaar hebt.
Je hebt een prachtig paard en jullie vormen nu al een hele leuke combi.

Dan nog even een vraagje, waarom gebruik je een veelzijdigheidssingel en geen dressuursingel?
Die losse singelstoten vind ik erg lelijk staan bij de verdere keurige optoming :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:14

Het ziet er netjes uit, en jullie zijn ook heel erg vooruit gegaan!
Maar wat me opviel op de foto's is dat als je je benen afsteekt, ze meteen minder actief is.
Je moet je benen er altijd aanhouden, en zorgen dat ze actief blijft, maar natuurlijk niet constant been blijven geven. Maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie!

Mrkk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:15

Ziet er super uit! Je ziet zeker vooruitgang,
gewoon lekker doorgaan met trainen en dan komt het helemaal
goed in de B..:D
Mooi beestje trouwens ;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:16

Foto 3 vind jij wel een fijn beeld, terwijl ze daar juist vreselijk haar rug wegdrukt, voor kropt ze op en haar achterhand blijft achter. Vind foto 1 de mooiste! Zou daar heen werken, en dan nog ietsje dat neusje der uit. Rij haar lekker voorwaarts als je merkt dat ze haar rug wegdrukt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:18

Wat een aansprekend paard en wat heb jij geweldige laarzen :D

Jullie zijn zeker flink vooruit gegaan, maar wel oppassen dat je je benen niet af gaat steken en je rechterhand lijkt sterker dan links.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 18:43

Hartstikke bedankt voor de tips allemaal :) hier ga ik zeker op letten de volgende keer!

Monster_tos: bedankt, dit was wel even een eye-opener :j in de les wordt hier ook goed op gehamerd, maar als ik zelf aan het rijden ben blijft mijn kennis soms wat achter... bedankt dus :) .

Ulfeino: Bedankt! :) Over het zadel+singel, het zadel waar ik nu mee rijd is een zadel van een manegepaard, wat haar goed ligt. Ik ben hard aan het sparen voor mijn eigen zadel, dat ik spoedig hoop te hebben. Vandaar even het 'beholpen' zadel.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:51

Jeetje ts wat geef jij fijne feedback op mijn commentaar :D Was al bang voor allemaal tegenargumenten en gezeur ( zoals hier wel vaker gebeurt! )
Goed dat je er mee bezig gaat!! Succes en snel weer een nieuw topic :)

Arliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:19

Gefeliciteerd met je paardje! Leuk beestje.
Je geeft zelf je puntjes al aan, ik had alleen het idee dat je bij foto 2 en 3 het contact met de mond een beetje verliest. Je bent wel enorm vooruit gegaan in die 3 weken! Maar de eerste keren is ook echt wennen met een nieuw paardje.

Whitney_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:10

De achterhand mag op de meeste foto's een stuk actiever. Probeer goed op je tempo te letten. Niet sneller maar actiever.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:10

Hoi Manon,

Super leuk paardje is Diva. :D

Bij 1 geef je aan neusje er iets meer uit, probeer dan je handen meer voor te houden. Als je handen naast het zadel houdt gaat die ook dieper lopen. :)

Voor de rest ziet het er super netjes uit en oooh je laarzen super gaaf zeg!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:50

Ziet er netjes uit..je bent zeker vooruitgegaan :)
Probeer wel contact te houden en soms steek je je voeten naar voren..
Succes verder!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:54

Super vooruitgang zeg! Heel knap! Vooral in de draf steek je je benen erg af en af en toe naar voren en daardoor loopt je paardje ook niet mooi. In de galop heb je wel een goede beenhouding en zie je meteen het resultaat! Ze heeft een mooie galop. Dus lekker werken aan je houding en dan komt het naar mijn idee cker goed!

Wat heb je trouwens super gave laarzen ben helemaal jaloers :o !

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:42

Diva! :+:

Ik vind het nog steeds zo leuk voor je!
Het gaat er ook steeds beter uit zien idd.

Maar benen naar binnen en naar achteren (look how's talking := )

En op de eerste foto vind ik dr wel wat diep lopen.

Maar ik heb het volste vertrouwen in jullie! Jullie komen er wel

Ben ook nog steeds helemaal verliefd op je cap en laarzen :+:

En dat zadel is idd erg irritant met die singel zo heb ik ook altijd erg last. (Ik lease het paard waar dat zadel van 'is') Ik had een dressuur singel gevonden en erbij gelegd maar die is weer verdwenen blijkbaar.

lisaleila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:51

je benen meer aan je paard houden en je schouders meer naar achteren

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:59

Ik vind het een leuk paard.
Probeer om je benen wat meer naar achteren te leggen en je tenen naar binnen te houden.
Verder wat rechterop zitten en je schouders naar achteren houden.
Je paardje mag je wat meer voorwaarts neerwaarts rijden.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:00

Foto 6 vind ik een heel fijn beeld geven , en de galop foto's ook!

Op de andere foto's lijkt ze een beetje in dr eigen houding te lopen, en hierdoor haal jij je benen eraf wat je zelf ook al zegt, maar probeer haar dan juist met je been naarje hand toe te rijden , want de ruimte krijgt ze van je.

Ik vind het een erg leuk paard en je bent goed op weg :) Mooie laarzen trouwens :))