Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.Zammie schreef:Ik gebruik nooit een bijzet bij dubbele longe. Alleen bij enkele longe. Je hebt ja beide kanten (lijnen) in verbinding met de mond, dus daar ga ik dan nageeflijkheid mee vragen. Kan bij enkele natuurlijk niet, vandaar dan een bijzet.
FaberSmid schreef:Nee Modie dat doe ik niet, maar dat wil niet zeggen dat ik het nooit gedaan of geleerd heb.
Aan de dubbele longe en lange teugel kun je de hulpen zoals bij het rijden geven, bij de enkele longe niet daarom gebruik ik dan wel hulpteugels of bijzet.
Zoals u beschrijft doe ik bij round pen work, dus horsemanship.
FaberSmid schreef:Nee Modie dat doe ik niet, maar dat wil niet zeggen dat ik het nooit gedaan of geleerd heb.
Aan de dubbele longe en lange teugel kun je de hulpen zoals bij het rijden geven, bij de enkele longe niet daarom gebruik ik dan wel hulpteugels of bijzet.
. modie schreef:Niet overheen gelezen, FaberSmid, maar stelde mijn vraag verkeerd.
Ik bedoelde: waarom gebruikt u hulpteugels of bijzet aan de enkele longe?
En wat voor hulpteugels gebruikt u dan nog meer, behalve dan de bijzet?
hoop schreef:Hallo Mr Fabersmid, helaas ken ik niemand die mij kan helpen met dubbel te longeren. En daarom hou ik het nu bij de 'enkele longe'.
In het begin, toen ons paardje zadelmak gemaakt werd, deden we haar een kaptoom om, boven haar trenshoofdstel. Nu doen we alleen het trenshoofdstel aan, met de longe door het binnenbit trensje zo over haar hoofd en dan vast gemaakt aan de buitenkant van de trens.
Ik gebruik een longeersingel en een longeerzweep.
Mr Fabersmid, ik heb minstens 7 levens nodig eer ik fatsoenlijk kan paardrijden, of hen tenminste kan begrijpen en met hen op een vriendelijke manier kan omgaan.