Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:39

Hoi

Na enkele maanden oefenen en eventjes er tussen uit wegens beenprobleem en vakantie en dergelijk plaats ik hier enkele nieuwe fototjes van mijn pony.Ik heb haar sinds april van dit jaar dus nog niet zo super lang maar zondag heb ik mijn eerste wedstrijd en heb vandaag even fotos laten maken en laten fimen (kan ik jammer niet plaatsen) om mijn fouten (die er natuurlijk nog veel zijn ;) ) beter te kunnen aanpakken en bekijken.Pepper is kruising welsh/haflinger en is 12 jaartjes oud.Ik train haar momenteel nog gewoon op B niveau maar ons doel ligt hopelijk hoger.

Problemen;
* wacht jammer genoeg al 4 maand op mijn nieuw zadel met grotere zit (19 inch) dus dit is van een vriendin dat wel past op mijn pony maar jammer genoeg niet aan mijn dikke kont :D Hierdoor zit ik over mn zadel en ook beetje naar voor!
* hielen laag houden!
* valt soms nog beetje op voorhand
* sporen is eigen keuze loopt ze meer voorwaarts en op het volgende niveau zo en zo verplicht, tok ook eigen keuze

Ik hoor graag opbouwende commentaar voor komende wedstrijd maar aub ik ben zwaarder maar heb het echt besproken met dierenarts en fysio ze heeft er geen last van(ook al kan ze mij het niet vertellen!!!! }> )

Ok hier komen ze! Natuurlijk heb ik ingestapt en ingereden maar toen was echtgenoot er nog niet!

Afbeelding
drafje

Afbeelding
jammer genoeg wazig maar vond m toch speciaal

Afbeelding
vind ik zelf een mooi beeld

Afbeelding
galopje

Afbeelding
netjes

Afbeelding
vind ik ook nog netjes

Afbeelding
laag sprongetje

Afbeelding
mooie standfoto van mijn prachtige meid

Afbeelding
mooiste voor laatst! True love!!! *D

Alvast bedankt!!

nanoeh

Re: Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:43

ziet er heel leuk uit !!..

probeer je schouders naar achtere te doen ;)
Succes met je wedstrijd !

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:43

Volledig gelijk valt me nu ook op maar denk dat ik meer mijn hoofd als een struisvogel vooruit steek :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:45

Zadel ligt veel tever naar voren! Pony mag verder iets meer zakken vanuit de schoft, ze loopt nu nogal opgekropt

banjer1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:47

mooi beestje!
af en toe zie k een paar kapstokjes..
en t neusje er iets meer uit rijden :P
verder ga zo door!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:50

Oef, je zegt dat het zadel op je pony past maar van wat ik zo kan zien ligt het veeel te ver naar voren. Zo kan de schouder nooit vrij liggen, volgensmij. Verder ligt het ook niet horizontaal op de rug, het helt naar achter. En helemaal omdat jou omvang niet in het zadel past (en je dus al (te) veel gewicht op de lepel van het zadel krijgt) is het belangrijk dat het horizontaal ligt. Nu krijg je namelijk nog extra het gewicht achter in het zadel..

Misschien dat beide problemen trouwens wel opgelost kunnen worden door het zadel een cm of 10 naar achter te leggen.

Verder vind ik dat ze best lekker loopt, af en toe opletten dat ze niet achter de teugel gaat lopen opkroppen..
Denk dat het plaatje met een groter zadel wel mooier is, nu lijk jij namelijk dikker dan je bent ;).
Wordt een 19" niet te lang voor haar korte rug trouwens?

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:51

Bedankt! Ja tijdens trainig probeer ik goed voorwaarts neerwaarts te rijden toch bedankt voor je tip! Hmm zadel ligt bij mijn weten wel ok...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:52

Omarlover85 schreef:
, tok ook eigen keuze

:\ Tok?

Verder vind ik hem wel leuk lopen, maar dat zadel ligt idd niet goed :n

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:53

@ lotte zal het is proberen met meer naar achter... zadelmaker is geweest en heeft het gepast en gemeten aan haar ribben en zou normaal moeten lukken en idd dat gaat mijn zit verbeteren maar ik probeer nu even te redden met wat ik heb ook al is dit niet perfect maar de schoft maat past al zeker voor haar dat het daar niet drukt en ja ik wacht echt al 4 maand :(

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:53

Bij een haflinger moet je zadel iets meer naar achteren. Dit door de bredere schouder die ze hebben. Nu wordt hij belemmerd in zijn lopen.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:54

Niet zo belangrijk maar is een haar :) mja maar beslis je toch gwn zelf of je een tok opzet of niet?!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:54

Ok zal t echt is meer naar achter leggen :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:55

Omarlover85 schreef:
Niet zo belangrijk maar is een haar :) mja maar beslis je toch gwn zelf of je een tok opzet of niet?!

Tok? Volgens mij hebben we een ander idee bij een tok...

Naar mijn idee is een tok een ballenbeschermer voor mannen... :+

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:56

Oh sorry bij ons in belgie gebruiken we dit woord :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:00

tok is een cap ;) maar dat was inmiddels wel duidelijk denk ik.

Ziet er leuk uit, erg leuke pony maar zou toch echt overwegen om je zadel een maatje groter te nemen.
Voor de pony kan het niet lekker liggen en het zadel past voor jou ook niet, dat komt zowel jou houding als je pony niet ten goede.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:00

tok is toch belgisch voor cap?
dat is wel even handig om uit te leggen Omarlover85 ;)

maar ziet er leuk uit! idd het zadel
en wat meer vanuit de rug en achterhand rijden
maar leuke pony heb je!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:25

essie_blue schreef:
tok is toch belgisch voor cap?

Dit maakt dit alles stukken duidelijker :)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 20:58

@Pashon bedankt maar zoals ik al in het topic vermeld heb is mijn nieuw zadel 19 inch al 4 maanden geleden besteld maar er jammer genoeg nog steeds niet dus is echt een grotere maat voor mijn poeperd dan en weet dat dat zo en zo beter ga zijn maar anders zou ik al 4 maand niet kunnen trainen of rijden hebben en dat zou ik ontzettend jammer gevonden hebben :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:39

ik snap dat je daar niet op zit te wachten, maar een niet goed passend zadel kan ernstige gevolgen hebben voor je pony en uiteraard ook voor jezelf.

Nu lijkt 4 mnd niet zo lang, maar het kan lang genoeg zijn om blijvende schade te creeeren.

Super dat je het "probleem" erkend en er wat aan gedaan hebt althans mee bezig bent!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:41

Sorry, maar ik vind jou te groot voor haar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:49

Pashon schreef:
ik snap dat je daar niet op zit te wachten, maar een niet goed passend zadel kan ernstige gevolgen hebben voor je pony en uiteraard ook voor jezelf.

Nu lijkt 4 mnd niet zo lang, maar het kan lang genoeg zijn om blijvende schade te creeeren.

Super dat je het "probleem" erkend en er wat aan gedaan hebt althans mee bezig bent!

Ga ik helemaal in mee.
Helemaal omdat het zadel ook nogeens veel te ver naar voren ligt. Ze kan zo echt niet ontspannen in de rug, en dus ook niet nageven.
Verder vraag ik me af of een 19 inch zadel gaat passen.... heeft de zadelmaker vanaf het punt gemeten waar dit zadel zo ligt? :=

Je hakken naar beneden doen, dat moet vind ik sowieso een voorwaarde zijn voordat je sporen omdoet. Zonder sporen is het gewoon consequent zijn als ze niet reageert op been, bij lichte beendruk geen reactie: dan wat hardere, nog geen reactie? Even een tikje met de zweep. En dat volhouden.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:54

ik vind dat je een leuk paardje rijd en ik vind jou niet te groot.

Wel viel het ook mij op dat je zadel te ver naar voren ligt, op het schouderblad. Ik zou m verder naar achteren leggen.

Verder raad ik je aan haar hals ook meer uit te schuiven. ik vind haar al behoorlijk opgericht (kort in de hals bedoel ik misschien meer) ik zou haar wat lager rijden.
Wat gebeurt er wanneer je haar meer ruimte geeft? Gaat haar neus dan naar beneden of naar voren?

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:06

Wat een prachtige pony!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:51

Zadel ligt te ver naar voren en je bips is veel te groot voor deze maat. Hoe goed je zadel ook ligt, het past niet voor jou!

Je zal echt een 18 inch zadel moeten hebben zodat je in het diepe stuk komt te zitten en niet op je billen maar op je zit knobbels.
Vooral op de standfoto van je mooie meid is het pijnlijk duidelijk dat je billen achter over het zadel heen komen.

Dat wil niet zeggen dat je een te dikke bips hebt in het algemeen, maar wel dat je zadel te klein is.
Ik vraag me dan ook af of de zadelmaker jou op je paard heeft gezien toen hij/zij zei dat je zadel goed lag.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:51

Amondi, misscihen moet je het begin stuk wat beter lezen...

Ik zou je pony graag iets lager ingesteld zien, dan komt haar rug wat boller, en is het ook makkelijker om jouw te dragen, dit lijkt me voor jouw ook niet fijn zitten, en dus zou ik er toch echt proberen zo min mogelijk op te gaan zitten, en haar heel veel rugspieren aan de longe op laten bouwn :)