lady leonie @work zonder hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladyleonie

lady leonie @work zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 15:10

leonie is een D pony waar ik op heb leren rijden (op me eigen paardje)
wat mijn moeder wou ook altijd een paard hebben tot dat ik 8 werd en liep te zeuren dat ik op paardrijden wou, had me moeder maar besloten om een paardje te kopen.

leonie is nu inmiddels al 19 jaar maar je zou het echt niet zeggen.
vroeger heb ik met leonie B wedstrijden gereden en we zijn nooit veder gegaan in de wedstrijden.
zij heeft wel bij haar vorige eigenaar spring wedstrijden gedaan (niveua weet ik niet).

maar omdat ik al zo veel met haar heb gedaan, en ik iets nieuws wou, zij ik nu op haar zonder hoofdstel met neckrope,
ik heb het nu 3 keer gedaan en ben ook nu met haar buiten geweest met neckrope.

hier dan de foto's en geniet er van, cometaar en tips altijd welkom.

1Afbeelding

2Afbeelding
even nek strekken.

3Afbeelding
hier mag ik wel wat rechter zitten (weet niet wat ik hier deed)

4Afbeelding
hakken uit drukken.

5Afbeelding
galop, hakken uitdrukken.

6Afbeelding
hals strekken.

7Afbeelding
buiten spring net weg uit de galop.

8Afbeelding
galop, waar gaat me ene voet heen :P

9Afbeelding
buiten.

10Afbeelding
dat gras is wel lekker

11Afbeelding
even gek doen.

tuurlijk heb ik eerst ook warm gestapt, alleen geen foto's van.
en ik weet dat het zadel tever naar voren licht, maar dat is bij elk zadel bij haar, de zadelmaker zegt ook daar kan jeniet veel aan doen, ja een staart riem, want zij heeft een hele moeilijke rug, is ook een keer met zadel en al op haar rug gevallen.
daarom ben ik boomloos gaan rijden, want dan heeft ze ook niet veel druk op haar schouder.

pluisje88

Re: lady leonie @work zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:16

Mooi! echt knap dat ze dat zo goed op pakt. 3 keer is werkelijk niks en ze doet het al hardstikke goed!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:18

Gaaf zeg!! Ziet er echt heel goed uit! Boomloos is prima, zit lekker he? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:19

Wat een leuk diertje! Rijtechnisch commentaar kan ik niet zo goed geven, ik heb geen verstand van rijden zonder hoofdstel en kan dus eigenlijk alleen commentaar geven op je houding :) . Ik vind dat je mooi rechtop zit, soms mag je wel wat meer naar voren kijken en je tenen wat meer naar voren in plaats van opzij, maar verder vind ik het er netjes uitzien.
Wel vind ik het ogen alsof je pony z'n rug wat wegdrukt, maar dat kan aan mij liggen.

Maar even een vraagje uit nieuwsgierigheid: wat is precies het nut van die neckrope? Is die er alleen als houvast of heeft die ook een andere functie?

Veel plezier en succes in ieder geval met deze leukerd! :)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 15:19

pluisje88 schreef:
Mooi! echt knap dat ze dat zo goed op pakt. 3 keer is werkelijk niks en ze doet het al hardstikke goed!

ja zeker maar zowie zo rij ik altijd al veel met me been, dus komt daar door denk ik

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 15:21

loveshadow schreef:
Wat een leuk diertje! Rijtechnisch commentaar kan ik niet zo goed geven, ik heb geen verstand van rijden zonder hoofdstel en kan dus eigenlijk alleen commentaar geven op je houding :) . Ik vind dat je mooi rechtop zit, soms mag je wel wat meer naar voren kijken en je tenen wat meer naar voren in plaats van opzij, maar verder vind ik het er netjes uitzien.
Wel vind ik het ogen alsof je pony z'n rug wat wegdrukt, maar dat kan aan mij liggen.

Maar even een vraagje uit nieuwsgierigheid: wat is precies het nut van die neckrope? Is die er alleen als houvast of heeft die ook een andere functie?

voor wat sturen maar ik doe het meest met been en beetje met neckrope

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 15:22

@ Sodeletuut : zit zeker lekker, maar op me anderen paardje vind ik het niet fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:32

ladyleonie schreef:
loveshadow schreef:

voor wat sturen maar ik doe het meest met been en beetje met neckrope

Oké, dankjewel! :)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:46

Wat een leuk paardje!
Ze ziet er nog erg goed uit voor haar leeftijd.
Dat wil wel zeggen dat ze het goed heeft bij jullie;)
Ik vind foto 2 er zeer ontspannen uitzien.
Zo te zien hebben jullie er allebij veel plezier in om zo te rijden.
Voor de 3de keer vind ik het er zeker niet verkeerd uitzien.
Ga zo door!:)

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:08

Ze ziet er zeker goed uit, ik had haar jonger geschat;)
Ik vind het gaaf dat je nieuwe dingen uitprobeert met je paard en als je paard daar dan ook nog zo goed op reageert, is helemaal tof.
Je moet idd wat meer je hakken uitdrukken, maar dat weet je zelf ook al. Ik vind het er verder relax uitzien;)

lOvepaardenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:30

het ziet er ontspannen uit, en je houding is ook goed ;)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 18:42

@ ilse_asmil: ja we hebben zeker veel plezier met het rijden, en ik ben trots op haar want de eerste keer snapte ze het niet echt maar 10 minuten snapte ze het al

@ Jootjuh: ja heel veel mensen denken ook dat ik grapje maak als ik zeg dat ze 19 is ze schatten haar minnimaal 10 jaar jonger.

@ lovepaardenn: bedankt ;)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:44

niemand meer?
tips of commetaar?
of een leuk berichtje ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:47

Jou neckrope is een stijgbeugelriem he? ;)

Leuk paardje, leuk gedaan. Al geloof ik niet dat je het al 100% onder controle hebt, maar dat kan nog groeien!

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:51

denice schreef:
Jou neckrope is een stijgbeugelriem he? ;)

Leuk paardje, leuk gedaan. Al geloof ik niet dat je het al 100% onder controle hebt, maar dat kan nog groeien!

ja is een stijgbeugel ja (zelfde efect toch) :P
maar hoe bedoel je dat ik het nog niet helemaal onder controle heb?
heb je dan ook tips?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:55

Ik weet het niet, heb geen verstand verder van een neckrope en of je perse een touw moet gebruiken, een riem kan iig makkelijker breken als het nodig is, een touw is misschien fijner om mee te rijden. Ik weet het niet. Ik zal zelf eens op mijn paard klimmen met zon touw erom ;)

Omdat ze gras eet, en ik haar veel in die riem zie hangen, heb ik het idee dat je hem aan die riem optrekt zegmaar..

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:15

denice schreef:
Ik weet het niet, heb geen verstand verder van een neckrope en of je perse een touw moet gebruiken, een riem kan iig makkelijker breken als het nodig is, een touw is misschien fijner om mee te rijden. Ik weet het niet. Ik zal zelf eens op mijn paard klimmen met zon touw erom ;)

Omdat ze gras eet, en ik haar veel in die riem zie hangen, heb ik het idee dat je hem aan die riem optrekt zegmaar..

nou een touwtje lijkt me scherp in de nek, en met het grazen ik trok ook aan de riem om haar hoofd om hoog tekrijgen, en dan zou jij denken moet haar voorwaarts druven maar, ze kan zelfs galoperend grazen, haha

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:18

hahaha nou dat vind ik dan wel weer knap. Je moet het gewoon doen zoals goed voelt, als het maar veilig is..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:21

bitloos, hoofdstelloos ok, maar caploos, chap/laarsloos... niet zo ok wat mij betreft

verder leuke foto's ziet er netjes uit :-)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:22

denice schreef:
hahaha nou dat vind ik dan wel weer knap. Je moet het gewoon doen zoals goed voelt, als het maar veilig is..

ja inderdaad, en ik heb haar nooit kunnen afleren.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:24

Arabesk schreef:
bitloos, hoofdstelloos ok, maar caploos, chap/laarsloos... niet zo ok wat mij betreft

verder leuke foto's ziet er netjes uit :-)

het is me eigen risico he ;)
en ik heb zo veel vetrouwen in haar, toen ik een jaar of 9 was, was ik met haar aan het grazen zonder zadel alleen met halster en ook zonder cap :o toen stonden we op een wespen nest, en zij is heel vaak gestokken maar ze renden pas weg toen ik er afsprong, ze stond alleen wat te dribbellen.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:17

Leuke foto's, alleen drukt ze (soms) inderdaad haar rug weg.
Het zadel ligt volgens mij nét op de schouder wat haar bewegingvrijheid beperkt.
Kan het misschien daar aan liggen?
De oplossing hiervoor is het zadel een handbreedte naar achter leggen.
Verder is het duidelijk dat jullie er alletwee plezier in hebben.

Edit: Ik zie net dat ik in je vorige topic ook had gereageerd. Daar lag je zadel ook te ver naar voor.
Waarschijnlijk doe je dat automatisch of is het je zo aangeleerd.
Gewoon een keer proberen om het zadel wat meer naar achter te leggen en je zult voelen dat je paard soepeler en ruimer gaat bewegen.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 11:18

M_VE schreef:
Het zadel ligt volgens mij nét op de schouder wat haar bewegingvrijheid beperkt.

Edit: Ik zie net dat ik in je vorige topic ook had gereageerd. Daar lag je zadel ook te ver naar voor.
Gewoon een keer proberen om het zadel wat meer naar achter te leggen en je zult voelen dat je paard soepeler en ruimer gaat bewegen.

ik heb volgens mij de reden al verteld

Citaat:
en ik weet dat het zadel tever naar voren licht, maar dat is bij elk zadel bij haar, de zadelmaker zegt ook daar kan jeniet veel aan doen, ja een staart riem, want zij heeft een hele moeilijke rug, is ook een keer met zadel en al op haar rug gevallen.
daarom ben ik boomloos gaan rijden, want dan heeft ze ook niet veel druk op haar schouder.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:38

ladyleonie schreef:
M_VE schreef:

ik heb volgens mij de reden al verteld

Citaat:

Excuses, daar heb ik dan overheen gelezen.
Dus het schuift als het ware naar voren.
Erg lastig...

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:45

ja want ze heeft een hele korte rug en het zou voor de zadelmaker ook moeilijk zijn om een echt goed passend zadel tevinden hij zij dat het wel een jaar kon duren, dus van daar dat ik ook boomloos rij