Ze trekt heel mijn armen uit de kom...in het begin dacht ik van okee, ze is nog jong en moet het nog leren, maar na enige maanden van training moet er toch wat vooruitgang komen, niet dus!
Ze gaat gewoon heel erg op de teugels hangen en wil perse haar hals een stuk uitstrekken. Wat o wat moet ik hiertegen doen? Los laten, weer vast pakken enz. helpt niet, terugnemen en weer opnieuw aanspringen ook niet...
dan peert ze hem helemaal. Ze kan dus ook wel redelijk 'normaal' galoperen, maar die hals naar voren en lang proberen te maken is het probleem, ook soms in de draf....en mijn instructrice maar zeggen: 'teugels op maat' maar dan moet ik een krachtstrijd gaan leveren en dat heeft toch geen zin? Owh, kon ik er maar eens iemand opzetten die echt goed kan rijden, die zou mij misschien wat nuttige tips kunnen geven
Ik rijd haar dan altijd laag en rond zodat ze geen steuntje meer heeft, en dan ook wat passen middengalop, dan weer terug naar arbeidsgalop, overgang naar draf, weer naar galop. En dat gaat best wel goed eigenlijk