Zilenie (v. San Remo) in Ottersum (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikuh

Zilenie (v. San Remo) in Ottersum (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:41

Zilenie is een 5 jarige merrie (San Remo) waarmee ik vorige week zondag mee heb gedaan aan de onderlinge wedstrijd van de rijvereniging. Waar we in de training voornamelijk mee bezig zijn is het wijken en het meer op het achterbeen krijgen. Zilenie loopt van zichzelf erg op de voorhand en duikt wat in de hand, dus wij vinden dit beide nog een erg lastig punt. Dit is ook iets wat op concour naar voren komt.

Tijdens deze wedstrijd hadden we 186 punten.
Gister ook weer concour gehad en ook weer 2 winstpunten erbij gereden.

Commentaar en tips zijn welkom!

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:45

Ik vind het fijn uitzien! Dingen waar je misschien ook nog wat aandacht aan kunt besteden is: je handen op gelijke hoogte houden, tenen naar binnen en je mag wel wat trotser zitten. vooral op foto 7 zie je dat je best onderuitgezakt kan zitten. Je hebt een super beest onder je dus iets trotser mag wel:P

groetjes 0kki

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:05

het ziet er erg netjes uit.
ben het verder ook eens met 0kki, en op foto 5 kantel je je bovenkant van je hand naar voren.
succes verder! :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:07

Fijn beeld!
Blijf wel naar voor toe kijken en niet naar je (prachtige) paard!
Ook valt het op dat je je vuisten verkeerd hebt, je moet je pink als voorste punt houden en die hou jij juist als achterste punt.

Maikuh

Re: Zilenie (v. San Remo) in Ottersum (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:24

Mijn handen zijn idd ook een aandachtspunt, goed opgemerkt.
Ik steek zowiezo mn ellebogen wat af (valt op de foto's wel mee) en kantel inderdaad mijn handen; ik vind het heel moeilijk om deze rechtop te houden. Verder heb ik zowiezo moeite om de teugels op één lengte te houden, mede ook omdat Zilenie er een handje van heeft om steeds korte rukjes te geven waardoor ik de teugels steeds wat verlies.
Verder is en blijft het rechtop zitten ook een groot aandachtspunt :j

Arliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:01

Super beestje zeg! Erg mooi. Dat hij op de voorhand loopt dat zie je er aan af en volgens mij is dat hard werken voor je. Probeer die rukjes wat op te vangen met je benen en hou hem alert door regelmatig wat tempowisselingen te rijden.
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je winstpuntjes!

swat6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:07

mooi paadje,

prebeer wel rechtop je paard te bijven zitten, op foto 3 zit je te ver naar voren en op foto 7 zak je een beetje in.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:22

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:37

Ziet er heel mooi uit, maar blijf erover heen kijken!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:40

ziet er al goed uit, je houding ook erg netjes,
Commentaar : kijk nog net wat meer naar voren en
ga je paardje wat meer hoger rijden, nu hangt het hoogt nog een beetje
en in de M1 kijken ze zo meer naar een wat hoger houdend hoofd.
Natuurlijk is dit nog onderlinge, maar ik kijk vooruit :Y)

veel succes verder met je spetter van een paard :)

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:53

ziet er erg goed uit! complimenten

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:05

WOW zij lijkt echt eng veel op een paardje dat ik ken!!
alleen die staat op een manege en heet sierra...

het ziet er trouwens ook super uit! je hebt 'r lekker aan het lopen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:11

Ik heb de neiging om bij 'fijne' topics snel het kruisje te klikken.. Omdat positief commentaar vaak al geschreven is.. Maar toch even teruggeklikt en reactie :D

Ik vind dat je er mooi op zit.. :j Hakken misschien ieeetsje verder uitdrukken en probeer tijdens galop je benen mooi lang te houden en te blijven zitten..
Misschien helpt (tijdens trainen?) een beugelgaatje langer? Hoewel ik ze niet heel kort vind hoor :)

Ziet er lekker uit, ga zo door *D

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:17

Dank jullie wel allemaal voor de complimenten en de tips! :)

Hakken uitdrukken is zeker een aandachtspunt.
De tip om de beugels een gaatje langer te maken kan ik wel eens proberen, maar ik ben bang dat ze dan echt te lang gaan worden.. Ik vind ze nou al aan de lange kant, maar wie weet!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:20

Ik zat ook te twijfelen of ik het neer zou zetten hoor :)), maar het helpt misschien wel.. En anders gewoon tijdens rijden/les goed letten op je houding en op je kont blijven zitten tijdens de galop :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:37

Ziet er goed uit! Mooie combinatie zijn jullie.

Waar ik een tijdje naar heb zitten kijken is hoe je zit. Soms lijk je echt op je kont (op je billen) te 'leunen' - bijv. foto 1, 4, 7. Dan ga je wat 'opgekropt' en in elkaar geschoven zitten, met een wat bolle rug voor mijn gevoel.

Op andere foto's (vooral 5 is daar een mooi voorbeeld van en de galopfoto's hebben dat ook een beetje) zit je dan weer vrij ver naar voren (meer op je ... tjsa, hoe zeg je dat netjes? dus níet op je billen, maar op je doos ;-) ). Dan trek je nét bijna een te holle rug. Natuurlijk is het in de galop ook een kwestie van nog beter blijven zítten. Maar is dat ook zo in de draf? Of vertekent het omdat het om 'sta-momenten' gaat?

Er lijkt zo op het oog geen foto bij te zitten waar je echt op je zitbeenknobbels zit en van daaruit een rechte rug maakt (denk: touwtje aan je kruin!). Is dit een balansprobleem? Of hangt het samen met een bepaalde gang? Bijv. in stap iets teveel in de leunstoelhouding en in draf juist iets te actief op je (jouw) voorkant?

Veel plezier met rijden, leuk om te zien hoe jullie matchen!

emma169

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:37

haha ik heb ook een merrie van san remo(ze staat te koop)
maar de jouwe loopt beterhooor :9

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:37

EsterW schreef:
Ziet er goed uit! Mooie combinatie zijn jullie.

Waar ik een tijdje naar heb zitten kijken is hoe je zit. Soms lijk je echt op je kont (op je billen) te 'leunen' - bijv. foto 1, 4, 7. Dan ga je wat 'opgekropt' en in elkaar geschoven zitten, met een wat bolle rug voor mijn gevoel.

Op andere foto's (vooral 5 is daar een mooi voorbeeld van en de galopfoto's hebben dat ook een beetje) zit je dan weer vrij ver naar voren (meer op je ... tjsa, hoe zeg je dat netjes? dus níet op je billen, maar op je doos ;-) ). Dan trek je nét bijna een te holle rug. Natuurlijk is het in de galop ook een kwestie van nog beter blijven zítten. Maar is dat ook zo in de draf? Of vertekent het omdat het om 'sta-momenten' gaat?

Er lijkt zo op het oog geen foto bij te zitten waar je echt op je zitbeenknobbels zit en van daaruit een rechte rug maakt (denk: touwtje aan je kruin!). Is dit een balansprobleem? Of hangt het samen met een bepaalde gang? Bijv. in stap iets teveel in de leunstoelhouding en in draf juist iets te actief op je (jouw) voorkant?

Veel plezier met rijden, leuk om te zien hoe jullie matchen!

Wauw wat heb je dat mooi bekeken, bedankt. Heb er zelf niet zo goed naar gekeken en weet eigenlijk zelf ook niet goed waarom ik op een bepaale manier zit of hoe dat komt. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook meer bezig ben geweest met mn paard dan met mezelf, en toevallig zei mijn instructrice net dat Zileen goed liep maar dat er aan mijn houding nog veel moest gebeuren :+
Op foto 1, 4 en 7 wil ik haar geloof ik meer met mijn kont vooruit duwen zegmaar, dus dan heb ik mijn gewicht inderdaad niet goed verdeeld over mijn zitbeenknobbels. Wat Zileen regelmatig doet (en gelukkig steeds meer deed) is steeds kleine rukjes aan de teugels geven waardoor ik uit mijn evenwicht raak en niet goed kan blijven zitten. Misschien is dit ook deels op de foto te zien, al moet ik gewoon veel meer rechterop met een betere gewichtsverdeling ;)

Bedankt!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:45

Ziet er super uit hoor!! Ga zo door :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:17

Maikuh schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de complimenten en de tips! :)

Hakken uitdrukken is zeker een aandachtspunt.
De tip om de beugels een gaatje langer te maken kan ik wel eens proberen, maar ik ben bang dat ze dan echt te lang gaan worden.. Ik vind ze nou al aan de lange kant, maar wie weet!

ik zou ze niet langer doen, houden zo :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:17

ik vind je beugels ook lang genoeg hoor :P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:06

ik zou je beugels ook neit langer doen, want dan kan je ze dadelijk helemaal niet uitdrukken want je verliest je beugels alleen maar als ze te lang zijn.

Probeer ook wat mee je tieten:P te laten zien :P Dus iets meer recht opzitten ;)

bjorn_borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:24

Ziet er goed uit 8-)

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:56

Super leuk paardje heb je... Ziet er goed uit! :)