Ik ben er niet van overtuigd dat dit goed staat, maar ik zou niet weten waar het anders moet staan..
Ik begin langzaamaan nogal de moed te verliezen.
Ik zal even een poging doen tot het uitleggen:
Ik rijd nu een aantal jaar jumping, ja, ik heb ook les.
Het probleem is dus mijn paard is min of meer een stopper..
Ik heb hem oorspronkelijk gekocht als dressuurpaard
heb veel gewonnen en wou toen gaan springen.
Zo gezegd zo gedaan. Het eerste jaar stopte hij veel, thuis nooit, enkel op wedstrijd
want daar was vanalles om te kijken. Nerveus was ik eigenlijk nooit, ik begon altijd met volle
moed... Maar ik was bijna altijd uitgesloten..
Goed ik kwam ook regelmatig fout uit door gebrek aan ervaring, en dus gingen we oefenen.
Dagelijks, en dan ook echt iedere dag galloppeerde ik balkjes. Dat zij Rob Ehrens en ik neem aan dat hij er verstand van heeft. Nu een paar jaar later durf ik te zeggen dat ik mijn afstanden vrij goed zie.
Het probleem was echter dat ik vanaf 130 vanalles begon te doen omdat ik bang werd voor de hoogte,
dus ik kwam uiteindelijk totaal verkeerd voor de sprong omdat ik panikeerde.
Nu, een half jaar later, heb ik vertrouwen. Ik heb ondertussen voor een springstal gewerkt en alles ging goed en wel. Ik reed met mijn paard en nog 2 andere 125 en dat ging altijd verdienstelijk.
Ik heb nooit meer als 2 fouten gehad. Mijn paard bleef en blijft echter regelmatig stoppen.
Als hij denkt dat hij het niet haalt, dan staat ie al op de rem.
Hij kan thuis simpel 160 springen, en een parcours van 135 lukt hem ook nog makkelijk.
Maar ooit besluit hij bang te zijn, en dan is het gedaan.
Zoals gisteren weer. Het ging heel goed, en dan tring tring. Uitgebeld op de laatste, hij wou er niet over.
Honderden reden gezocht waar het aan lag.. Ik en alle andere mensen die ik het gevraagd heb
hebben geen flauw benul. Je zult nu wel denken, ja maar rijd hem dan lager. Maar dan is het net hetzelfde, het gaat een tijdje goed en dan ineens..
Nu is dit erg, maar het ergste is:
Als ik uitgebeld ben is er niets meer met me te beginnen...
Ik krijg zin om op alles en iedereen te slaan, ik kan de hele dag huilen.
Ik ga roepen, ik ga tieren, ik breek alles en iedereen af, ik word immens kattig.
Er is geen land meer met me te bezeilen.
Iedereen ontwijkt mij ook als ik uitgebeld ben.. En het is echt erger als je het je nu voorstelt.
Men heeft mij al honderd keer gezegd om het van mij af te zetten maar dat lukt mij gewoon niet.
Mijn vriend wordt er uiteraard helemaal gek van
Maar ik kan het gewoon niet van me afzetten, dat ik iedere dag een uur oefen, train,
kei hard mn best doe, stallen doe, super goed voor mijn paard zorg -want hij heeft echt een luxe leven-
en dat hij me bedankt door uitgebeld te zijn.. Mijn vriend zijn paard word veel minder beloond maar die lost wel alles op. Terwijl ik dag in dag uit zooooo vreselijk hard mn best doe, en het gewoon
niet wil lukken. Met een ander paard wel, maarja dat kunnen mijn ouders helaas niet betalen.
En ik vind dat zo verdomd oneerlijk, dat ik het totaal niet van me kan afzetten..
Dus nu is mijn vraag: hebben jullie tips om dit op te lossen, zo dat ik geen loslopende gek ben
vanaf het moment dat ik uitgebeld ben, of moet ik psychologische hulp gaan zoeken??
Dankje voor het lezen, ik voel me momenteel nogal poedersuiker..