Tijana Van Westuur bijna klaar voor de Z2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Tijana Van Westuur bijna klaar voor de Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 10:07

Ik stel voor mijn kleine (1.63cm) bloederige Haertbreaker merrie Tijana, ik heb ze zelf gefokt en ze we hebben samen al veel lief en leed gedeeld ;). In haar jeugd 4 -tot 6 jaar heeft ze de nationale cyclus (van Belgie) heel succesvol mee gelopen, daarna ben ik er zelf mee beginnen springen en hebben we het gehaald tot M springen. Maar ik ben helemaal geen springruiter ;( en we moesten naar de Z toen heb ik de keuze gemaakt dat ik er dressuur mee ging rijden! Ze verklaarde me allemaal voor zot ikzelf ook :D. Maar de aanhouder wint :D. in 2005 begonnen we in de L reeks waar we snel terug moesten zakken naar de b later zijn we dan toch in stijgende lijn gegaan en hebben alles rustig doorlopen van seizoen naar seizoen mijn doel was om de Z2 te bereiken, met nu nog 1 wedstrijd te gaan in de Z1 waar we momenteel 38winstpunten hebben en misschien een kansje maken om het Nationaal te halen ben ik toch blij dat ik heb vol gehouden.
De foto's zijn van op verschillende wedstrijden
Afbeelding
het binnenkomen
Afbeelding
1ste wending
Afbeelding
verzamelde draf
Afbeelding
schouderbinnenwaarts
Afbeelding
uitgestrekte draf
Afbeelding
contragalop
Afbeelding
en terug halt houden
Afbeelding
middengalop baardeghem 2 aug.
Afbeelding
appy. 2aug.
Afbeelding
een uitgestrekte draf op een oefenwedstrijd in juli :o

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:39

Ik vind het er zeer mooi uitzien!
Het enige wat me opvalt zijn je piano-handen op sommige foto's. (kan moment opname zijn ;) )

CM_

Re: Tijana Van Westuur bijna klaar voor de Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:43

De laatste foto geeft geen fijn beeld, paard drukt rug geheel weg bij die "uitgestrekte"draf.

Juist bij deze draf moet het bekken meer gekanteld worden, achterhand meer ondergeplaatst en een juiste aanspanning van de rug.
Nu trekt paard de rug hol.
Hetzelfde zie ik terug in de middengalop.
En bij de eerste foto van een andere uitgestrekte draf, daar kun je het ook goed aan het beenwerk zien, achterbeen komt amper van de grond, en voorbeen word stekerig.

Verder moet ik zeggen dat ik jullie wel een prachtige combi vind.
Je hebt een prettige houding en bent een prettige ruiter zover ik op de foto's kan zien.
Alleen jammer dus dat paard de rug wegdrukt.
Als je daaraan kunt werken dan vliegen de punten dalijk om de oren in het Z2 !

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:44

M springen en dan beweren dat je geen springruiter bent..nou dat heb je dan verdomd goed klaar gespeeld ;) En dressuur gaat jullie ook prima af! Je hebt een pracht diertje onder je kont!

Probeer je handen iets meer te dragen!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:49

Ziet er mooi uit, al vind ik hem op sommige foto's wat diep lopen (maar het kan vertekenen dooe de positie vanwaar de foto genomen is)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 11:36

Ja dat is haar grootste probleem dus altijd geweest daar zijn we nu vollop aant het werk met laag en diep rijden, we krijgen nu steeds minder spanning en ik hoop dat het met de tijd helemaal opgelost geraakt
CM_ schreef:
De laatste foto geeft geen fijn beeld, paard drukt rug geheel weg bij die "uitgestrekte"draf.

Juist bij deze draf moet het bekken meer gekanteld worden, achterhand meer ondergeplaatst en een juiste aanspanning van de rug.
Nu trekt paard de rug hol.
Hetzelfde zie ik terug in de middengalop.
En bij de eerste foto van een andere uitgestrekte draf, daar kun je het ook goed aan het beenwerk zien, achterbeen komt amper van de grond, en voorbeen word stekerig.

Verder moet ik zeggen dat ik jullie wel een prachtige combi vind.
Je hebt een prettige houding en bent een prettige ruiter zover ik op de foto's kan zien.
Alleen jammer dus dat paard de rug wegdrukt.
Als je daaraan kunt werken dan vliegen de punten dalijk om de oren in het Z2 !

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:43

een bekende LRV bokster... ;)

Ik heb jullie progressie gezien en kan alleen maar het volgende zeggen R-E-S-P-E-C-T.!!!

Véél rijtechnische commentaar heb ik niet, jullie doen het héél erg goed.

Wat betreft de rug wegdrukken: laag en diep naar de ontspanning rijden, zoals je zelf al aangeeft.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 11:46

dank u er zal nog héél veel werk aan zijn maar dat maak het juist leuk, ik heb er al heel veel van geleerd en zal nog heel veel leren hoop ik!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:13

Mooie plaatjes. Lastig om commentaar te geven. Vandaar waarschijnlijk de weinige reacties.
Het enige wat ik me afvraag of je wel recht op je paard zit?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:16

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.