Amoz P (Sam R x Wellington) jaar onder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esssther

Amoz P (Sam R x Wellington) jaar onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 21:15

Hallo,

ben even door mijn archief aan het spitten en toen dacht ik; laat ik eens een topic maken met wat foto's en video van mijn 'kereltje'.

4 jaar geleden is Amoz (sam R x Wellington) ter wereld gekomen uit een wellington x Voltaire-merrie (maroon face B) Het is dus eigen fok, vandaar mijn kleine kereltje. Hij is nu ondertussen een jaar onder het zadel en vanaf oktober gaan we officieel wedstrijden starten.

Amoz heeft 2,5 jaar in de opfok gestaan en heeft de laatste maanden het erg zwaar gehad. Eerst had hij een wolfstand (van een ander paard) in zijn achterbeen, net boven het spronggewricht. Met veel gewroet is deze door de dierenarts verwijderd. Daarna vermagerde hij heel sterk en bleek hij een rode worm-infectie te hebben. Op de foto's is te zien hoe slecht hij er aan toe was, deed mij erg veel pijn hem zo te zien. Dit alles was in het voorjaar van 2008

Afbeelding

Afbeelding

In augustus 2008 is Amoz aangereden en heel langzamerhand ging het steeds beter. Het filmpje is van maart dus hij was toen ruim een half jaar onder het zadel.

http://www.youtube.com/watch?v=S1zXQYooqtw

Het beeld is niet heel erg duidelijk maar je kunt er wel een impressie van krijgen.

Op onderstaande foto kun je zien hoe hij er op dit moment uitziet. Dit zijn twee foto's op de wedstrijd te westendorp. Was de eerste wedstrijd, hij reageerde super en we waren 2x eerste met 185 en 194 punten.

Afbeelding

Afbeelding

Opmerkingen zijn altijd welkom, graag opbouwend zodat ik het in de training mee kan nemen.

Fortuna22

Re: Amoz P (Sam R x Wellington) jaar onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:20

Wat een knapperd zeg!
En wat zag hij er eerst slecht uit...gelukkig niks meer van te zien zo!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:26

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Tevens moet je minstens 5 foto's plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.