ik heb een klein probleempje, het is een heel verhaal maar goed;
2 weken geleden(toen ik nog op vakantie was) ging degene die mijn paard altijd doet op vrijdag en in vakanties met Yankee naar buiten. Eerste keer was er niks aan de hand, helemaal lief en gezellig emt 2 andere paarden. De keer erna echter niet; Eerst bij de uitgang begon hij met steigeren en daarbij draaien op de achterhand. Naja dacht ze, hij probeert mij gewoon uit en heeft hem gewoon de uitgang doorgedreven. Op een kruispunt begon die alleen wéer!. Ze heeft ongeveer 20 min. zo gestaan dat hij alleen maar achteruit liep en steigerde. uiteindelijk issie weer doorgelopen, tot vlakvoor een brug. Weer begon hij met steigeren en achteruit lopen, bijna de sloot zelfs in. na een half uur hebben ze hem eindelijk zo ver gekregen, en de brug over gekregen. Aan de adnere kant begon hij weer! zo hebben ze van ongeveeer 7 uur tot 10 uur gestaan, en zijn ze niet eens halverwege gekomen, omdat het donker werd; uiteindelijk is ze afgestapt, stukje verder gelopen(niks aan dehand.. ) en terug gelopen, er weer op geklommen en naar huis gereden.
Afgelopen donderdag dachten wij een leuk buitenritje te gaan maken. niet dus; precies hetzelfde, op precies dezelfde plekken (naja, op 1 plek niet waar hij dus wel weer ebgon). Ik heb van alles geprobeerd, gedreven, gestuurd, iemand ernaast gelopen, maar hij ging gewoon niet! gewoon achteruit blivjen lopen, en als ik dan mijn benen erbij hield om hem vooruit te drijven ging hij omhoog. en met mijn teugels hing ik hem echt niet in de mond of hield ik hem tegen; die hield ik bij wijze van spreke bij de oren
en toen ik even stilhield om zelf ook wat kalmer te worden ging die gewoon staan grazen... Uiteindelijk ben ik net als m'n 'verzorgster' eraf gestapt, stukje verder gelopen en toen weer teruggekeerd. Toen ik er weer opklom ging die weer steigeren, dus uitiendelijk ben ik terug gaan lopen, omdat het gewoon echt pikkedonker werd en daar ging lantaarnpalen zijn.(we hadden wel reflectielichtjes enzo bij ons, maar dat is natuurlijk niet genoeg).Wat moet ik nu hieraan doen? Is het gewoon puberaal gedrag?(wat ik zelf wel denk..). Ik weet dat ik er niet goed aan heb gedaan om af te stappen, maarja wat moet ik dan. niet hiels, zelfs de zweep niet(en normaal gesproken kan ik er geen zweep bij pakken omdat ik dan de hele bak/het bos doorvlieg). In de bak is overigens niks aan de hand, m'n verzorgster dacht eerst dat het misschien aan 'n rug lag ofzo, maar het is puur en alleen het bos.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en enige tips hebben( heb vandaag ook al een paar mensen van Dravers.nl op HE gesproken, maar ik dacht misschein weten jullie iets)
groetjes, Celine

bedankt alvast