Je linkerbeen training?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Je linkerbeen training?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:23

Helleu!
Nou.. 't klinkt misschien een beetje raar, maar kan je je linkerbeen training met iets dat die wat krachtiger word?
Ik zit dus met een dilemma. Als ik rij heb ik constant mijn linkerbeen veel minder sterk dan mijn rechter been, wat je dan dus krijgt is dat de pony onregelmatig rijd/ en bijv. ook naar binnen komt als mijn linkerbeen aan de binnen kant zit, en erg naar buiten valt als mijn linkerbeen aan de buiten kant zit. Ik had dit dus ongeveer een half jaar geleden zat ik nog op les en had ik het een keer gevraagt aan de lesgever. Zij zei van dat 't wel normaal is want iedereen heeft altijd een minder sterk been (en dat weet ik en hoor ik vaker). :)
Maar toch, ik vind het knap vervelend en ik leer natuurlijk dan die pony's ook weer verkeerde dingen aan. Maar kan je d'r niet wat aan doen dat je linkerbeen sterker word? Het klinkt een beetje raar, maar oke.. Ik wil wel graag tips of bruikbaar commentaar. :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:45

Oefeningen doen :D
Op internet kun je heel veel oefeningen vinden om je beenspieren sterker te maken.

Succes!

Sjonniej

Re: Je linkerbeen training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:34

Sportschool.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 18:07

Dus gewoon echt thuis oefeningen doen, en dan word ie misschien sterker? Omdat die lesgever zij dat iedereen een slechtere been heeft en je er niks aan kan doen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:16

Met oefeningen kun je je ene been echt wel sterker maken.

Net als dat je links- of rechtshandig bent, ben je ook links- of rechtsbenig. Dat been is meestal wat krachtiger dan je andere been.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:20

Maar dat is wel te trainen: ga regelmatig bewust eens met je andere hand je tanden poetsen, met je andere been eerst de trap oplopen, met je andere hand eten, met je andere been in je broek stappen...
Het zijn maar kleine onbewuste dingen die je doet, die je lichaam 'scheef' of aan één kant minder krachtiger maken.
Door heel bewust al je handelingen zowel links als rechts te doen (zoals je ook bij een paard zou trainen omdat je wilt dat je paard zo 'gelijk' en recht mogelijk is in zijn lichaam) wordt je ook 'sterker' en 'rechter'...