Voeten niet optillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Voeten niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 20:30

Na veel kijken en proberen ben ik dan zover dat mijn merrie over een balk heen stapt. Ik heb alleen één probleem; Ze tilt haar voeten niet goed op. Ze gaat er welliswaar wel overheen, maar, ze raakt altijd de balk wel aan. Ook als ik er actief overheen rijdt of gewoon heel rustig; Ze blijft het doen. Ook bij meerder balken doet ze het, en ook als ze los loopt. Weten jullie wat ik eraan moet doen?

Trouwens, ik heb nog géén les. Is nog geen tijd voor. Wel heb ik goede begeleiding van mijn vader die al zijn hele leven in de paarden zit, dus, maak jullie maar geen zorgen dat ik 'verkeerde' dingen doe. :Y)

Maysie

Re: Voeten niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:35

Al eens cavaletti's geprobeerd. Of balken op verschillende afstanden dat ze meer op moeten gaan letten?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:54

Maysie schreef:
Al eens cavaletti's geprobeerd. Of balken op verschillende afstanden dat ze meer op moeten gaan letten?

cavaletti's heb ik geen mogelijkheden voor en balken op verschillende afstanden nog niet geprobeerd. ;) Ik ga zo rijden dus ik ga het wel even proberen!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:57

Het ging al wat beter gisteren. Ze stapte er steeds netjes overheen, maar afentoe hoorde ik de balk wel eens tikken. :+ Maar, ik denk dat het wel goed komt. Zo vaak heeft ze natuurlijk nog niet balkjes gelopen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:40

Laat haar hoofd vrij zodat ze goed kan kijken en inschatten. Verder zorgen dat het dikke balken zijn en dat ze een stukje boven de grond zijn. Probeer anders eerst een keertje aan de longe zonder ruiter zodat ze beter in balans is.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 19:11

Oke. :) Ik ga haar morgen longeren (Denk ik), dus dan ga ik wel even kijken. ;)