Bent Branderup grootmeester?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Bent Branderup grootmeester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 16:29

Sinds wanneer is Bent Branderup grootmeester en hoe is hij grootmeester geworden?

Ruga

Re: Bent Branderup grootmeester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:34

Wat bedoel je met grootmeester?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:37

Denk dat mijnheer FaberSmid, bedoeld dat er vaak staat Grootmeester Bent Branderup.
Maar ik kan hem ook nergens vinden onder de Grootmeesters.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:39

Oh maar dat is een titel uit zijn eigen verzonnen les systeem dan. Beetje zoals je ook Parelli level 3 kan zijn of iets dergelijks.
http://dkfh.dk/con23.php4

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 16:41

Ach zo een eigen verzonnen titel grootmeester, dacht al ik kon me niks herinneren dat ik iets gemist had.
Waarom staat hij dan tussen de lijst van de echte grootmeesters, vergelijkt hij zichzelf en anderen hem met de echte grootmeesters?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:43

Wel intressante kleren aan, maar dat is ook het enige.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:44

FaberSmid schreef:
Ach zo een eigen verzonnen titel grootmeester, dacht al ik kon me niks herinneren dat ik iets gemist had.
Waarom staat hij dan tussen de lijst van de echte grootmeesters, vergelijkt hij zichzelf en anderen hem met de echte grootmeesters?

Omdat hij daar zijn brood mee verdient. Hij kan ook wel een stukje rijden dacht ik zo.
De 'echte' grootmeesters hebben daar overigens nergens examen voor af gelegd. Hij ook niet. Over titel of niet, in dit soort zaken oordeelt alleen de geschiedenis ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:48

Vind alleen dat zijn rijden en opleiding zeer weinig inhoud heeft.
Hiemee bedoel ik dat hij in de riddertijd is blijven steken.
Alles zeer primitief, en als hij schrijft hij is bij instituut van Neindorff geweest, kan ik daar niest van terug vinden, zeker niet in zijn rijden.
Weet wel dat ze daar niet in die klederdrachten rondlopen.
Hebben daar zelfs een hekel aan.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 16:52

Professor schreef:

Vraag me af of je met zulke kostuums kan rijden?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:55

Dat zal zijn eigen stijl wel zijn. Een manier om z'n niche mee af te bakenen. En persoonlijk vind ik het ook wel stijlvol om in een historisch uniform te rijden.
Ik heb er niks op tegen.. Branderup-acdamie, gewoon een van de vele keuzes die je kan maken om wat anders/meer te doen als wat als 'gewoon' gangbaar is. Of het primitief is, daar kan ik niet over oordelen, ik ken zijn werk niet echt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:56

FaberSmid schreef:
Professor schreef:

Vraag me af of je met zulke kostuums kan rijden?

ja natuurlijk! :D en ziet er nog knap uit ook 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:57

Die titel heeft hij zichzelf gegeven.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:57

Ja daar waren we al achter Joviban ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:59

Da's snel. Binnen het half uur. :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:01

Binnen de minuut! Staat gewoon op zijn website..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:04

Ik bedoel het half uur dat dit topic loopt Bandida. ;)
Kan dus een slotje op? Of willen de heren nog meer bespreken? :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:20

JoviBan schreef:
Ik bedoel het half uur dat dit topic loopt Bandida. ;)
Kan dus een slotje op? Of willen de heren nog meer bespreken? :+

ha ok, tja heb net een Maredsous binnen gegoten :P
Volgens mij wel ja.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 17:48

JoviBan waarom slotje, wel een interessant onderwerp dacht ik zo?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:41

Absoluut interessant. :j
Hier blijkt weer uit dat er veel fake rondloopt in paardenland. Trek een lollig pakkie aan, geef jezelf een boeiende titel en dan maar hopen op veel aanhangers (en evenveel geld neem ik aan). ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:17

Hij is in elk geval heel erg goed in zijn ding en menig ruiter kan daar een puntje aan zuigen, hij gaat voor de kunst waar een hoop voor de kitsch gaan en waardoor heel veel paarden kapot worden gereden .
Maar ik ga in elk geval eens vragen hoe hij werkelijk aan zijn titel komt, hij heeft tenslotte in de leer geweest bij Nuno Oliveira en bij Egon von Neindorff , du skan zijn dat hij daar zijn titel van heeft gehad.
Ik heb al een aantal clinic gevolgd en ga binnenkort de praktijk meedoen , gelijk een mooie geleheid om daar achter te komen , hoe het werkelijk zit;-)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 08:37

Dat meneer Branderup zijn ding kan doen wil ik best geloven, kan alleen de show er om heen niet zo begrijpen? Mijn ervaring is met ruiters die goed kunnen rijden, daar geen show van maken maar bescheiden blijven.
Lijkt niet comfortabel rijden met zo een kostuum aan? Zal vast van wol zijn en dus behoorlijk zwaar? Blijf je niet hangen met zo een cape?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:44

"Ein hoher Hut"

Axel Schmidt tritt in große Fußstapfen: der freiberufliche Reitlehrer wird fachlicher und betrieblicher Leiter des rennommierten Neindorff-Instituts in Karlsruhe. Dort will er bewährtes bewahren und Ver-schollenes neu entdecken.

CAVALLO: Das sind große Fußstapfen, in die Sie treten. Wie fühlt man sich als Neindorff-Nachfolger?

Schmidt: Egon von Neindorff kann und wird niemand je ersetzen. Insofern kann es auch keinen Neindorff-Nachfolger geben. Aber ich stehe voll und ganz hinter dem, was er vertreten hat. Ich werde versuchen, seinen Weg des klassischen Reitens konsequent weiter zu verfolgen und keine Irrwege zu beschreiten.

CAVALLO: Welche Irrwege sehen Sie?

Schmidt: Im Namen der Klassik wird viel Schindluder getrieben. Den Turniersport kann man kaum mehr klassisch nennen, Barock-reiterei ist zumindest fraglich. Ein Dreispitz und eine gepuderte Perücke machen noch keinen Klassik-Reiter. Und der Name Neindorff fällt auffällig oft.

CAVALLO: Warum stört Sie das?

Schmidt: Ich kannte Egon von Neindorff, habe bei ihm Unterricht gehabt und ein Praktikum gemacht. Ich schätze ihn sehr, menschlich und fachlich. Aber ich verwahr mich dagegen, Neindorff-Schüler genannt zu werden. Ich habe ja keines seiner Pferde ausgebildet. Es ist traurig, wenn der Name inflationär benutzt wird. Es gibt aber einige, die das anders sehen.

CAVALLO: Seit vergangenem Jahr unterrichten Sie im Institut. Wie kam es zu der Idee, die Leitung zu übernehmen?

Schmidt: Ich wurde gefragt. Nach intensivem Überlegen mit meiner Lebensgefährtin habe ich zuerst abgelehnt. Der Hut ist zu hoch und zu weit, dachte ich. Aber ich habe damit angefangen, Unterricht und Kurse zu geben. So konnte ich alles kennenlernen und mich in Ruhe einfinden. Das hat mich überzeugt.

CAVALLO: Was werden Sie ändern?

Schmidt: Nichts. Das ist genau der Punkt: Das Bewährte bewahren und verschollene Aspekte der klassischen Reitlehre beleben, das sind meine Aufgaben. Dieser letzte Tempel darf nicht verloren gehen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 12:21

Hoe wordt een ruiter grootmeester, die ik weet zijn helaas overleden? Is het een ere titel die men benoemd krijgt?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:23

FaberSmid schreef:
Blijf je niet hangen met zo een cape?

Gezien daar toch zeker een jaar of 2000 mee rond gereden is, zal dat wel meevallen ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 12:33

Volgens mij zijn er wel ongelukken mee gebeurt, met zichzelf op te hangen om het zo maar te schrijven.