Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
M_erell schreef:Bonita loopt steeds beter maar ik zie dat aan mijn houding ook wat te verbeteren valt,
hier ga ik dus mee aan de slag.
M_erell schreef:ik rijd haar nu al 2 jaar en nog steeds zit er geen verbetering in.
noviceh schreef:Gaat onderstaande over dezelfde pony?M_erell schreef:Bonita loopt steeds beter maar ik zie dat aan mijn houding ook wat te verbeteren valt,
hier ga ik dus mee aan de slag.M_erell schreef:ik rijd haar nu al 2 jaar en nog steeds zit er geen verbetering in.
Want dan spreek je jezelf gigantisch tegen.
Ik zou inderdaad ook lichamelijke klachten uitsluiten. Misschien heeft het paard ergens pijn of zit ze vast in de rug. Sluit je harnachement wel goed aan? Ligt het bit goed in de mond? Dat zou ook pijn kunnen veroorzaken.
Begin met het rijden eerst eens naar jezelf te kijken. Hoe is jouw houding? Misschien zit je wel (onbewust) te gespannen op je pony. Of ben je teveel met je handen bezig? Als ik jouw verhaal zo lees, komt jouw pony gespannen over. Probeer eerst de ontspanning te zoeken. Misschien kan je een keer les krijgen van een andere instructrice die weer een andere visie heeft? Of begin weer eens van voren af aan, zo nodig met wat grondwerk.
Op je laatst geplaatste fototopic vind ik dat je pony teveel op de voorhand loopt. Misschien gaat het beter wanneer je jouw pony probeert van achter naar voren te rijden? Dan ook meer lang-laag, aan de teugel lopen kunnen de meeste paarden wel. Misschien kan jouw pony zich dan ook beter ontspannen.
M_erell schreef:we hebben haar rug een keer gecontroleerd, daar heeft ze geen last van, het zadel ook niet.
M_erell schreef:wil wijken en ik gebruik beenhulp gaat ze alleen maar harder lopen.
? Ik heb wel zelf hier eens mee temaken gekregen precies iets wat jij zegt, maar dat was bij een jonge pony.. Die nog maar net onder zadel was, dus dat kan je niet met elkaar vergelijken..
Nouu Succes!

.
mijn pony deed dit stukken liever