Eindelijk! Uniek weer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Eindelijk! Uniek weer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 14:34

aug. 2006 uniek was drachtig en raakte kreupel, dus gestopt met rijden
juni. 2007 benen op de foto, niks aan de hand, fysio erbij (www.horseinmotion.nl) conclusie: uniek haar rug zat helemaal vast en ze was extreem rechtsgebogen. Dit kwam uiteraard door mijn rij-stijl
juli. 2007 begonnen met lessen op de Antoine de Bodt manier
aug. 2008 ben ik zo'n beetje gestopt met rijden, ik kreeg een baan en trok het lichamelijk allemaal niet meer zo. In die tussentijd is Eva wel blijven rijden/lessen, maar die moest van mij maart 2009 (ongeveer) stoppen met rijden

vorige week voor het eerst het rijden weer opgepakt en dat voelde super!
uiteraard was het vandaag minder hahaha zal je altijd zien, ik vond haar wat stijfjes, misschien van de week al teveel gedaan

Uniek is een 10 jarige merrie, die ik al van veulen af aan heb en ooit reden we M2 KNHS tussen de paarden... Op dit moment is ze ook weer drachtig!

ik heb zelf heeeeel wat puntjes van kritiek en ben dan ook blij dat ik mezelf eens terug kan zien (Eva heeft de foto's gemaakt)
-mijn houding, daar loop ik ook al voor bij de fysio, ik moet rechter op, zoals ik nu zit op uniek, zo loop, sta en zit ik dus ook.... heeeel fout
-benen en tenen (haha) benen zouden misschien zelfs langer mogen?! onderbenen wat naar achter, tenen naar voren én ik steek mn benen erg af
-ik hang voorover (?! heb ik eigenlijk nooit gedaan, vond het heel raar om te zien! misschien wegen die siliconen zo zwaar hahaha)
-en uiteraard mijn handen, ik heb wel geleerd om ze zi hoog te houden tot de basis allemaal weer wat meer bevestigd is, dan moet uiteraard mijn arm 1 lijn vormen naar de mond, nu gaan ze alle kanten op hahaha

ik voel ook duidelijk dat uniek nog wel rechtsgebogen is (is ook logisch, zo loopt en staat ze ook als er niks met haar gebeurt) en dat zie ook terug op de foto's ik pak continue die linkerteugel om haar 'om' te stellen waarbij ik het contact met rechts verlies.....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D6USAGLH-G.jpg

uniek gaat naar links, gooit mij op rechts
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ONYFMUY-G.jpg

lekker stappen, ik geef iig wel mee :D
Afbeelding

draf
Afbeelding

Afbeelding

van hand veranderen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OC84R4ZI-G.jpg

galop
Afbeelding

Afbeelding

stukje racen :D
Afbeelding

drafje
Afbeelding

lekker beentje optillen
Afbeelding

halt
Afbeelding

galop
Afbeelding

hier gooi ik net mn teugels los
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRNS4BUV-G.jpg

uitdraven
Afbeelding

Afbeelding

braaf paard
Afbeelding

stappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PH3YZDGK-G.jpg

Eva here we come
Afbeelding

hooooo
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B6WVXGMH-G.jpg

meneer ongeduld wacht ons op (je ziet dat hij staat te hinniken)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZO7PKRE-G.jpg

hehe komt ze eindelijk terug!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZNZODB7-G.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IS6VQNZ3-G.jpg

(deze onderste is Dj, haar zoon, nog hengst, van 2)

een berichtje zou leuk zijn :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:08

Fijn dat je weer mag rijden, jullie zien er samen blij uit!
Ik zat inderdaad te kijken naar de lengte van je beugels op sommige foto's, ik denk dat die 1 of 2 gaatjes langer een mooier beeld gaan geven.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:18

wow Cindy!

Ziet er goed uit meis lekker ontspannen dat is het belangrijkste wat er is!
Ik kom binnenkort een keertje bij jullie langs!
Setjes staat echt heel erg leuk!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:31

ey cin..was vandaag op school ffe op bokt haha msn kon niet aan dus vandaar dat je me op bokt online zag ;p
leuke fotos!
vind het setje ook erg leuk staan bij uniek:D
heerlijk zal t voor je zijn dat je weer lekker kan gaan rijden!
je hele houding komt wel goed. je hebt een lange tijd neit gereden :p
maar pukie word wel rond hahaha :p :o

ZzzeiN

Re: Eindelijk! Uniek weer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:57

Hee ik ben je berichtje voor :+

Ziet er netjes ontspannen uit hoor :j ze wordt lekker dik haha.

Ik denk dat als je je beugels langer doet je je knieen iets kan draaien en zo je tenen beter naar binnen kan draaien. :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:25

Hey Cin!

Dat ziet er heerlijk en ongedwongen uit :)) En die glimlach gaat ook niet van je gezicht af zeker!! Ze laat ook een mooi achterbeentje zien :D

Ow het is haw: Lekker je beugels langer doen en straks weer lekker je adb lessen vervolgen :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 07:16

@ wendy_paard, je lol met knol is het zeker :))

@ fargo, ja stom he, zo voelde het helemaal niet, maar toen ik de foto's zag...... hahaha

@ patjelisa, ja idd het is weer ff allemaal wennen, maar het valt me ook niks tegen hoe uniek loopt na zo'n tijd niks doen enzo! ja setje is gaaf he :)) heb er nog 1 nieuw liggen die komt volgende keer hahaha

@ essie_blue, dankjewel!

@ daantje, thanx :D ja maar pukie mag rond worden :P

@ rein, ja idd samen rijden :P in de breedste zin van het woord hahahaha :):)

@ nieske!!!!!!!!!!!!!! hahahaha :+ ja beugels gaan idd langer, want dit ziet er niet uit hahaha dan zal ik misschien ook vanzelf idd al iets beter zitten.... ik dacht eerst 't lijkt wel of ik in mn broek gescheten heb' :D

@ bianc, dankjewel!

@ anne, ja die achterbeentjes vielen mij ook op :)) braaf paard :+: en nee die glimlach ging er niet meer af hihi ben zo blij dat ik weer lekker aan de gang kan! en binnenkort ook nog lekker in mijn eigen bak!!!!
weet niet of ik verder ga met die lessen, heb er veel van geleerd qua rechtrichten en voelen ed maar wil nu eigenlijk de echte klassieke kant op als bent branderup en leerlingen etc ach ik kijk wel, heeft toch pas zin om met dj te gaan doen, want uniek moet zo al weer stoppen voor baby :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:28

Leuk paardje zeg!
Zo te zien hebben jullie veel plezier en daar gaat het om :D
Probeer om rechtop te blijven zitten en je paardje wat actiever van achteren te rijden.
Verder vind ik jullie een leuk duo :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 06:30

_Chantal89 schreef:
Leuk paardje zeg!
Zo te zien hebben jullie veel plezier en daar gaat het om :D
Probeer om rechtop te blijven zitten en je paardje wat actiever van achteren te rijden.
Verder vind ik jullie een leuk duo :D

ja ik schrok echt van de foto's, ik zat altijd mooi rechtop, weet niet wat er in dat jaar gebeurd is hahaha :P

@Esssther & Anneliees_ dankjulliewel :D

edit: en mijn andere setje :D http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HQAEFEO-G.jpg

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:46

Zo, wat heb jij een fijnbewegende Fjord! Jullie zijn een onwijs leuk duo om te zien :j .

Wat mij betreft - omdat het HAW is - mag je soms wat meer de aanspanning in de bovenlijn opzoeken in draf. Je gooit je teugels soms behoorlijk los en hebt daardoor weinig aanleuning en dan kiept je paard voorover op de voorhand.
Maargoed, lekker doorrijden en een Uniek een paar kilo lichter en dan is het helemaal goed. :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 07:50

smeetjoew schreef:
Zo, wat heb jij een fijnbewegende Fjord! Jullie zijn een onwijs leuk duo om te zien :j .

Wat mij betreft - omdat het HAW is - mag je soms wat meer de aanspanning in de bovenlijn opzoeken in draf. Je gooit je teugels soms behoorlijk los en hebt daardoor weinig aanleuning en dan kiept je paard voorover op de voorhand.
Maargoed, lekker doorrijden en een Uniek een paar kilo lichter en dan is het helemaal goed. :D

uniek is drachtig :D

bedankt voor je berichtje, ja ben een beetje voorzichtig geworden met mijn teugels, zie het hele verhaal :D

Hipar schreef:
Jullie zijn een superleuk duo :j

dankjewel :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:54

Ohw. :7 Excuus! Ik heb er overheen gelezen dat ze drachtig is. :+ Handig.

Maar wbt het voorzichtig zijn met de teugels oppakken, ik zie aan de uitstraling van je foto's dat je een ontzettend vriendelijke en eerlijke amazone bent. Ik weet niet wat de AdB methode exact inhoudt, maar zo nu en dan zou je d'r iets meer naar de nageeflijkheid mogen begeleiden om d'r meer over de rug te kunnen rijden. :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 07:57

smeetjoew schreef:
Ohw. :7 Excuus! Ik heb er overheen gelezen dat ze drachtig is. :+ Handig.

Maar wbt het voorzichtig zijn met de teugels oppakken, ik zie aan de uitstraling van je foto's dat je een ontzettend vriendelijke en eerlijke amazone bent. Ik weet niet wat de AdB methode exact inhoudt, maar zo nu en dan zou je d'r iets meer naar de nageeflijkheid mogen begeleiden om d'r meer over de rug te kunnen rijden. :)

ja klopt, maar ik heb heel erg fout gereden in het verleden, daarom nu zo voorzichtig en was pas weer de 3e of 4e keer rijden sinds een jaar en na een vrij zware operatie! vandaar dat ik dus ff nog niet zoveel oppak :D

zie ook [RIJ-ITP] okee en mijn andere setje

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:03

Zo zo zo!! wat een leuk gezicht! Cindy en lachend en dan ook constant lachend op Uniek! Ziet er weer heerlijk uit meid....
Ik snap ook niet waaron je op eens naar voren leunt, heb je idd nooit eerder gedaan. Ach die puntjes komen ook wel weer als je lekker aan het "trainen' gaat. Voor nu kan je weer lekker rijden!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 09:10

tanjazaffira schreef:
Zo zo zo!! wat een leuk gezicht! Cindy en lachend en dan ook constant lachend op Uniek! Ziet er weer heerlijk uit meid....
Ik snap ook niet waaron je op eens naar voren leunt, heb je idd nooit eerder gedaan. Ach die puntjes komen ook wel weer als je lekker aan het "trainen' gaat. Voor nu kan je weer lekker rijden!

dat bovenste is al weer sinds ik anders was gaan lessen hoor ;)

nee idd dat naar voren vallen :? ach ik ga straks gewoon met een stok achter mn rug rijden, dan moet ik wel rechtop, met mijn ellebogen in de knik hahaha :D

@ patries, dankjewel :D how are you? bijna weer he....

@ zavander (andere patries :P) dankje! het is voor mij ook al bijna een jaar geleden dat ik haar onder het zadel heb gehad en ik heb nooit echt rij-foto's gehad! dus ben er ook wel blij mee!

@ angeloflove, dankje! ja leuke setjes he, vond ik ook :D de rode is van dit jaar van HV, die lila is al wat ouder, maar vond ze zo gaaf :))

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:56

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan regels RT-HAW zijn verwijderd