gisteren heb ik Wasco (v. Stravinsky) weer even gereden.
Het is een 6jarige ruin, en nu ongeveer 4 maanden bij ons.
We zijn nog enorm veel bezig met de basis, omdat dit nog lang niet allemaal goed bevestigd is.
Wasco heeft best wel moeite met het aanspringen in de linker galop.
Het gaat al wel steeds beter, maar nog lang niet vlekkeloos.
Ook valt hij af en toe wat op de voorhand. Dit probeer ik al op te lossen door veel overgangen te rijden.
Maar we hebben alle tijd om de dingen die minder goed gaan, te verbeteren.

Doordat ik zelf enorm veel op het paard let, wordt mijn houding ook veel slechter.
Mijn handen leiden bijvoorbeeld helemaal hun eigen leven. Maar hier wordt aan gewerkt.
Verder vind ik het belangrijker dat hij op zijn eigen benen leert lopen, i.p.v. gelijk nageeflijk te rijden.

Nou, genoeg gezeurt. Hier de foto's (ze staan niet helemaal op volgorde)!
1.

Lekker instappen.
2.

Halthouden.
3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Weer wat meer lengte.
13.

14.

En lekker uitdraven.

15.

Lekker ding!

Bedankt voor het kijken, en een reactie zou leuk zijn!

Groetjes, Elianna.
Ps; Monica (monica08), heel erg bedankt voor de foto's!

Mond staat geregeld open, en vooral bij het halthouden is hij enorm in de krul.. Meer ruimte van voor geven! Eerst tempobepaling, wat je doet d.m.v overgangen en langzaam lichtrijden, aanvullen met been. Daarna pas het vw-nw.
), maar om je met dit soort foto's zorgen te maken om je houding gaat wel erg ver; je zit er juist mooi op. Tuurlijk, zítten in galop, iets minder diep dat hoofdje, maar verder zie ik net zittende amazone die ruimte geeft aan het paard om te lopen. Wel varieer je al in halshouding zie ik, hou dat er ook in! All in all: ik vind het mooi
Maar nogmaals: veeeeeeele meer ruimte geven, vooral in het halthouden! Misschien ook af en toe een halsstrekken meepakken? Verder ben ik vergeten te zeggen: wat een héééérlijke beenhouding heb jij, had ik dat maar! Voor je kijken he!