Hallo!. naar maanden van trainen zijn we op zondag 6september weer op wedstrijd gegaan. Met een mooi resultaat van 196(??). en 204 met een eerste prijs! De proeven gingen heerlijk!. of beter dan voorheen. Wel zat er aardig wat spanning op, en kon ik in de stap/gallop er niet lekker aanrijden. De keertwendingen waren dramatich en de traves/appyeren moet allemaal nog beter! Ik ben zelf ontzettend tevreden over deze wedstrijd.
Ik en Selano zijn in 3jaar tijd van 0,0 niks naar het Z1 gereden. Selano heeft uit zich zelf een mooie halsje. en tot de M2 heb ik in Selano's hals houding nog dikke winstpunten gereden!!. in 't Z1 liepen we vast we kwamen telkens 2/3 puntjes te kort. kortom ik was er niet klaar voor. met verzamelen/versterken drukte selano zijn rug eruit. en als hij te heet werd kon ik hem niet meer houden.. Selano liep op de middenhalsspier en kon daardoor niet helemaal over de rug en door het lijf heen komen. Om die bovenhalsspier te trainen heeft Selano een tijd met zijn hoofd tussen die knieën gelopen!. (dit is natuurlijk niet fijn voor een pony die altijd in zijn eigenhouding heeft kunnen lopen). De (draf)gangen zijn ontzettend vooruit gegaan, wel moest er met apyeren/traves/SB opnieuw de ballans gevonden worden. We zijn er nog lang niet, het rechtrichten en buigen moet allemaal ook nog veel meer. Maar ik ben heel te vreden over het resultaat!!!.
in 3 jaar tijd, knap hoor! Ik vind het er goed uitzien, ben nog niet op dit niveau enige wat ik zie vanuit mijn ogen is dat hij misschien iets minder mag hangen aan je teugels, maar wie ben ik?
Ziet er netjes uit, je hebt een leuke pony! Over het algemeen mag je je handen nog wat stiller houden. Het verzamelen na de eerste uitgestrekte draf doe je nog wat door met je hand wat te rommelen. Probeer hem in training echt op de druk van je bovenbeen terug te zetten. Als je daar veel op oefent dus naar voor, terug op je bovenbeen en weer ontspannen. Dan zal hij waarschijnlijk ook fijner gaan galoperen zodat je mooier naar je eenvoudige wissels toe kan rijden, want daar bouwt hij nu wat spanning op.
In het appuyement zou je ook iets fijner kunnen voorbereiden, dus iets richting SB rijden voordat je inzet en dan mooi meenemen dan krijgt hij iets meer buiging.
Verder ziet het er top uit hoor, vind 'm niet hangerig ogen. Alleen gewoon nog wat onrustig in de aanleuning, maar dat is ook niet raar als ik je verhaal lees.
Ga zo door!
kamille
Geplaatst: 11-09-09 12:07
Ik vind de oefeningen er allemaal heel netjes uitzien, dat doet ie heel braaf. Maar ik vind hem vrij kort en gespannen lopen met zijn voorbenen. Niet ruim en losjes, dat hij lekker zijn benen wegzet, maar hij is daar vrij kort in zijn bewegingen, alsof hij ergens last van heeft. Wie weet spanning elders in zijn lichaam, of dat zijn voeten of benen gevoelig zijn als hij ze neerzet. Loopt hij helemaal zuiver aan de hand? En in draf op het harde, verandert zijn gang daar? Beweegt hij anders onder het zadel dan vrij? Ik zeg dus niet dat hij kreupel loopt. Maar iets klopt er niet voor mijn gevoel.
JessicaD88
Geplaatst: 11-09-09 12:28
Ben ik het wel mee eens eigenlijk, vind dat je er netjes op zit maar dat de bewegingen wat kort en gespannen lijken. Ook vind ik dat ie zich meer mag dragen, misschien worden zn bewegingen dan ook beter. De appuyementen vind ik erg slecht, totaal geen buiging, het lijkt meer op wijken dus daar zou ik, zoals je zelf ook al zegt, wat meer aan werken.
Het ziet er heel braaf uit, maar niet dat je zegt van, WOOW.. Als je snapt wat ik bedoel. Hij loopt inderdaad wat kort. Geef hem wat meer ruimte van voren en rijdt hem wat meer van achter. Ik vind de appuyementen ook erg slecht. Totaal geen buiging. A.h. voor de V.h. zie ik heel vaak. Veel op oefenen. Ik heb altijd geleerd om op een kleine volte travers te rijden. Helpt erg goed voor de appuyementen. Ook zie ik tactfouten in de uitgestrekte/middendraf.
Verder vind ik jullie een hele sympathieke combinatie die nog veel kan groeien in het Z. Veel succes nog en hopelijk heb je wat aan mijn kritiek