[RT-HAW] Sheba@Work (Dressuur + springen)
Eventje korte voorstelling
Sheba is 7jarige merrie
niveau: geen niveau gezien we nog geen wedstrijden gereden hebben
disipline's: Springen , dressuur, vrijheidsdresuur en western (puur basis)
Streefdoel: Wedstrijden vooral Spring gebied maar ook dressuur
Problemen:
Voorlopig niet echt iets speciaals waar we tegen op botsen...
Sheba is en blijft een eeuwig sterrenkijker (vooral op verplaatsing) die bij het minst gaat op kijken, dus word vooral daar veel aangewerkt (veel ontspanning), met beginnend succes. Waar ik vroeger 10min over deed om terug haar voorwaart-neerwaarts of aan "de teugel" te krijgen, doe ik nu mss nog maar een half minuut over.. maar het blijft een punt waar we nog veel zullen op moeten oefenen..
Tips:
Vooral welkom zijn tips voor Schouderbinnenwaarts.. die loopt ze perfect op haar linker zijde, maar op haar rechterzijde is het heel wat moeilijker..
(ze is slechziend op haar linkeroog, waardoor ze vaak vrees om tegen de bakrand aan te gaan lopen, maw zou ze veel liever met haar hoofd naar buiten willen lopen...)
Haar rechtstellen op die kant is geen probleem, alleen wilt schouderbinnenwaarts er maar niet uit komen op deze kant.. bij vraag gaat ze zich heel vlot vastzetten.... dus graag wat tips of advies van jullie kant..
Mijn houding waar ik nu vooral op let:
- Mooi recht zitten en niet voorovervallen ,iets wat op de foto's te zien heel wat verbeterd is, en waardoor men beenligging ook veel netter toont...
Mijn houding waar ik nog moet aan werken:
- handen blijven een stoorpunt! ofwel pianohanden ofwel iets te streng...(dus nog veel meer opletten!)
- Nu en dan nog die kapstokken
De foto's zijn genomen op verplaatsing iets wat we vaker doen, gezien we beter accomodatie hebben elders dan thuis, en gezien elders ontspanning en niet alleen thuis ook heel belangrijk is...
De foto's:
Stapfoto: beginnend vraag om neerwaarts te gaan, vind mezelf te streng

paar seconden later op dezelfde zijde krijg je dit....

Draffoto (ik kijk op dat moment net in de weerspiegeling van mezelf in de ramen
)
Ook een stap foto (was even het meisje op haar pony aan het corrigeren, en zoals je ziet als ik er niet op let durf ik voorover te gaan zitten,of als een zak aardappelen op men paard
)
Foto van de vorige keer, om aan te tonen dat ze voorwaarts-neerwaarts kan lopen..
mijn hiel is een moment opname,dit is iets waar ik normaal geen problemen mee heb, de rest van men houding was iets waar we ondertussen op aan het oefenen zijn, zoals het iets voorover vallen, duiken met men schouders

Tips en advies welkom
Opbouwende commendaar mag, maar niet afbrekend.
(Ik ben dringend opzoek naar een lesgever, maar dit is tot op heden hier niet zo gemakkelijk te vinden, voorlopig moet ik het dus nog even zonder stellen)
Laat aub een leuk berichtje na
Dank u

..