ik heb een probleem met springen, in het kort: als ik op de hindernis af draaf of stap gaat mijn paard gewoon 5 - 10 meter voor de hindernis al stilstaan en steigeren, ze doet dit niet als ik haar er keihard overheen laat crossen ik vermoet dus dat ze gewoon superkoppig is en niet gaat als ze rustig moet doen .. balkjes lopen doet ze wel, balkjes met een kruis er achter gaar re de lijk. ik heb al heel vaak geprobeert met veel voltes enzovoort maar hoe vaak ik dat ook doe zodra ik in een rechte lijn op de hindernis af ga begint het weer. (ze vind het trouwens wel echt heel leuk het is niet dat ze weigert omdat ze het eng vind of iets, ze word wel heel erg heet en is trouwens vier jaar). iemand gaf mij het advies om haar magnesium of nervohag te geven>? maar ik los het liever zelf op. heeft iemand alsjeblieft heel veel tips dit gaat nu al een jaar zo en ik ben het echt zat.. ook graag reacties als je bekend ben met de werking van magnesium of nervohag!
Als ze nu 4 is en dit al jaar zo gaat ben je dus op 3 jarige leeftijd begonnen met springen ? Hoe gaat de basis ? Heb je die goed voor elkaar ? Ik zou gewoon even stoppen met springen. 4 jaar is wel erg jong om al te springen, om te trainen alvast eens een laag kruisje is geen probleem, maar als het zo gaat is het absoluut niet goed voor je paard!
Corally_B
Geplaatst: 09-09-09 21:24
jive92 schreef:
ze doet dit niet als ik haar er keihard overheen laat crossen ik vermoet dus dat ze gewoon superkoppig is en niet gaat als ze rustig moet doen .. Liefss Simone
PARDON???? Zoek alsjeblieft een goede instructeur!!
jive92@ Met alle respect, maar je kan het beste helemaal terug gaan naar de basis, en dat kunnen we je niet even 123 uitleggen op bokt. Eerst dressuurmatig goed hebben, kunnen schakelen, kunnen wenden, tempowisselingen maken, ontspanning, nageeflijkheid, enz enz enz. En dan pas springen.
jive92
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-09 05:18
Heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik ga dan inderdaad toch maar eens een paar goede lessen nemen ( ze is trouwens bijna 5 dus op der 4de ongeveer begonnen) ..
Indd les nemen ljikt mij een zeer goede zet.. Zo kunnen jullie samen werken aan de dressuur en later pas gaan springen! Wanneer het paard helemaal los is..
Veel succes!!
jive92
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-09 14:50
Bedankt!!
(mag een slotje op)
Clarck
Geplaatst: 11-09-09 07:38
Dit probleem heb ik ook gehad !
Ga eerst gewoon weer beginnen met weer balkjes lopen , en dan heel laag kruisje als dat niet goed gaat weer balkjes lopen , Als hij eindelijk een keer over de hinderinis gaat, Ga dan weer dresuur rijden , en zo bouw je het steeds op !