TIPS gevraagd voor aanleuning probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustWendy

TIPS gevraagd voor aanleuning probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:48

De titel zegt het al ik zou graag tips krijgen voor mijn aanleuning probleem. Paard is 4 jaar en 1.75. Ik weet dat ik van een 4 jarige niet veel kan en mag verwachten maar wil het zelf graag op de juiste manier oplossen. En mij zo opstellen met hand en/been dat ik hem niet belemmer. Paardje loopt heel snel achter de loodlijn en wil zijn neusje niet lekker naar voren drukken zeg maar.

Ik krijg les van 2 instructeurs en van de ene moet ik juist veel terugschakelen en paard laten wachten en de andere laat me veel schakelen aan een wat kortere teugel en met veel been.

Wie heeft er ervaringen mee en kan tips kwijt?? :)

lidewei

Re: TIPS gevraagd voor aanleuning probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:58

dat neus je der uit komt is bij jonge paarden vaak een kwestie van tijd want achter loodlijn loop is makenlijker want hij hoeft minder hard te werken . met de loop van tijd als hij stekker wordt in de achter hand komt dit van zelf goed. veel schakelen zodat hij stekker wordt.
ik rijd ook een jong paard je kost wel tijd maar merk langzaam er hand verbetering

Scum

Re: TIPS gevraagd voor aanleuning probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 06:52