Zsazsa (disconto x haydn) @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsafuba

Zsazsa (disconto x haydn) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:09

Zsazsa, een 4jarige Disconto x Haydn. Deze merrie ga ik naast Bart ook nog uitbrengen op wedstrijden. In 2010 ga ik beginnen. Eerst met dressuur, daarna springen en als het helemaal toppie gaat ook nog in het SGW. Voor een 4jarige vind ik dat ze heerlijk loopt. Ze zweeft in de draf en je merkt dat ze eronder komt met rijden. I love her! Heb d'r eergisteren gereden en ik dacht dat het wat kouder werd dus had 4 shirts over elkaar, vandaar dat ik er wat dikker uitzie, haha! Nou, enjoy! ;)

Hier liep ze heerlijk, maar wel een beetje onder me weg
Afbeelding

Al wat beter
Afbeelding

Iets ontspannen teugeltje
Afbeelding

Yeah, daar wil ik je hebben!
Afbeelding

Lekker ontspannen
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Oh oh oh.. waar gaat die hand heen? (maar wel lekker bergopwaarts!)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, commentaar mag, mits je het vriendelijk houd.. ze is ook nog maar vier! :)

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:28

Ik vind het er ontzettend goed uitzien, al helemaal voor een 4-jarige! :D
Ga zo door, enne... Je hebt een heel mooi paard, maar niet de hele tijd naar haar kijken he ;)

Ze heeft trouwens ook een hele coole naam! *D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:34

Ziet er netjes uit, probeer er wel aan te werken dat je je polsen niet zo inknikt.

HerAndHorse

Re: Zsazsa (disconto x haydn) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:35

ziet er leuk uit! probeer wel richting bergopwaarts te rijden

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:37

Ja, er zit ook trakhenerbloed in en ze is zo verschrikkelijk druk dat ik mijn polsen inknik omdat ze zo sterk is en zo druk, gaat de laatste tijd al wel beter, vandaag had ik dr niet zo'n last van. Dat naar beneden kijken is een puur aanwennen en ben al druk bezig het af te leren! '' Arrogant kijken! '' zegt mijn instructrice dan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:38

Probeer dat juist niet te doen, zo produceer je onaangename druk waardoor je paard alleen maar terug gaat trekken om er vanaf te komen en dus nog sterker wordt.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:38

Ik heb het idee dat je linkerhand strenger is, op de linkerhand heb je je binnenhand meer naar je toe en op de rechterhand heeft ze stelling naar buiten.
Je houding is wel oke, je zit een tikkeltje naar voren en in de galop moet je op je kont blijven zitten.
Kijk ook uit dat ze niet teveer op de voorhand knalt en je hebt zo'n rare knik in je pols volgens mij :=

Maar het ziet er fijn uit, gaat denk ik wel lukken met die wedstrijden :j

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:41

Wat lijken al die Disconto's toch op elkaar zeg! Ik heb er zelf ook een, en die lijkt veel op Zsazsa.
Om nog commentaar te geven: probeer je tenen wat meer naar voren te laten wijzen, vooral in galop wijzen ze naar buiten.

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:45

@ Liiesjjj: Zsazsa is jong en zo druk en af en toe steekt ze de kop in de lucht en gaat ze even van wildheid lopen schudden en lekker achterlijk doen, daarom maak ik vaak een ophouding met mijn linkerhand en laat daarna weer los en dan loopt ze weer een mooie stelling en buiging. Vaak is het dan nét op dat moment dat ze een foto maakt, want ik ontspan vaker dan dat ik wat aan die hand trek. Het is toch zo'n verschrikkelijk druk tutje! :o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:51

Wat een mooi dier zeg :wow:

Probeer nog wat verder naar voor in je zadel te gaan zitten, dan zit je volgens mij gelijk rechter op.

Succes met de wedstrijden.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:19

normaal doe ik dit helemaaaaaaaaal niet maar, ik lees van jou dat het een 4 jarige is en dat ze best pittig is. waarom rijd je dan mijns inziens met een scherpe spoor?
persoonlijk vind ik het belangrijk een paard aan je been te leren en niet aan je spoor... dat kan later met de moeilijke oefeningen wel!
ook loopt ze soms wat op de voorhand, geef dr meer lucht van voren en druk je been wat meer uit
WEL een mooi paardje :)

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 22:25

Oh dit is een paard wat ik voor iemand anders rijd (een dressuurstal) en deze zal of van mij worden of zal ik blijven rijden. Maar deze spoortjes zitten er nog aan van mijn tinker. Persoonlijk gebruik ik ze nihil. Ik werk bij dit paard meer met mijn kuiten. Het lijkt op de foto's dat ik prik maar ik steek mijn voet naar buiten dus dan lijkt het of ik prik, maar die voet is een aanwennen en ik weet 100% zeker dat ik haar niet prik als het niet nodig is. Er zit trouwens geen scherpe punt aan hoor, maar een knop. :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:03

druk of niet,je rijdt je paard zo te zien niet goed aan de buitenteugel.

de buitenteugel staat soms geen druk op ,en op de binnenteugel teveel,even op letten dus! ontspan die binnenhand,en rijd haar goed op je buitenteugel,als ze loperig/druk is moet je gewoon goed terug blijven zitten en langzaam lichtrijden wordt dat vanzelf wel mindr ;)

zie er zeker wel een talentvol paardje in hoor! succes met hem!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:18

Leuk paardje

Let op je eigen houding je kakt in :D maak je beugels iets langer waardoor je gedwongen wordt rechter te zitten.
Verder kantelt het paard op de hoefslag naar binnen dus probeer recht te stellen en op de volte niet teveel je buitenhand uitsteken

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:17

Leuk paard! Hoe groot is die? Je kan iets meer rechtop kijken, nu kijk je te veel naar je paard. Verder ziet het er erg goed uit!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:43

Inderdaad, druk of niet, probeer op je buitenteugel ''terug'' te rijden. Nu zit je de hele tijd aan je binnenteugel zonder dat je de buitenteugel gebruik.

Ik heb trouwens ook een Trakhenner (Latimer) , maar die heeft een Hannoveraan-moeder. :D Lijkt er niet echt op. :n

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:54

@Waikiki_6 : Hij is een jaar geleden gemeten op 1.56, maar ik denk dat ze toch nu onderhand wel 1.57/58 is. ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:59

Wat een prachtig dier!!! Mag je trots op zijn!
Jij geeft zelf bij de laatste foto aan dat je binnenhand de verkeerde kant op gaat, maar ik zie dat je hele houding scheef is op die foto. Geef niet, punt om aan te werken :)
Vind je verder mooi ontspannen rijden en een rustige zit hebben, voor zover ik dat van de foto's kan beoordelen!

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:02

Lekker ontspannen aan 't rijden! _/-\o_ Mijn complimenten..

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:19

ziet er goed uit! wel op je houding letten maar die dingen zijn hierboven al genoemd. Zijn die sporen echt nodig? ik vind het altijd een beetje zonde als zo'n jong ding al met sporen wordt gereden:P maar ieder zijn eigen he;)

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:11

@okki: Bij haar is een spoortje wel nodig (is met knop) want ze heeft dan zo'n gemene bui dat ze dan stilstaat en je kan doen wat ze wil ze loopt niet, en dan geef je iets het spoortje, en dan loopt ze. Ik gebruik het merendeels niet hoor!

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:05

Zeker een mooi paard dit en volgens mij zijn jullie ook een goeie combi;) heb niks toe te voegen aan het commentaar hierboven, idd wat meer omhoog kijken enzo

Veel plezier met je paardje!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:31

Voor een vierjarige ziet het er netjes uit hoor. 't Spoortje zag ik ook maar is al genoeg besproken. Tja en aanleuning van zo'n jong paard is al snel nog rommelig, ik ken dat wel. Ziet er dan voor anderen makkelijk uit terwijl, zeker als je er net op zit, het in de hand toch behoorlijk zwaar kan voelen. Als die van mij wat zwaar wordt geef ik ze iets meer ruimte naar voren en dan wordt ze meteen lichter. Als ik dan wat langer erop zit kan ik wat meer vragen zonder dat ze dan te zwaar in de hand wordt.
Ik heb zelf een 5-jarige Disconto (x onbekend, een prachtige zwarte merrie), nog steeds heel blij mee! Zie ook overeenkomsten, zoals die mooie hals en koppie en lekkere duitse kont :Y) .

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:12

Het paardje loopt een beetje op de voorhand!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:07

Ziet er erruug mooi uit! En lekker ontspannen