Nasir@work vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boktlid

Nasir@work vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:03

[RT-HAW] Nasir@ work
Dit is het filmpje van een week geleden.
Er kwamen veel reacties op. Ik heb vandaag voor het eerst een proefles gehad van een andere instructrice.
Vond het een fijne ervaring! Ze pakte gelijk de goede punten op.
Mijn huiswerk wat ik van haar het gekregen: :+
* Ontspannen houding, niet te "strak" zitten
* Ellebogen ontspannen langs het lichaam
* Veel voltes tien meter rijden en stelling vragen.
* Veel achten rijden en daarbij goed op de stelling letten.
* Veel overgangen rijden en daarbij oefenen dat zijn hoofdhals houding gelijk blijft tijdens de overgang.

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!
Tips zijn net als de vorige keer erg welkom alleen liever niet tevaak dezelfde tip door verschillende mensen.
Heb je wat aan te vullen op een ander hoor ik het graag!! ;)
Ik heb er namelijk erg veel aan gehad de vorige keer!!

Hier een filmpje:(helaas door een vriend gefilmt die em op zijn kant heeft gehouden.. ;( )

Frantic

Re: Nasir@work vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:22

plaats het dan gewoon niet!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:25

Ja handen vallen me nogsteeds op. Hiermee ben je echt veel te rommelig en dat kan gewoon niet prettig zijn voor Nasir.
Hij is ook erg onrustig in zijn hoofd en dat snap ik heel goed.
Verder zou ik zeggen, ga van die volte af en ga lekker afwisselend figuren rijden.
Laatst bijgewerkt door Silence op 08-09-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:26

amondi schreef:

Mee eens, 't is zo bijna niet te bekijken. Hou je handen niet zo breed en laag, probeer ze naast elkaar voor je op te stellen ;)

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:29

amondi schreef:

sorry, waarom niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:33

Ik vind je heel onrustig met je handen vooral tijdens het draven.
Ook neem je je handen steeds mee omhoog tijdens het lichtrijden, daardoor krijg je een onrustige aanleuning.

Ik hoorde de instructrice op een gegeven zeggen handen lager, terwijl je ze toen op de goede hoogte had.

ps heb nu wel een stijve nek van het op zijn kant kijken.
Het is heel simpel om thuis een filmpje rechtop te zetten voordat je hem plaatst.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:33

Omdat er vanuit deze richting weinig over te zeggen valt :')
Ik vind alleen dat je je handen erg breed hebt.
Laatst bijgewerkt door Goldie op 08-09-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:38

Ik wil alleen weten of er al verbetering zit tov het vorige filmpje.
Heb je alleen commentaar als: doe het dan niet
Hou het dan voor je en sluit dit topic. Ik heb nl niets aan deze opmerkingen...
We kunnen toch niet verwachten dat ik na een week de sterren van de hemel rij...
Brainless bedankt voor je reactie!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:51

Sorry, maar ik geef volgens mij een hele normale reactie.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:55

Ja, het was ook niet naar jou.. Zekers bedankt voor je tips!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:56

Oke +:)+

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:03

Boktlid schreef:
We kunnen toch niet verwachten dat ik na een week de sterren van de hemel rij...

Ik denk niet ze dat bedoelde Boktlid, volgens mij bedoelt ze dat je het filmpe beter niet kunt plaatsen als het op zijn kant staat. Het is lastig om goede tips te geven als het zo lastig te bekijken is. ;) Ik zou dat eerst even veranderen, wellicht dat iemand je daarmee kan helpen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:04

ik dat een krihm? schrijf ik het nou goed??

Leuk paardje, maar je moet nog veel leren. Ik weet niet hoe het er eest uitzag? *scrolled evenb naar boven en ziet het topic...

Ik ga even kijken.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 14:07

woods schreef:
Boktlid schreef:

Ik denk niet ze dat bedoelde Boktlid, volgens mij bedoelt ze dat je het filmpe beter niet kunt plaatsen als het op zijn kant staat. Het is lastig om goede tips te geven als het zo lastig te bekijken is. ;) Ik zou dat eerst even veranderen, wellicht dat iemand je daarmee kan helpen?

Mmmm...ik heb me al rot gezocht maar weet niet hoe dat moet...foto's wel maar filmpje niet..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:08

ik vind er wel verbetering in zitten ;) jammer dat het filmpje op zn kant staat! verder ga ik met de rest mee! handen bij elkaar en proberen stil te houden! idd toen je instructice zei van handen lager zaten ze presies op de goede hoogte! als je je handen zo laag heb ga je ze automatisch mee omhoog nemen als he gaat staan met lichtrijden! ( tenminste dat heb ik ook )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:11

ik vind je nogsteeds heel erg gespanne. Je paard is nogsteeds heel erg lang je teugels zijn nogsteeds te lang. Je rug is heeeeeeeel efg gespanne.

ik zie ik het andere topuc dat hij M dresuur heeft gelopen. Dan mag hij absoluut niet zo gespannen lopen ookal heeft hij endurance gedaan.

Als jij je teugels nou eens een kilometer korter pakt, dan gaat er ook een lichtje brand bij je paardje dat jullie dresuur gaan rijden, en niet endurance in een bak...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:18

Brainless schreef:
Het is heel simpel om thuis een filmpje rechtop te zetten voordat je hem plaatst.

even een vraagje van een leek :D hoe doe je dat dan :D ik heb thuis ook soms filmpjes verkeerdom. bij foto;s weet ik hoe ik het moet doen maar een flimpje vraag ik me dat steeds af

alvast heel erg bedankt!

verder vind ik zoals meerdere zeggen dat je je handen te laag en breed houd (vind wel raar zo las ik, dat de gene die je les geeft je zegt handen lager te houden als je ze eindelijk goed hebt kwa hoogte!) zo leert ze jou fouten aan omdat ze zelf schijnbaar de fout niet inziet en nog eens goed moet kijken hoe het hoort... en zoals iedereen weet fouten aanleren is makkelijk, maar afleren kost je 10x meer tijd :D

verder vind ik dat het eruit ziet alsof het je allemaal heel veel moeite kost (gespannen zoals de andere zeggen)

nou goed succes verder!!!
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 08-09-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:20

K word een beetje zeeziek :D:D kan je het filmpje idd niet even draaien voordat je hem erop zet?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:24

Ik kan je trouwens vertellen dat als je nu start dat je echt nog geen wp gaat rijden. Zowel de schrijver (im mijn geval ben ik vaak schrijver) al de jury worden er helemaal kriegelig van als ze je zo ziet rijden. En in de geval zijn de teugels een groot struikelblok. Je houd ze veel en veel te lang...

Dus een goede tip, hou je teugels een kilometer korter, dan heb je goede kans op een wptje ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:08

Ik ben speciaal voor je op mijn zij gaan liggen op mijn bureau :D

Ik zie dat je heel erg je best probeert te doen in ieder geval :) Wat mij stoort aan je instructrice is dat ik vind dat ze niet de juiste informatie geeft, d.w.z. ze houdt een flink aantal fouten in stand en ze let niet op de verbeterpunten die oh zo belangrijk zijn. Zo vraagt ze erg veel stelling naar binnen, wat imo overbodig is, let te weinig op de ontspanning, en wil juist dat jij je handen te laag houdt, wat jouw spanning in de bovenlijn in stand houdt.

Jouw teugels zijn nog steeds te lang, waardoor je nog steeds een paard in drie stukken houdt - een actievere achterhand (meer van-achter-naar-voren-gereden)zul je zo nooit krijgen.

Eindeloos op de volte blijven rondhangen is ook geen optie - zeker als het "alleen maar" een volte rijden is - volte sluiten, weer openen, stukje verruimen, weer wat doorsluiten, DAT zijn de dingen die je juist vooruit helpen, dit is doelloos rondhopsen, om het maar even oneerbiedig te zeggen!

Zeker als je straks gaat starten wil je flitsend voor de dag komen - dan moet je een paard tonen die lekker los in het lijf is, goed flitsend aan de hulpen staat en een actieve achterhand heeft. Hiervoor moet je meer doen dan dit.

Ga eens wat schakelen in de draf, stukje verruimen, stukje terug, schijnovergangen rijden, en pak je paard ook tussendoor eens wat vaker op. Maar vooral - werk aan de losgelatenheid en ontspanning!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:10

Super bedankt voor je reactie!!!
Ik ga hier zeker weer mee aan het werk!!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:16

Je kan je filmpje draaien met Movie Maker. :)

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:23

Ik vind dat er verbetering in zit, je kantelt je bekken niet meer zo als op het andere filmpje. je bovenlijf is nogsteeds erg gespannen vandaar dat je ook je handen meeneemt met lichtrijden, maar als je zelf goed naar t filmpje kijkt zie je dat zelf ook wel;) wat vond je van een andere instructrice? bij die andere kon ik verstaan wat ze zei bij deze niet dus waar is ze vooral mee bezig als je aan het rijden bent met jou of met je paard?:P misschien een leuke oefening: misschien kun je aan je instructrice vragen of ze een keer nasir aan de longeerlijn wil pakken zodat je je de hele les op je houding kan richten. dus zonder teugels rijden zodat je je armen kan bewegen want als je ze beweegt gaat de spanning er ook vanaf. dat lijkt mij wel een goede oefening:)

over een tijdje zou ik het leuk vinden om nog een filmpje te zien:) wel dan gewoon recht want dit kijkt zo vervelend:P

succes!!! groetjes 0kki

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:30

Okki dank je wel!
Ik zal het eens vragen. Het ontspannen van mijn lichaam is nog niet zo's gemakkelijke opdracht. Wel voor een minuut maar zodra ik aan iets anders denk springt mijn lichaam weer recht.
Ik ga me er echt heel erg op richten de aankomende tijd!!!
Na een tijdje zal ik weer eens een filmpje plaatsen!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:33

is blij dat ze een laptop heeft die ze gewoon op zijn kant zet :D :D :D