Ik heb joukje als verzorgpaard vanaf het begin van de vakantie en het is een super paard
Ze is 5 jaar en heeft een tijd stil gestaan liep wel is af entoe
het is een merrie en heel erg koppig en eigewijs:P Ik heb er hard aan moeten werken voor dat ze mij heeft geaccepteerd zo dat ik lkkr de baas kan spelen:P (doe ik niet echt hoor maar ben wel de baas!!)
Nu heeft ze nog wel last van haar rug der spieren dus ze bokt met aangaloperen wat ze nu nog maar soms doet:D maar dan zit ze op een hand gekruist meestal is dat de linkerhand en dan zit ze op de rechterhand goed. Heb ook een paar keer gahad dat het andersom was. Ook heeft ze nog moeite met de voltes stap gaat altijd goed draf gaat steeds beter maar galop heeft ze echt moeite daarnaast longeer ik haar voor het rijden. dat ging een week goed tot ze ineens ging steigeren:S en nu doet ze dat dus regelmatig met longeren. Maar probeer daar gewoon doorheen te komen.
maar hier een paar foto's
Ze gaat nog wel is hangen aan me teugels en dan loopt ze te diep: mijn oplossing voorwaardser lopen
om me heen kijken en niet naar me paard
1

Dit is joukje
2

3

nog even rustig aan
4

heeft ze even haar momentje gaat ze stil staan en wilt ze niet meer veder:P
5

6

7

8

kleine volte is ook nog zo moeilijk
9

Joukje: als ik nou me hoofd naar binnen gooi is het dan makelijker?? (ze heeft vaak de neigin om haar hoofd zo ver naar binnen te doen dat ze aan me laarzen kan sabbelen:P
10

Bokken
11

zit te ver naar voren wat ze dus deed toen ze uit de hoek kwam keihard rennen shrok een beetje van der:P
12

mooie foto lkkr allerd:P
13

14

15

gooit ze der hoofd weer naar binnen
geef maar lekker wat tips om aan te werken maar moet nog wel denken aan haar rug die moet ze nog trainen
En over de rug.. ja misschien iemand naar laten kijken als dat mogelijk is. Je kan het ook eerst nog zelf proberen op te lossen aangezien ze nu pas de rug hoeft te gebruiken.. (als ik het goed uit je verhaal begrijp) Lekker lang laag rijden en ook met longeren.